De ce baiatul bun e codas la serviciu

By  | 

E important să le câștigi simpatia colegilor din echipă, dar asta nu înseamnă că trebuie să fii tot timpul cel care salvează “turma”. Află de ce a spune “Nu” e, uneori, o dovadă de profesionalism.

Freelancer? Trucuri pentru a nu pierde timpul

Vei fi mai productiv

Există un motiv pentru care sarcinile sunt împărțite între membrii echipei, în funcție de abilitățile lor – atunci când te ocupi doar de propriile proiecte, fără să ai pe cap și problemele altora, vei fi mai productiv și mai puțin expus greșelilor. Nu spun că ar trebui să refuzi cu agresivitate orice rugăminte – uneori, preluarea unor noi responsabilități te ajută să evoluezi, să înveți mai multe despre tine și despre domeniul în care activezi. Totuși, e vital să treci prin sită favorurile pe care ești dispus să le faci în fiecare zi la serviciu. Dacă este vorba despre un membru nou al echipei, îl poți ajuta cu îndrumări, dar asta nu înseamnă că trebuie să-i faci treaba.

Ca să fii printre cei care iau decizii importante

Faptul că ești un tip săritor te ajută să obții strângeri de mână călduroase, dar nu și să-ți faci intrarea în liga celor puternici. Atunci când vine vremea deciziilor importante de business, superiorii tăi au nevoie de oameni pragmatici, capabili să-și controleze emoțiile. Tipul de treabă pare dispus să mulțumească pe toată lumea, așa că nu e candidatul ideal. Impune respect făcându-ți treaba ireproșabil și argumentând refuzul de a face o favoare, atunci când este cazul. Dacă acționezi cu diplomație, nimeni nu-ți va purta pică.

Trucuri de voință care chiar funcționează

Pentru că ai nevoie de competiție

Competiția e un factor-cheie al avansării profesionale – chiar și atunci când lucrezi în echipă, e ca un al șaselea simț care te menține pe poziții, pregătit de orice. De asemenea, aceasta se află în strânsă legătură cu ambiția și motivația de a ajunge sus. Din păcate, atunci când ești „tipul de treabă”, competiția iese din discuție, pentru că tinzi să pui nevoile altora mai presus de ale tale. Reamintește-ți constant să te pui pe primul loc – altfel, vei rămâne pe ultimul.


Comments

comments