Interviu: Cosmin Cernica, despre stilul masculin și colecția sa de butoni în colaborare cu Wagner Arte

By  | 

Wagner Arte, labelul care s-a impus pe scena manufacturilor românești prin poveștile așternute pe porțelanuri cu tehnici clasice de pictură manuală, prezintă cea mai nouă colaborare din seria Wagner Arte Frumoase şi Povești – o colecție de butoni realizată în colaborare cu Cosmin Cernica.

Colecţia Envol conţine, în prima ei formulă, 100 de perechi de butoni împărţite în trei subcolecţii – Golden Dawn, inspirată de simplitatea dimineţilor luminoase, Cobalt Twilight, ce evocă libertatea pe care o presupune zborul, și Midnight at Versailles, care înfățișează un șoim cu privire de smarald – toate realizate manual. Montajul curajos și inedit al pietrelor preţioase pe porţelan și metal, alături de albastrul cobalt splendid şi pictura manuală cu aur, formează cartea de vizită a colecției.

Inspirată de ideea zborului la altitudini ameţitoare, colecția ENVOL recreează nuanţele de albastru ale unui cer de primăvară. Ana Wagner, director de creaţie la Wagner Arte a modelat linia de butoni după ideile lui Cosmin Cernica.

Cosmin are 26 de ani, este blogger și are propria afacere în PR, iar în prezent locuiește în Londra. Poartă cu ușurință statutul de influencer datorită faptului că pasiunile sale sunt legate de modă, lifestyle și călătorii exotice. Am stat de vorbă cu Cosmin pentru a afla mai multe despre ideea din spatele colecției de butoni realizate împreună cu Ana Wagner, despre călătorii și despre ce înseamnă stilul masculin.

Ce anume te-a inspirat să creezi această colecție de butoni alături de casa Wagner?

Cosmin Cernica: M-am cunoscut cu surorile Wagner în 2014, la Săptamâna Modei de la Londra. Irina a pastrat legătura cu mine, am devenit prieteni, iar de Crăciun, anul trecut, mi-a facut cadou o pereche de butoni lucrați de Ana, gravați cu inițialele mele. Atunci mi-a încolțit în minte ideea care, câteva luni mai târziu avea să se transforme în colecția intitulată ENVOL.

Care sunt cele mai mari pasiuni ale tale?

Cosmin Cernica: Îmi place extrem de mult să călătoresc și încerc să fac asta cât de des posibil. Am călătorit în peste 30 de țări și de fiecare dată m-am simțit mai bogat și mai împlinit. După părerea mea, este cel mai frumos lucru pe care omul modern și-l poate oferi.

Ce te-a inspirat cel mai mult din călătoriile pe care le-ai avut până acum?

Cosmin Cernica: Călătoriile sunt cel mai grozav lucru pe care-l poți face pentru a te înfrunta cu noul, pentru a-ți schimba perspectivele și a-ți lărgi la infinit orizonturile.

Cosmin Cernica: Când călătoresc, mă pierd în cele mai obscure și frumoase feluri…Recunosc că, până acum, cel mai mult m-a inspirat Orientul Mijlociu. Abu Dhabi, Manama, Dubai, Doha, Cairo…un mix formidabil între vechi și nou, credințe, mituri, tradiții. De aceea, colecția de butoni ENVOL are ca sursă de inspirație Orientul și, bineînțeles, Londra, căci pentru mine, Londra este acasă”.

Prin ce consideri că se definește eleganța masculină?

Cosmin Cernica: Printr-o atitudine fermă, prin încredere în sine, completate de un accesoriu stilat.

De ce ai ales să lansezi tocmai o colecție de butoni și nu orice alt accesoriu?

Cosmin Cernica: Butonii sunt, după părerea mea, singurul accesoriu care aduce acel touch de eleganță oricărei ținute, înnobilând manșeta fiecărei cămăși. Sunt un simbol de statut care îl ajută pe bărbatul modern să se facă remarcat în orice împrejurare. În plus, am remarcat faptul că butonii sunt un accesoriu underrated.

Prin ce consideri că această colecție te reprezintă?

Cosmin Cernica: Colecția ENVOL este cel mai drag proiect la care am lucrat până acum, este prima linie de produse asupra carei mi-am pus amprenta direct și cu siguranță mă reprezintă în totalitate. De la estetică la simbolistica mixului de culori ales, fiecare piesă este înconjurată de o aura de mister, asemenea personalității mele.

Care crezi că sunt calitățile pe care trebuie să le dețină un influencer pentru a avea succes?

Cosmin Cernica: Simț estetic, creativitate și adaptabilitate.

De ce ai ales culoarea albastru ca bază cromatică pentru această colecție? 

Cosmin Cernica: Răspunsul cel mai sincer este că am ales culoarea care mi-a plăcut, care m-a atras cel mai mult. Dar există și o motivație stilistica pentru alegerea pe care am făcut-o. Alăturarea de albastru și auriu mi-a inspirat întotdeauna o notă de eleganță simplă, neafectată. Albastrul, în general, induce un aer de mister, infinit și nobilitate. În lumea arabă, este asociat cu spiritualitatea și cu meditația. Citisem undeva că albastrul poate induce o senzație de calm și echilibru, de care bărbatul modern, în jungla urbana, are cu siguranță nevoie!

Pentru mine, albastrul este asociat cu multe lucruri care mă atrag. Cerul senin, zborul, marea și ochii partenerului meu de viață.

Care consideri că este cheia succesului ca blogger/influencer în Marea Britanie? Crezi că este un mediu mai ușor sau mai dificil de accesat decât în România?

Cosmin Cernica: Marea Britanie, în special Londra, se situează în rândul elitelor mondiale și, desigur, piața de social media este mult mai competitivă. Online-ul este un mediu foarte volatil, în care dacă nu acționezi rapid sau nu te adaptezi schimbărilor, nu iți va fi foarte ușor. Perseverența cred că a fost și va rămâne ‘cheia pentru succes’, atât în online cât și în offline, în orice domeniu.

Descoperă colecția Envol în showroomul Wagner Arte din Cotroceni, bdul. Gheorghe Marinescu 4.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *