Elemente definitorii ale brandului Versace

By  | 

Versace este una dintre cele mai cunoscute mărci din segmentul modei de lux. Articolele de îmbrăcăminte, adidașii Versace și accesoriile care poartă semnătura brandului se află printre preferatele vedetelor de pe Covorul Roșu. 

Totuși, ce i-a adus creatorului Gianni Versace recunoașterea mondială? Cum a devenit logo-ul brandului care îi poartă numele o adevărată declarație de stil? În cele ce urmează vorbim despre istoria fascinantă a mărcii de lux și despre elementele sale definitorii. 

Logo-ul 

Logo-ul casei de modă Versace este cu siguranță unul dintre cele mai cunoscute ecusoane din lume și reprezintă un sinomin al luxului și al extravaganței. Emblema iconică ce întruchipează o creatură mitologică a fost adoptată abia la începutul anilor 90; înainte de această, designerul italian utiliza un logo elegant și minimalist, ca element distinctiv al identității vizuale a brandului său. Medusa, însă, este o metaforă perfectă pentru stilul și folosofia de bază a mărcii Versace, care mizează pe un stil seducător și impunător. Conform mitului grecesc antic, privirea în ochii Meduzei te-ar transforma în piatră, iar capul ei de șarpe îi conferă o aură intimidantă!

Imprimeul baroc

Gianni Versace a fost pasionat de operele de artă și, în special, de stilul baroc. Această fascinație a sa i-a servit drept inspirație pentru crearea unor colecții reprezentative pentru brandul pe care l-a fondat. Bazându-se pe iconografia elaborată și pe paletele de culori specifice epocii, Versace a realizat îmbrăcăminte cu imprimeu baroc, introducând pentru prima dată acest element în colecția sa de primăvară-vară din 1992. Designerul a folosit deseori mătasea sau ale țesături cu un ușor efect reflectorizant pentru a conferi printurilor iluzia fluidității și un finish metalizat, caracteristice picturilor baroce pigmentate. 

Elementele bondage

Într-o perioadă în care mulții dintre colegii săi de breaslă preferau un minimalism auter, Versace își păstra originalitatea. Deseori, modelele casei de modă italiene celebrează deseori expresia sexualității feminine. În colecția pe care a creat-o pentru sezonul de toamnă-iarnă în 1992, Gianni a introdus multe elemente specifice practicilor bondage. Pielea neagră, detaliile metalice, curele au făcut  aluzie la acceptarea diversității în materie de preferințe sexuale. Colecția sa a stârnit numeroase controverse la vremea respectivă; în timp ce criticii au considerat că acesta reducea condiția femeilor la simple obiecte sexuale, au existat numeroase păreri și de cealaltă parte a baricadei. 

Colecții de inspirație pop

Cultura pop i-a servit drept muză lui Gianni Versace, care a creat, de-a lungul carierei sale, colecții care au omagiat arta înaltă. Celebrul designer de modă a folosit adesea tehnica pop art pentru a realiza hainele și accesoriile care au revoluționat industria fashion. 

Influența prestigiosului designer asupra lumii modei se simte încă și astăzi. 

În prezent, brandul Versace include următoarele linii: Gianni Versace Couture, Jeans Couture, Versace Collection,  Versace Sport și Versace Ceramic Design. Totuși, linia principală a mărcii rămâne Gianni Versace Couture, care este reprezentată de haine,  ceasuri, parfumerie, produse cosmetice, artizanale și mobilier de cea mai înaltă calitate.

 

Sursă: Digital Workforce

Sursă foto: Unsplash

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *