Cele mai spectaculoase colecții de la Paris Fashion Week

By  | 

După New York, Londra și Milano, suita de Săptămâni ale Modei se încheie cu cea de la Paris. Iată care sunt cele mai impresionante colecții care au apărut pe podiumuri și ce tendințe se conturează pentru sezonul primăvară/vară 2019.

Chanel

Defilarea Chanel a avut loc (ca întotdeauna) în ultima zi de Fashion Week, dar ocupă primul pe această listă pentru că, încă o dată, Karl Lagerfeld a reușit să creeze cel mai spectaculos show din toată suita de prezentări de la Paris.

De data aceasta, Karl a oferit publicului o invitație la plajă. O plajă atât de autentic reprodusă, încât modelele au defilat prin nisip și cu picioarele lovite de valuri de apă.

În ceea ce privește hainele, Karl a demonstrat încă o dată că e în pas cu prezentul – lumea își dorește haine pe care le poate purta oricând, oriunde, iar noua colecție Chanel a livrat fix acest lucru, fără să devieze de la estetica-semnătură a casei.

Tweed în vacanță la plajă? Da, căci colecția Chanel primăvară/vară 2018 vine cu o serie de propuneri de outfituri în care tweed-ul, de regulă rezervat pentru contexte formale, ia o formă neașteptat de degajată și de accesibilă –  rochii mini cu buzunare aplicate, elastic în talie și mâneci trei sferturi care degajă un vibe nonșalant, veste pescărești purtate cu pantaloni din dantelă cu motiv floral, sau jachete lungi cu croială dreaptă și mâneci suflecate, purtate cu pantaloni capri.

De remarcat sunt și accesoriile (fără de care Coco Chanel considera că o ținută este incompletă) – sandale cu toc minuscul din plexi, numai bune de luat în vacanță, genți 2.55 cu barete din perle de plastic supradimensionate (tot Coco Chanel e cea care a promovat pentru întâia oară podoabele din orice fel de material, argumentând că femeile ar trebui să își poată accesoriza ținutele indiferent dacă își permit sau nu bijuterii prețioase), pălării din pai cu boruri nefinisate, și o serie de lanțuri, brățări și curele cu logo-ul casei.

Balenciaga

Demna Gvasalia se pricepeia lucruri considerate urâte” în accepțiunea populară și să le facă să arate bine. Ba chiar și-a creat o semnătură din asta. Atât în colecțiile pe care le creează pentru propriul label (Vetements), cât și în cele pentru Balenciaga, Demna adoră să rescrie regulile conceptului clasic de frumusețe (exemplele sunt nenumărate, în frunte cu colecția Vetements fotografiată în stradă, lângă ghene sau clădiri abandonate, sau deja iconicii sneakerși Triple S care sunt, la un an după lansarea lor, unul dintre cele mai râvnite produse sub marca Balenciaga).

În cea mai nouă colecție Balenciaga, Demna Gvasalia a luat din nou câteva item-uri și concepte care ar putea cu ușurință să figureze pe lista de așa ceva n-are cum să arate bine vreodată” și le-a transformat în look-uri pe care le-ai purta zi de zi. Crushed velvet (printre cele mai pretențios de purtat tipuri de catifea), sub formă de paltoane în nuanțe prea dulci ca să nu rezulte în dragoste la prima vedere (hot pink și aqua blue). Denim prespălat, fie sub forma clasică, a blugilor, fie sub formă de fuste-trompetă (încă ceva ce multă lume ocolește, în cazul acesta, din cauza croielii ușor mai dificil de purtat decât alte modele clasice de fuste, dar pe care Demna le-a făcut să arate super stylish alături de cămăși cu mâneci XXL). Tricouri cu print purtate pe sub sacouri elegante. Umeri atât de sculptați încât fac silueta să arate perfect dreptunghiulară. Demna Gvasalia e pe val de ceva ani încoace, și va continua să fie, pe bună dreptate, unul dintre cei mai apreciați designeri ai momentului, atâta vreme cât continuă să creeze haine pe care lumea își dorește să le poarte zi de zi.

Celine

Dintre toate show-urile acestui sezon, cel al casei Celine a fost așteptat cu cea mai mare nerăbdare. După zece ani în care Phoebe Philo a modelat brandul, transformându-l într-un go-to pentru nenumărate femei, Hedi Slimane a preluat cârma creativă, și întreaga industrie a modei a așteptat cu răsuflarea tăiată să vadă care este rezultatul.

Părerile au fost, după cum era de așteptat, împărțite. Unii au lăudat colecția de debut a lui Slimane pentru Celine, alții au fost de părere că designerul a reprodus prea fidel stilul propriu, consacrat de pe vremea în care crea pentru Dior Homme și lăudat din vremea în care era directorul creativ al casei Saint Laurent.

Love it or hate it, colecția lui Hedi – care a inclus multe dintre mărcile esteticii sale signature, cum ar fi costumele slim fit sau rochiile micro mini – a adus brandului un val imens de publicitate. Hedi e un om care poate să transforme simpla omisiune a unui accent într-o senzație internațională (Céline a devenit Celine cu câteva săptămâni înainte de show, iar reacția a fost de proporții impresionante), astfel încât pare natural să presupunem că, indiferent ce spun criticii, va exista un public care să golească rafturile odată ce colecția va apărea în magazine.

Saint Laurent

Încă o dată, Anthony Vaccarello a făcut ce știe cel mai bine să facă – a creat o colecție plină de senzualitate și sex-appeal, care reușește să nu arate sub nicio formă exagerat, ci, dimpotrivă, celebrează sexualitatea femeilor. Elementele sexy, precum decolteurile adânci, tivurile micro mini ale rochiilor, pantalonii scurți sau rochiile și bluzele transparente, au fost alternate pe podium cu detalii romantice: funde, panglici, jabouri, danteluri fine și un motiv recurent cât se poate de sweet– stele presărate pe o întreagă suită de ținute.

Louis Vuitton

Retro/future – două concepte aflate la poli opuși, pe care Nicolas Ghesquière le-a unit sub forma celei mai noi colecții Louis Vuitton. Referințele nostalgice – printuri specifice anilor ’90 și jachetele cu umeri accentuați și revere gigantice, specifice anilor ’80, s-au îmbinat cu siluete futuriste, materiale hi tech (cauciuc modelat prin procedee speciale) și imprimeuri care spun povestea unui viitor trăit în alt spațiu decât cel al Terrei. Conceptul care stă la baza casei Louis Vuitton de la fondarea sa, care datează din 1854, este ideea de călătorie, iar Ghesquière ne invită într-un voiaj fun & playful din trecut până în viitor.

Valentino

În ziua de azi, toată lumea vorbește despre evadare. Însă eu nu cred în asta – eu cred că fiecare ar trebui să își trăiască identitatea în oraș, sau oriunde altundeva s-ar afla”, au fost cuvintele designerului Pierpaolo Piccioli înainte de show-ul Valentino.

Evadarea din cotidian într-o lume mai frumoasă, dar care păstrează conotațiile vieții actuale, au venit sub forma unor siluete pline de romantism și feminitate – rochii și fuste cu pliseuri fine, delicate, rochii cu croieli fluide și din materiale vaporoase, care alunecă pe corp, tivuri împodobite cu detalii din pene marabu, jumpsuit-uri și costume din dantelă, și detalii glam din paiete, presărate atât pe rochii de seară, cât și pe ținute de zi.

Maison Margiela

Noua generație – generația Z – își face propriile reguli. Inclusiv în ceea ce privește vestimentația. Un lucru pe care John Galliano l-a punctat în colecția sa pentru Maison Margiela. Hainele pot fi purtate în orice mod – un corset poate fi purtat peste un sacou, și alături de pantaloni din latex, o geacă puffer poate fi încolăcită pe corp până își pierde forma inițială și capătă o cu totul altă imagine, un pardesiu poate fi purtat drept bluză, un pulover poate fi purtat drept capă… și tot așa.

Decupajele strategic plasate și cusăturile care reproduc însemnele trasate de croitori cu creta pe materiale ce urmează să devină piese de îmbrăcăminte au fost elemente recurente în cadrul colecției, susținând ideea de vestimentație aflată în continuă transformare, un work in progress care poate suferi oricând modificări.

Foto: Imax Tree

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *