Cum influenteaza alimentatia aspectul barbatului

By  | 

Piele forte

Bărbieritul este agresiv cu tenul tău, chiar dacă foloseşti cele mai eficiente produse şi accesorii, deoarece pielea este privată de stratul protector de grăsime si se poate irita uşor. Din fericite, cercetătorii au descoperit faptul că unele vitamine şi minerale ajută pielea să faţă faţă mai bine procesului, dar şi să grăbească regenerarea celulară. Vitamina C ajută la vindecarea pielii şi poate chiar preveni inflamaţiile, vitamina A previne deshidratarea (iminentă post-bărbierit) iar vitamina E dublează efectul celor două menţionate anterior.

Preferata ta: carne cu cartofi (şi produsele fast-food care le conţin)

Combinaţia asta este vinovată pentru „proeminenţa” din faţă şi nu numai…  Înlocuieşte doar cartofii cu legume gratinate sau fierte ori salată şi vei observa îmbunătăţiri majore în cateva săptămîni: nu doar că vei pierde din rotunjimile nedorite, dar vei constata că şi aspectul pielii se îmbunătăţeşte considerabil. Bonus: un plus de energie, deoarece organismul tau nu va fi nevoit să mai consume din energie pentru a consuma calorii.

Hrana anti-acnee

Acneea este genul de problemă care te face să înţelegi de ce femeile sînt atît de „distruse” cînd se trezesc cu un coş: ai senzaţia că toată lumea se uită fix la problema ta… Sigur că vei fi nevoit să îţi achiziţionezi produse anti-acneice – un exfoliant, o cremă de faţă, etc. – dar nici alimentaţia nu e de neglijat dacă vrei să scapi de multitudinea de coşuri: va trebui să suplimentezi aportul de vitamine A, C şi E, plus zinc şi seleniu. Proteine precum peştele, gălbenuşul, organele sînt bogate în vitamina A, şi merg de minune cu varză de Bruxelles sau ardei, care conţin vitamina C, ca dealtfel şi citricele sau guava.  Vitamina E se regăseşte în migdale, alune şi soia, iar zincul şi seleniul  în fructele de mare, cerealele integrale şi carnea de vită.

Preferatele tale: chips, floricele, oleaginoase prăjite

Ai remarcat apariţia unor coşuri sau că pielea ta e neobişnuit de grasă pe frunte, nas şi bărbie? Gustările nesănătoase pot genera, se pare, astfel de efecte. Ştim că la bere nu poţi renunţa (deşi n-ar strica să te opreşti la două, nu de alta, dar nutriţioniştii o consideră „pîine” lichidă), măcar „garnitura” schimb-o cu ceva mai sănătos. Oleaginoasele neprăjite – migdale, caju, nuci, miez de seminţe – sînt foarte gustoase şi te ajută totodată să scapi de problemele pielii (sînt bogate în vitamina E, deci rezolvă şi problemele apărute după bărbierit) şi să îţi îmbunătăţeşti aspectul podoabei capilare.

Probleme, părule?

Pierderea masivă de păr poate înspăimînta orice bărbat! Pentru a preveni dezastrul, dar şi pentru a avea un păr sănătos, trebuie să măreşti aportul de cupru, biotină, vitamina B, zinc, seleniu, fier şi acizi graşi. Cuprul se găseşte din belşug în carnea de viţel, miel şi fructe de mare. Pentru mai multă biotină, optează pentru ficat de vită, peşte, galbenuş, lactate, drojdie de bere, cereale, nuci, alune, dar şi leguminoase (fasole, praz, varză) şi condimente (cimbru, chimen, patrunjel, busuioc), bogate în fier.

Preferatele tale: sucurile acidulate şi băuturile energizante

Nu ne mai legăm de kilogramele tale (în plus), dar îţi vom spune că iritaţiile cu care te confrunţi din cînd în cînd pe faţă pot apărea din cauza acestor lichide. În plus, cercetărorii spun că băuturile carbogazoase pot duce la afecţiuni grave ale prostatei, iar energizantele te expun riscurilor cardiace, fiind de patru ori mai bogate în cofeină decît cafeaua. Dacă nu te poţi rezuma la apă, consumă mai degrabă limonadă, fresh-uri de legume şi fructe ori suc de aloe-vera.

„Deci, ce mănînc?”

După cum vezi, de toate! Lista este mai mult decît permisivă, iar restricţiile le poţi număra pe degetele de la mînă. Totul este să fii dispus să experimentezi, în loc să rămîi fidel meniurilor deja obişnuite. În plus, sîntem mai mult decît sigure că iubita ta va fi nespus de încîntată să aveţi acelaşi plan alimentar, fără să trebuiască să se sacrifice să-ţi gătească chestii de care ea nu s-ar atinge în ruptul capului! Şi dacă ea poate, sigut poţi şi tu, nu?

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *