Style Inspiration: Eleonora Carisi

By  | 

Există un lucru care m-a fascinat mereu la italience – abilitatea lor de a arăta perfect aranjate fără să pară că au petrecut ore în fața oglinzii și că au întors pe dos jumătate de șifonier înainte să iasă pe ușă. Dacă franțuzoaicele stăpânesc arta de a fi chic și senzuale tocmai prin faptul că nu se chinuie și aruncă pe ele orice găsesc la îndemână, la italience treaba stă puțin diferit – ținutele și, de fapt, întregul look, complet cu machiaj și coafură, sunt gândite și studiate, iar secretul – cred eu – pentru a arăta elegant dar nu exagerat de prețios, se regăsește în atitudine. Dacă ai fost vreodată în Italia, în vreunul dintre orașele mai mari, probabil ai remarcat că italiencele, chiar și la 9 dimineața, umblă pe tocuri în tramvai, sunt machiate și au părul perfect aranjat… și, în ciuda a cum sună toate astea, nu au un look forțat. Pentru că să porți full face of makeup încă de la primele ore ale zilei, să te aventurezi pe tocuri de zece centimetri în transportul public, să porți rochii strâmte și o mână de bijuterii de dimineață până seara e, de fapt, perfect în regulă – atâta vreme cât o faci cu atitudinea potrivită. Cu asumare.

Din mulțimea de IT girls de origine italiană, care, pe parcursul timpului, au devenit figuri internaționale, unul dintre cele mai sonore nume e cel al Eleonorei Carisi.

 

Afinitatea Eleonorei pentru modă a pornit de când era copil – obișnuia să își petreacă timpul în magazinul de haine al mamei sale din orășelul italian Turin, iar la 14 ani, a început să lucreze în diverse boutique-uri din zonă, studiind mereu aspectul și atitudinea femeilor care le treceau pragul. La 22 de ani, Eleonora și-a deschis propriul magazin de haine în centrul orașului – The You You Store. Boutique-ul găzduia o selecție de label-uri up-and-coming, inițial un pic prea avangardiste pentru gustul italiencelor din micuțul Turin. Ușor-ușor, însă, talentul Eleonorei de a crea look-uri de impact expuse în vitrine a reușit să transforme business-ul într-o afacere de succes. A urmat apoi What‘s Inside You, label-ul personal al Eleonorei, urmat de Jou Jou Villeroy, blogul inițiat în 2010.

Nu a trecut mult timp și Eleonora Carisi a devenit un nume recunoscut în industria modei, prezentă la Săptămânile Modei și surprinsă de cei mai cunoscuți fotografi de street style. Who’s that girl?” s-a întrebat toată lumea când Eleonora a apărut pe blogul de street style Mr. Newton purtând, pe străzile New York-ului, într-o dimineață înghețată de noiembrie, o bluză transparentă cu buline… fără nimic pe dedesubt. Îndrăzneala de a purta o astfel de ținută (care are potențial uriaș de a crea controverse chiar și astăzi, nu mai vorbim în 2011, când a fost publicată fotografia) i-a cimentat Eleonorei statutul de style icon.

De atunci și până în prezent, a creat colecții de haine pentru Zalando și Patrizia Pepe, a colaborat cu nume sonore din modă – de la Chanel până la Gucci și Ferragamo, și, nu în ultimul rând, a înființat o agenție digială, Grumble, pentru care servește rolul de director creativ.

 

Feed-ul de Instagram al Eleonorei reflectă întru totul stilul clasic italian despre care vorbeam mai sus – voluptatea care amintește de imaginea Sophiei Loren se îmbină cu inocența Isabellei Rossellini, iar rezultatul e un look ce debordează de senzualitate, eleganță nonșalantă și un aer irezistibil de feminitate absolută.

 

Un element recurent în garderoba Eleonorei sunt sacourile și pardesiele masculine, pe care le poartă cu o delicatețe aparte, ce le oferă o imagine plină de feminitate și senzualitate.

Eleonora Carisi la Milano Fashion Week

Foto: Imax Tree

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *