Mai sunt achizițiile second hand „viitorul modei”?

By  | 

În contextul global ante-pandemie, care presupunea recalibrarea obiceiurilor de shopping din motive de sustenabilitate, achiziția pieselor second hand părea o metodă fezabilă de a limita impactul negativ pe care industria modei îl are asupra planetei. Putem să ne mai bazăm pe această teorie?

Moda, îndelung blamată pentru poziția fruntașă pe care o ocupă în topul celor mai poluante industrii inventate vreodată, era preocupată de construirea unui viitor sustenabil pentru sine încă dinainte ca retailer-ii să fie nevoiți să-și închidă masiv lanțurile de magazine globale și liniile de producție „fast fashion” să fie blocate pe peroadă nedeterminată, ca consecință directă măsurilor de protecție anti COVID-19.

Poate nu la viteza la care ne place să credem, dar sustenabilitatea a trecut deja de la statutul de trend la cel de necesitate. Nu mai este ceva despre care vorbim pentru că „sună cool”, ci pur și simplu un element vital pentru a mai avea un viitor pe Pământ. Brandurile de modă și consumatorii, deopotrivă, recunosc, măcar în teorie, faptul că planeta are o nevoie iminentă de a fi tratată cu mai multă sensibilitate, iar această rea-lizare a început deja să producă, cu pași mici dar siguri, schimbări în cadrul industriei.

Virgil Abloh, unul dintre designerii care se bucură de un nivel înalt de hype în acest moment, omul din spatele brandului Off-White și, începând din 2018, al liniei masculine a brandului Louis Vuitton, este printre susținătorii acestei idei. Într-un interviu pentru revista Dazed, Abloh a declarat că este de părere că stilul „streetwear” va rămâne o marcă a deceniului ce tocmai s-a încheiat (o declarație cu atât mai de impact cu cât păstrăm în vedere că el însuși este responsabil pentru popularizarea acestui trend în ultimii ani), menționând că viitorul pe care-l prevede pentru decada 2020 are la bază piese de îmbrăcăminte… vechi.

„Cred că vom atinge un punct foarte interesant în modă, care va fi despre exprimarea cunoștințelor și a stilului personal prin intermediul pieselor vintage – există atât de multe haine cool în magazinele vintage și totul va fi despre cum le (re)purtăm. Cred că moda nu va mai fi despre a cumpăra ceva cu sclipirea aceea de nou-nouț, ci va fi mai mult pe modelul „hei, ce-ar fi să dau o tură prin arhive ”.

Chiar dacă a luat avânt mai mare abia în ultimii ani (imposibil să nu fi remarcat faptul că vintage shop-urile s-au înmulțit, proporțional cu goana după jachete sport cu logo-urile vizibil șterse sau după jeanșii cu genul de croială care, în anii ’80-’90 era ținta glumelor legate de statutul lor cât se poate de non-fashionable), curentul vintage nu este nici pe departe ceva nou. De fapt, afinitatea publicului pentru reintroducerea în uz a 
pieselor de îmbrăcăminte vechi a căpătat o conotație 
fashionable în jurul 
anilor 1960.

CITEȘTE CONTINUAREA ARTICOLULUI ÎN REVISTA COSMOPOLITAN, EDIȚIA DE MAI. (Află aici cum poți face rost de revistă).

Foto: Getty Images

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *