Tineri antreprenori romani de succes

By  | 

Mihai Rotaru

www.clevertaxi.com

Owner & founder al aplicaţiei care a revoluţionat taximetria din România

A studiat: Mihai a terminat Politehnica, din care trei luni le-a petrecut în Franţa în cadrul unui program universitar. „Înainte să-mi încep prima afacere (sunt la a treia acum) am lucrat ca freelancer, iar apoi în publicitate”, îmi spune el.

Afacerea lui: CleverTaxi este aplicaţia care a revoluţionat taximetria din România şi care a schimbat complet o industrie veche de 100 de ani şi modul prin care oamenii comandă un taxi în ziua de azi. 

Momentul deicisiv: „Practic niciodată n-am fost construit să fiu angajat şi dependent de un şef”, admite Mihai. „Întotdeauna am simţit nevoia să fac mai mult, să încerc lucruri noi şi să mă afirm de unul singur.”

Noutatea: Este cu adevărat o inovaţie în România! „A schimbat complet industria în care activează şi a creat nevoi noi.”

A investit: Prima dată când a pornit afacerea a investit câteva mii de euro. „Imediat după validarea ideii am luat şi un investitor în echipă, acesta venind cu 50.000 euro. Totuşi, am reuşit să generăm venituri din primele trei luni de activitate”, dezvăluie Mihai.

 

Alexandru Tudoroiu

www.marsay.ro

Managing partner MARSÁY, fashion store dedicat exclusiv bărbaţilor

A studiat: Alexandru este absolvent al Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi deţine o diplomă în marketing la London School of Economics.

Afacerea lui: „Noul meu business e un magazin complet pentru domni, în care aceştia pot găsi de la haine şi pantofi croite pe măsură,  până la accesorii precum batiste de buzunar sau şosete”, îşi prezintă el business-ul.

Momentul decisiv: „Pur şi simplu am bătut palma cu asociatul meu de la acel moment şi ne-am apucat de treabă”, îşi aminteşte Alexandru. Recunoaşte că entuziasmul său s-a datorat şi faptului că abia se întorsese în ţară de la Londra, un oraş în care cultura costumelor făcute la comandă e foarte dezvoltată.

Noutatea: MARSÁY este locul din care bărbaţii pot pleca cu outfituri complete realizate exclusiv pe măsurile dumnealor. 

A investit: Bugetul pentru primul magazin MARSÁY deschis în Bucureşti a fost de 200.000 Euro şi cam aceeaşi sumă pentru noul magazin inaugurat la Constanţa.

 

 

Radu Olteanu

www.raduolteanu.com 

E specializat pe web design, dar cu experienţă şi în designul de packaging sau pentru print.

A studiat: „Primul meu site l-am făcut când aveam 16 ani, era prima colaborare serioasă şi prima oară când pasiunea mea pentru design devenea profitabilă. Şi de-atunci nu m-am mai oprit!”, povesteşte el. Cu vremea, designul a devenit mai mult decât o sursă de bani de buzunar, aşa că, odată mutat în Bucureşti s-a angajat şi în cei cinci ani de publicitar cu acte în regulă a trecut prin mai multe agenţii.

Afacerea lui: „Viaţa de agenţie” are farmecul ei, dar Radu simţea nevoia de independenţă. „Practic, acum fac acelaşi lucru, doar că am o afacere pe cont propriu, un program mai flexibil şi libertatea de a-mi seta singur priorităţile.” 

Momentul decisiv: „A fost o sumă de momente în care am simţit că nu mă mai regăsesc acolo unde eram, când nu am mai vrut să fac unele compromisuri.”

Noutatea: „Subiectivismul e rege în meseria noastră”, exclamă Radu. De aceea, evită să se autoproclame cel mai cel. „Ceea ce pot spune este că avantajul de a lucra cu un freelancer ca mine este viteza de reacţie şi abordarea fresh”, se promovează el.

A investit: „Investiţia nu a fost mare. În principiu o retehnologizare. Mi-am luat şi o contabilă, dar merită fiecare bănuţ pe care i-l dau, pentru că mă ghidează prin hăţişurile birocraţiei sistemului românesc.”

Denis Radu

PR/PR Events

A studiat: După un an de experienţă în vînzări, Denis deja concepea proiecte din zona relaţiilor publice pentru două restaurante. 

Afacerea lui: A apărut ca o consecinţă a lărgirii portofoliului de clienţi şi a reprezentat tranziţia muncii unui profesionist freelancer către implicarea alături de o echipă. 

Momentul deicisiv: „Am realizat că dacă vreau să evoluez ca individ, să-mi asigur împlinirea pe acest plan al vieţii, ar trebui să mă încumet să fac acest pas. Cred în motto-ul <Îndrăzneşte mult, ca să cîştigi mult>, iar cel puţin în cazul meu beneficiile nu au fost doar de ordin material”, mărturiseşte.

Noutatea: „Ca specialist în domeniul relaţiilor publice, mă axez pe construcţia şi managementul imaginii produselor din zona modei, a artei bijuteriilor, a cosmeticelor şi înfrumuseţării, în segmentele bridge şi luxury”, explică Denis. 

A investit: „Investiţia a fost dată de anumite sume direcţionate spre îmbrăţişarea unui stil de viaţă conform cu valorile produselor cu a căror imagine eram însărcinat”, detaliază el. 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *