5 motive pentru care să renunți la pantofii cu toc

By  | 

S-ar putea să îți încui în dulap toți pantofii cu toc după ce afli aceste lucruri.

Pantofii cu toc înalt sunt grozavi. Ne fac să părem mai înalte, ne tonifiază instantaneu picioarele, ne ridică posteriorul și arată bine fie că îi porți cu o rochie elegantă, fie că îi asortezi la jeanși. Însă, purtați zilnic, pantofii cu toc îți pot afecta serios corpul și postura. Pe lângă neplăcerile cauzate de bătături și durerile permanente de spate și de picioare, este dificil să mergi pe tocuri, mai ales prin zonele asfaltate cu piatra cubică sau pe trotuarele cu asfaltul denivelat.

Vei scăpa de durerile de spate

Tocurile îți forțează mușchii spatelui să se încordeze și să pună presiune pe vertebre. Când porți zilnic pantofi înalți, asta poate cauza apariția unor dureri crunte de spate. Dacă te numeri printre femeile care suferă pentru a purta pantofi cu toc, încearcă să iei o pauză de câteva zile, în care să porți o încălțăminte cu talpă joasă. Am intrat în sezonul rece, așa că este suficient să arunci o privire peste aceste ghete din piele pentru femei ca să te convingi că există modele chic, dar comode, cu talpă confortabilă, care se potrivesc oricărei ținute.

Dispar durerile de genunchi

Cei care fac jogging în mod regulat se confruntă adeseori cu o durere specifică la nivelul genunchilor, care sunt suprasolicitați în timpul alergării, mai ales pe suprafețele dure. De aceeași problemă te vei lovi și dacă adori pantofii înalți și nu te poți abține să-i încalți zilnic. Presiunea pusă pe tendoanele și ligamentele din genunchi va dispărea în momentul în care vei trece la încălțămintea joasă, iar odată cu ea, și durerea se va risipi.

Picioarele ți se alungesc… la propriu

Tocurile îți fac picioarele să pară mai lungi, dar, dacă renunți la ele, picioarele tale chiar vor fi mai lungi. Un studiu publicat în 2012 în Jurnalul de Fiziologie Aplicată a arătat că femeile care poartă des pantofi cu toc merg cu pași mai mici, chiar și când sunt desculțe, iar mușchi gambelor și coapselor sunt mai scurți. Dacă uiți pentru un timp de tocuri, faci exerciții de întindere și încalți pantofii corecți, mușchii își vor reveni la forma lor inițială, ceea ce va crea un efect de alungire. Nu vei căpăta centimetri în plus, ci niște picioare mai definite și mai subțiri.

Scapi de presiunea din tendoane și nu te mai dor tălpile

Când mergi pe tocuri, nu ți se scurtează doar mușchii, ci și tendonul lui Ahile. Asta înseamnă că atunci când te descalți și eliberezi tensiunea din vârful degetelor, aceasta se mută pe tendoane. În timp, durerea se va extinde din tendoane până în călcâie, iar cele care suferă de anumite afecțiuni ale picioarelor nu vor face decât să le agraveze refuzând să renunțe la tocuri.

Îți îmbunătățești echilibrul

Poate crezi că ai nevoie de echilibru ca să reușești să ai un mers grațios chiar și pe stilletos de 12 centimetri. Însă un studiu condus anul trecut de compania aviatică South Korea Airlines a demonstrat că însoțitoarele de zbor care poartă tocuri câțiva ani la rând suferă de un dezechilibru între mușchii laterali ai gleznei, ceea ce destabilizează echilibrul în mers. Vestea bună e că mușchii își revin în câteva luni de exerciții și de mers fără tocuri.

 

Sursă foto: Shutterstock, Copyright: bedya

(P) Articol realizat împreună cu LaScarpa


Comments

comments

1 Comment

  1. Tudor Upswing

    4 noiembrie, 2016 at 13:15

    TEST

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *