Ray-Ban face istorie: colecţia aniversară Ray-Ban Reinvented

By  | 
Brandul Ray-Ban face istorie, la împlinirea a  80 de ani de la înfiinţare readuce în atenţia noastră o serie de modele iconice lansate de-a lungul timpului: colecţia aniversară Ray-Ban Reinvented. Abordarea creativă a brandului cuprinde o serie de colaje ce combină fotografia, desenul şi ilustraţia. Acestea trec prin toată istoria brandului, din 1937 până în prezent.
Povestea Ray-Ban este o poveste despre reinventare. De la crearea modelului Aviator în urmă cu 80 de ani, Ray-Ban și-a reimaginat constant produsele iconice. Pionier în tehnologie și design. Campania Ray-Ban Reinvented sărbătorește 80 de ani de evoluție. Pentru că un inventator nu se oprește niciodată.
O poveste despre reinventare
Începând din 1937 când a fost lansat sub numele de Ray-Ban și a devenit primul brand de ochelari de soare din lume, Ray-Ban și-a reimaginat constant produsele iconice. Ray-Ban Reinveted sărbătorește evoluția celor patru modele iconice – Aviator, Wayfarer, Clubmaster și Round – printr-o reinventare vizuală. Un univers care înglobează fiecare model iconic Ray-Ban și formele în care a fost reinventat, colaje digitale, ilustrație și fotografie care explorează moștenirea fiecărui model.
Un univers creat de Dewey Saunders
Partenerul Ray-Ban în această poveste este artistul Dewey Saunders care a dat viață lumii fiecărui model. Dewey Saunders, artist visual din Philadelphia, combină ilustrația și grafica pentru a crea un festin visual al universului Ray-Ban.
Povestea modelului Aviator 1937 este captată într-o imagine care combină norii, turbinele și baloanele cu aer cald. Trecând mai departe la modelul Aviator Mirror, artistul introduce elemente noi precum nori de metal și o stație spațială, simbol pentru lentilele care reflect lumina. Modelul Aviator Blaze aduce împreună culorile neon, zgârie-norii și agitația din NY.
Modelul Ray-Ban Round se regăsește într-un univers psihedelic cu tambourine, flori și culori saturate. Imaginea aduce un omagiu artiștilor legendari precum John Lennon și Janis Joplin.
Modelele iconice mereu reinventate
Întotdeauna cu un pas înainte, modelele iconice Ray-Ban se bucură de numeroase reinvenții. Fie că a fost vorba despre a introduce noi tehnologii în modelele sale ori despre a reduce în prim plan anumite stiluri, modelele Ray-Ban vor rămâne întotdeauna repere în industrie.
În acest sezon Ray-Ban face o călătorie în timp și readuce în prim-plan modelele care l-au făcut celebru, așa cum este modelul Aviator, dar nu uită de present și lansează modelul Blaze, un Aviator complet modern. Clubmaster primește rame de aluminiu păstrându-și stilul vintage sofisticat.
Ray-Ban Hexagonal aduce un vibe nou modelului Round fără să piardă din spiritual psihedelic al anilor ’60.
Ray-Ban. Primul brand de ochelari de soare din lume.
Legat irevocabil de muzică și cinema. Pionier în tehnologie și design. Creator al unor modele legendare – Aviator, Wayfarer, Clubmaster și Round. Într-o continuă evoluție. Pentru că un inventator nu se oprește niciodată.
Ray-Ban Aviator. Aviator, născut din ambiție
Povestea începe cu John A. Macready, pilotul care a îndraznit să zboare mai sus decât toți cei dinaintea lui. El s-a adresat companiei care făcea echipamentele pentru armata americană în căutarea unor ochelari care să proteje piloții de lumina puternică de la altitudini mari. Așadar, compania a dezvoltat o astfel de pereche de ochelari – o inovație în aviație. O pereche de ochelari cu lentile in formă de lacrimă care să se potrivească perfect cu măștile de oxigen pe care le purtau piloții. Așa s-a născut Ray-Ban Aviator.
Zbor și luptă
În anii ’30, ochelarii Aviator au fost introduși în echipamentul militar standard fiind ușor asociați cu eroii din armată și cu atributele care îi caracterizau pe aceștia – puternic, curajos, îndrăzneț. În 1937, ochelarii Anti-Orbire (Anti-Glare Sunglasses), cum erau numiți, au fost lansați și pentru public și au primit numele de Ray-Ban. Așa a luat naștere primul brand de ochelari de soare din lume.
Rebel Rebel
Disciplina extremă face rapid loc rebeliunii. În anii ’60, Ray-Ban Aviator a devenit un simbol pentru “anti”. Anti-norme. Anti-social. Cu o jachetă din piele și un Thunderbird 1950 6T Triumph,
Sălbaticul lui Marlon Brando i-a transformat într-un acesoriu al haiducilor. Starurile rock au adoptat și ei in anii ’60 și ’70 acest look de anti-erou, transformând modelul într-un icon al acelor vremuri.
Întoarcerea la origini
În 1986, Maverick, personajul lui Tom Cruise din Top Gun, devine un simbol al cinematografiei, dar și al naționalismului american. Cu un campion in spate, Ray-Ban se întoarce la moștenirea originală – o inovație pentru cei îndrăzneți, pentru eroi.
O nouă etapă
Fidel moștenirii sale, Aviator a fost într-o continuă evoluție, aducând în prim-plan noi și noi variante – de la Shooter la Blaze. Aviator întruchipează fascinația Ray-Ban pentru inovație și reinventare continuă.
Ray-Ban Shooter
Acesta a fost modelul care a adus brandul cu picioarele pe pământ la propriu, îndreptându-și atenția către vânători. Noul model înlocuiește puntea curbată cu un inel – se spune că era folosit de vânători ca suport pentru țigară permițându-le astfel să aibă mâinile libere.
Ray-Ban Outdoorsman
Imediat după lansarea Shooter a urmat cea a modelului Outdoorsman. Creat pentru pasionații de activități în aer liber, acest model beneficiază de brațe curbate pentru o fixare mai bună în spatele urechilor, dar și de o punte dublă, groasă, pentru a împiedica transpirația să ajungă la ochii celui care îi purta. Azi, puntea dublă a rămas un statement al stilului.
Ray-Ban Leather Craft
Ray-Ban își continuă călătoria de inventator și lansează modelul Aviator Ambermatic – cu lentile fotocromatice/heliomate. Având ca sursă de inspirație călătoriile cu mașina din mijlocul verilor din California, lansează lentilele care își schimbă culoarea de la galben-auriu la ambră, în funcție de intensitatea luminii. Modelul vine cu o ramă îmbrăcată în piele.
Ray-Ban Mirror
Obsesia anilor ’70. Tehnologia depășește noi limite, iar lentilele oglindă sunt rezultatul muncii echipei Ray-Ban. Aceste lentile care reflectă lumina au devenit rapid accesoriile cheie pe ringul de dans, dar și preferatele vedetelor care voiau să se ferească de blitzul aparatelor și de paparazzi.
Ray-Ban Evolve, spiritul anilor ‘70
Flamboaiante, în culori saturate, cultura plajelor din California anilor ’70 a fost o nesfârșită sursă de inspirație care s-a tradus prin modelul Aviator Legend – culorile aminteau de cele observate prin caleidoscop, iar lentilele de cristal accentuau detaliile și ofereau claritate. Astăzi, Ray-Ban își celebrează moștenirea prin modelul Evolve cu lentile fotocromatice.
 Ray-Ban Blaze

În secolul 21, nu doar sclipești, ci strălucești pur și simplu. Modelul Aviator Blaze aduce schimbări importante în ceea ce privește lentile – acum sunt mult subțiate și aplicate pe ramă. În culori îndrăznețe, modelul Blaze atrage atenția celor din jur, dar îți păstrează anonimatul.

Ray-Ban Wayfarer. Un nou model iconic

 Cu noile materiale disponibile si cu o evoluție fantastică a tehnologiei de partea sa în anii ’50, Ray-Ban lansează un nou model – Wayfarer. Cu rame din plastic si unghiuri ascutite, modelul Wayfarer a devenit rapid preferatul tuturor. Criticul Stephen Bayley l-a numit un clasic al mijlocului de secol, adăugând că rivalizează din perspectiva design-ului cu scaunul Eames și cu aripioarele ornamentale ale Cadillacului.
Un star în devenire
Lansat în mijlocul unei perioade de înflorire a industriei cinematografice, ramele atipice au fost extrem de apreciate de regizori. Popularizat de Blues Brothers (chiar pe afișul filmului), modelul încă își dispută cel mai iconic rol – James Dean în Rebel fără cauză sau Tom Cruise în Risky Business?
Intersecția genurilor
În anii 80 scena muzicală a explodat – modelul Wayfarer a fost purtat de Johnny Marr de la The Smiths, dar și de membrii trupei The Ramones care le-au dat un vibe punk. Dar modelul Wayfarer nu a rămas blocat într-un anume gen – de la videoclipul pentru Club Tropicana de la
Wham!’s la Madonna, modelul este sinonim cu lumea muzicii. În anii 2000, Ray-Ban Wayfarer s-a bucurat de un makeover – ramele negre au prins culoare și rebelul Wayfarer aprins un ton mai jucăuș.
Ray-Ban Wayfarer Folding. Magie
Ray-Ban a mixat întotdeauna funcționalitatea cu designul, așadar cu un pliu adăugat punții nazale, Wayfarer a devenit rapid compact,ușor de păstrat chiar și în buzunar.
Ray-Ban Clubmaster. Reîntoarcerea în anii 50
Lansat la mijlocul anilor ’80, modelul Clubmaster propunea o întoarcere la stilul anilor ’50 când linia masculină a punții superioare era în vogă. Modelul a devenit rapid un clasic.
Join the Club
Unghiurile acelea ascuțite erau în vogă în anii ’50, însă liniile curbe ale lentilelor și accentele aurii au transformat modelul într-un icon al anilor 80. Trupele pop și rock abordau un stil dandy, cu aer retro și s-au îndrăgostit rapid de Clubmaster.
Relația cu cinematografia
Ray-Ban Clubmaster s-a bucurat de succes atât în cinematografie, cât și în muzică. Purtat de Denzel Washington în Malcolm X și purtat de Tim Roth cu un costum negru în filmul Reservoir
Dogs, Ray-Ban Clubmaster a devenit rapid un movie icon. Cu un pic de ajutor din partea lui Tarantino, au devenit un model badass cu un aer retro cool.
Noul retro – Ray-Ban Clubmaster Aluminiun
Modern, ultra-ușor, rafinat – Ray-Ban Clubmaster Aluminium aduce modelul vintage în prezent. Cu o abordare futuristă a unui model retro, noul Cubmaster are o ramă din aluminiu aducând anii ’50 înapoi în viitor.
Ray-Ban Round. O istorie lungă
Ochelarii rotunzi. Ochelarii bunicii. Teashades. Poate îi știi după o altă denumire, dar îi știi sigur. Sunt ochelarii purtați de hipioți la festivalurile de muzică din anii ’60, reinventați de-a lungul timpului. Mulțumită oamenilor ca Benjamin Franklin care purta un astfel de model, au fost asociați cu idealiștii, vizionarii și artiștii.
Inima unui poet
Purtați de figuri iconice precum Janis Joplin, ochelarii rotunzi au fost rapid adoptați de poeți. Evocau atitudinea nonconformistă a anilor ’60 și stilul psihedelic al acelor vremuri.
Anii ‘80
Ochelarii rotunzi au fost reinventați la sfârșitul anilor ’80. Mișcarea acid house începuse să câștige teren și clubberii mixau hainele sport cu haine vintage din anii ’60, resultând un stil psihedelic în care ochelarii rotunzi au fost rapid integrați, devenind un accesoriu obligatoriu la petreceri.
Ray-Ban Round
Modelul Ray-Ban Round a fost lanst în 1989 și a făcut parte din colecția Classic Metals. Modelul mixa estetica muzicii anilor ’60 cu moda sportswear a anilor ’80. Cu lentile din cristal și o ramă subțire, Ray-Ban a reușit să creeze încă un model legendar.
Ray-Ban Hexagonal
Urmatorul pas pentru Round a fost modelul Ray-Ban Hexagonal. Forma circulara este transformată și unghiuri drepte sunt introduse în model, oferindu-i un twist edgy. În variante de lila, bleu sau clasicul negru, modelul pastrează vibe-ul psihedelic al anilor ’60.
Modelele disponibile la retailerii certificați sunt:
Ray-Ban Aviator 1937, Shooter, Outdoorsman, Ambermatic Leather, Mirror, Evolve, Blaze
Ray-Ban Wayfarer Classic și Folding
Ray-Ban Clubmaster Clasic și Aluminium
Ray-Ban Round Clasic și Hexagonal
Retailerii certificați (magazine onsite și online) pot fi verificați pe site-ul oficial Ray-Bab: https://www.ray-ban.com/romania/store-locator

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *