Terapie de cuplu fara psiholog

By  | 

Cu toţii am văzut destule showuri de tip reality-TV pentru a ne da seama că lucrurile pot merge şi mai prost în relaţia noastră. De la runde întregi de ţipete până la ameninţări cu divorţul, totul este posibil.

Dar terapia de cuplu nu este numai pentru cei care au probleme de această natură. Chiar dacă relaţia ta nu este pe cale de a se autodistruge, există nişte exerciţii sănătoase care vă vor face bine pe termen lung.

Vestea şi mai bună este că tu poţi fi propriul tău terapeut fără a părăsi confortul propriei voastre locuinţe. Data viitoare când te gândeşti să îţi verşi partenerului tău un pahar de vin în poală ia în considerare următoarele exerciţii.

Spală rufele murdare

Cât timp stai fără să îţi speli hainele? O săptămână? Două? Trei? După o vreme, nu o să poţi suporta mirosul. Nici relaţia ta nu este foarte diferită. În fiecare zi, ea se murdăreşte: certuri minore, frustrări neexprimate şi alte mici surse de amărăciune se adună de fiecare dată când interacţionaţi. Nespălate, aceste ”pete” se transformă în probleme mari care duc până la refuzul permanent de a comunica. Cum rezolvi problema? Cel puţin odată pe săptămână, întreabă-ţi partenerul ”Ce am făcut să te simţi neapreciat, nerespectat sau neiubit?

Primul răspuns va fi că totul este în regulă. Insistă. Vei primi răspunsul în cele din urmă. Când îl primeşti, ascultă. Când ai ceva de spus în apărarea ta, fă-o pe un ton calm şi tot sub formă de întrebare ”Dacă nu am vrut să ies cu tine şi cu prietenii tăi vineri seara, ai simţit că nu îmi doresc să petrec timpul cu tine?” Practic, aceste întrebări te ajută să înţelegi cum s-a simţit partenerul într-o anumită situaţie.

Ora sincerităţii

Se spune că ar trebui să valorifici interesele partenerului mai mult decât cele proprii. O idee cumplită… pentru că atunci când nevoile lui primează, te aştepţi ca reciproca să fie valabilă. De multe ori, unul din voi doi face nişte sacrificii mai mari decât celălalt şi când nu simte acelaşi efort din partea partenerului, ajunge să creadă că cineva nu şi-a respectat partea de înţelegere. Pentru a preveni acest lucru, aveţi nevoie de ora sincerităţii.

Este momentul să daţi cărţile pe faţă şi să vorbiţi despre micile frustări de genul ”nu vreau sa ma uit cu tine la campionatul de fotbal în fiecare miercuri seară”. Numai aşa veţi fi capabili să ascultaţi şi să respectaţi opinia celuilalt.

Rezolvă probleme înainte de culcare

Orice frustrare pe care o iei cu tine la somn se transformă în ranchiună şi resentiment. Înainte să ajungi în această situaţie, rezolvă problemele în ziua în care ele apar. Dacă emoţiile sunt prea puternice pentru această oră, cădeţi de acord să puneţi pauză până a doua zi.

Lista distractivă

Care sunt cele 10 lucruri pe care le faceţi împreună şi sunt mereu distractive? În fiecare lună, trebuie să faceţi cel puţin unul din ele.

Cina

Mâncatul împreună este o metodă de socializare veche de când Pământul. Aveţi ocazia perfectă pentru a discuta despre interese, vise şi planuri de viitor. Dacă sunteţi în mijlocul unei discuţii, transformă cina într-o pauză de respiro în care să vă puteţi bucura de compania celuilalt.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *