Exercitiile Kegel iti imbunatatesc viata sexuala

By  | 

Ce sunt exerciţiile Kegel?

Poate că eşti mulţumită de viaţa ta sexuală dar nu ai prefera să fii de-a dreptul încântată? Ei bine, exerciţiile Kegel vă pot ajuta pe tine şi pe partenerul tău să cunoaşteţi un nivel de satisfacţie superior fără să necesite eforturi prea mari din partea voastră.

Exerciţiile Kegel au fost create de doctorul ginecolog american Arnold Kegel în scop medicinal, despre care a scris pe larg în cartea sa „Do the Kegel” pe care a publicat-o în1948. Exerciţiile au început să devină tot mai populare în rândul femeilor fără probleme datorită „efectelor secundare” extrem de benefice asupra vieţii sexuale.

În urma sarcinii şi mai ales a naşterii naturale, femeile se confruntă cu o serie de probleme la nivelul muşchilor pubococcigieni (PC), care pot fi remediate cu ajutorul exerciţiilor Kegel. Scopul lor iniţial era de a ajuta femeile în timpul naşterii, să se recupereze rapid după sarcină, să trateze incontinenţa urinară şi să prevină prolapsul genita.

Exerciţiile Kegel constau în contracţia ritmică a muşchilor pubococcigieni, care odată tonifiaţi le ajută pe femei să simtă mai multă plăcere în timpul actului sexual şi să aibă un orgasm mai intens. Muşchii PC sunt aceia care se contractă în timpul orgasmului. În plus, iubitul tău va fi extrem de plăcut surprins să simtă cum îi strângi penisul în timpul partidei de sex!

Şi bărbaţii pot folosi acest tip de exerciţii de tonifiere a muşchilor PC în aceleaşi scopuri medicinale dar şi pentru a trata ejacularea precoce sau a o amâna pentru a facilita un orgasm simultan.

Cum se fac exerciţiile Kegel?

Primul pas este de a identifica muşchii pubococcigieni corect. Cea mai simplă modalitate este ca în timp ce urinezi să opreşti voluntar fluxul de urină, după care să îl eliberezi din nou şi vei deveni mai uşor conştientă în ce parte trebuie să te concentrezi. Atenţie, însă, exerciţiile Kegel nu se practică atunci când ai vezica plină sau în timpul urinării pentru că vei ajunge să obţii efectele adverse, să slăbeşti muşchii PC.

Este greşit dacă în timpul exerciţiilor îţi opreşti respiraţia sau îţi încordezi abdomenul sau muşchii fesieri. Înseamnă că lucrezi zona care nu trebuie!

O altă modalitate de a depista corect muchii PC este să îţi introduci vârful degetului în vagin şi să îl strângi în mod repetat. Dacă, totuşi, nu eşti sigură nici aşa, poţi apela şi la ajutorul unui doctor ginecolog, care va verifica dacă faci exerciţiile Kegel corect cu un aparat de biorezonanţă magnetică.

Odată ce ai identificat muşchii PC, sunt 4 tipuri de exerciţii Kegel:

  • Contracţiile lente: încordează muşchii PC timp de 3-5 secunde apoi relaxează-i. Repetă de 10-15 ori la început şi apoi creşte numărul repetiţiilor. Trebuie să faci cel puţin 3 sesiuni de exerciţii Kegel zilnic pentru a te bucura de rezultate.
  • Contracţiile rapide: încordează şi relaxează muşchii rapid, la început de câte 10 ori şi apoi mai multe repetiţii. Dacă la început nu vei fi prea „rapidă”, în timp vei reuşi un număr din ce în ce mai mare de contracţii într-un timp mai scurt.
  • Împingeri: imaginează-ţi că te străduieşti să urinezi şi că forţezi eliberarea fluxului sau mai bine ai putea încerca să îţi imaginezi că trebuie să naşti şi să împingi fătul. Menţine contracţia timp de 5 secunde şi repetă.
  • Ridicări: imaginează-ţi că vaginul tău e un lift care trebuie să urce câteva nivele (5 să spunem). Simulează o „urcare” a muşchilor pubococcigieni treptată şi conştientă, după care o coborâre.

Concluzii

Cel mai mare avantaj al acestui tip de „antrenament” este că nu eşti nevoită să mergi la sală, nu ai nevoie de echipament special şi nimeni nu îşi poate da seama ce faci. Poţi să faci exerciţiile Kegel acasă în faţa televizorului, pe scaun la birou sau în pat înainte de culcare, fără ca cineva să ştie.

Rezultatele exerciţiilor Kegel sunt vizibile după o lună sau mai bine de repetiţii în funcţie de corectitudinea cu care te-ai „antrenat” dar şi de perseverenţă. Poate părea inutil la început, până ajungi să te bucuri de rezultate, dar nu te da bătută.

Tu ai încercat vreodată acest tip de exerciţii? O să o faci de acum înainte?

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *