Cele mai cool activări online ale caselor de modă: concursuri, concerte, podcasturi

By  | 

Marile branduri de modă au lansat în această perioadă fel de fel de propuneri de a petrece timpul în izolare. Manolo Blahnik a lansat o carte de colorat virtuală. Jimmy Choo și Missoni propun concursuri ce oferă publicului posibilitatea de a avea schițele transformate în realitate și vândute sub forma unor colecții-capsulă. Chloé, Valentino sau Prada găzduiesc fel de fel de activări pe Instagram de la concerte (Ellie Goulding, Alicia Keys), la tutoriale despre hairstyling sau despre cum să ținem copiii ocupați acasă.

Iată câteva dintre cele mai cool propuneri lansate de brandurile high fashion, care ne încurajează să #stămacasă pentru sănătatea noastră și a tuturor celorlalți oameni.

Manolo Blahnik

Celebrul creator de pantofi a lansat proiectul Smile” în parteneriat cu Mental Health Foundation. Acesta presupune terapie prin culoare – designerul a împărtășit pe site-ul oficial (aici) o serie de schițe a celor mai apreciate creații ale sale în materie de încălțăminte, invitând lumea să le descarce, să le coloreze, apoi să le posteze pe conturile proprii de Instagram, cu șansa de a fi preluate de contul oficial Manolo Blahnik.

View this post on Instagram

A flash of colour #Mladari #ManoloBlahnik

A post shared by Manolo Blahnik (@manoloblahnikhq) on

Jimmy Choo

Încă un producător celebru de pantofi – Jimmy Choo – vine cu o inițiativă care alimentează spiritul artistic al fanilor săi, oferind un premiu special la sfârșit. Choo Sketch este un proiect-concurs care propune participanților să trimită până la data de 15 mai schițe de pantofi (desenate sau în format video). O serie dintre acestea vor fi promovate pe canalele media ale brandului, iar la final, vor fi selectate cele mai bune 10 dintre ele, iar brandul va crea o colecție-capsulă pe baza lor, urmând ca profiturile obținute în urma vânzării să fie donate către o cauză caritabilă (încă nestabilită). Află ai multe despre regulament sau înscrieri aici.

View this post on Instagram

#CHOOSKETCH: sketch your fantasy shoe, and your design could be part of a capsule collection sold for charity. My sentiment and inspiration for this week is UNITY, a realization that we are all in this together, one world united by the same challenges. To hear that countries, experts and communities are supporting one another is hugely positive as we find our way through this uncertain path. I often put a knot or two in the collections but in this instance the knots represent a tie that binds us but also supports. Each piece is knotted to the next, each part really counts and has an important role to play in the design, a metaphor for how we are all united at this time. The blue is symbolic of a denim fabric, which I chose for its universal and democratic appeal, worn by all ages, all people, all over the world. The heel has extra volume suggesting the solidity and strength we need to be resilient – @sandrachoiofficial, Creative Director Visit our Stories to see how you could take part in #CHOOSKETCH

A post shared by Jimmy Choo (@jimmychoo) on

Chloé

Brandul francez a creat „Chloé Voices”, un program care promite, conform descrierii propuse chiar de ei, să vină cu propuneri care să ne îmbunătățească starea de spirit și să ne aducă mai aproape unii de alții în această perioadă, chiar dacă numai virtual. „Suntem conștienți de realitatea în care trăim, așa că ne dorim să vă aducem momente inspirate, care să hrănească pozitivitatea pe care o avem cu toții înăuntrul nostru”.

Programul se desfășoară pe platforma de Instagram a brandului, atât în feed cât și prin live-uri și story-uri. Activările sunt pe cât de diverse, pe atât de pline de imaginație – până acum, din program au făcut parte: o sesiune de DIY cu artistul Langley Fox Hemigway, care a inclus trucuri pentru desenat/schițat, un mini concert Ellie Goulding live, un tutorial cu hairstylistul Ben Skervin care a oferit tips & tricks pentru îngrijirea și aranjarea părului lung, un Q&A despre design interior, un mini performance live al trupei HAIM și o sesiune de întrebări și răspusuri despre cum putem ține copiii ocupați acasă. Programul este anunțat în fiecare săptămână printr-o postare pe pagina de Instagram Chloé – aici.

View this post on Instagram

Discover this week's #CHLOEvoices schedule on Instagram to enjoy while you #StayAtHome: Monday May 4th: French actress Sigrid Bouaziz (@sigridbouaziz) answers your questions about her carte blanche project with Chloé Tuesday May 5th: Turkish-French film director Deniz Gamze Ergüven in conversation with French actress Sigrid Bouaziz (@SigridBouaziz), live at 5 pm CET Wednesday May 6th: The Chloé DIY Guide: Lebanese music and visual artist, Dana Hourani (@danahourani), takes us through her morning routine Thursday May 7th: Chloé Viewed by Paris-based photographer Sonia Sieff (@soniasieff) Chloé Talent: Argentinian artist and dancer Cecilia Bengolea (@ceciliabengolea) gives us a live performance at 6:00 pm CET Friday May 8th: Chloé Club: Back-to-back DJ sets from Parvane (@parvbar) and Dustin Muchuvitz (@DustinMuchuvitz), live from 6 pm CET #CHLOE

A post shared by Chloé (@chloe) on

Dior

Labelul francez a introdus în luna martie o serie de podcasturi denumite Dior Talks. Fiecare episod explorează poziția casei de modă la intersecția dintre artă, cultură și societate. Podcasturile sunt găzduite de un line-up de invitați speciali, care discută într-o manieră informală, dar totodată informativă, despre câte o temă de actualitate, cum ar fi feminismul în modă și artă. Atât Maria Grazia Chiuri, cât și Kim Jones, directorii de creație pentru linia feminină, respectiv, cea masculină, au ridicat, odată cu fiecare colecție, o serie de întrebări despre starea curentă a industriei modei, și au colaborat cu o serie de artiști din diverse domenii. Seria de podcasturi Dior Talks continuă acest dialog alături de invitați care împărtășesc cu ascultătorii drumul carierei lor și modurile în care s-au intersectat de-a lungul vremii cu brandul Dior. Descoperă podcasturile aici.

De asemenea, casa de modă Dior, împreună cu Musée des Arts Décoratifs Paris, oferă un tur virtual al expoziției „Christian Dior, couturier du rêve” – descoperă-l aici.

View this post on Instagram

Explore more than seventy years of creation with a thematic and chronological itinerary – conceived as a captivating dialogue by the two exhibition curators, Florence Müller and Olivier Gabet. And (re)discover the gracefulness of iconic haute couture designs – the virtuoso scenography recreating their sense of movement and the shows in which they were worn – as well as precious archival photographs, sketches by Monsieur Dior and his successors, previously unseen objects, accessories, paintings, a cabinet of curiosities conceived as a sweeping display of color, and much more. With the beauty of dreams more essential now than ever, fall under the spell of the wealth of enchanting treasures contained in the exhibition 'Christian Dior: Designer of Dreams'. #DiorHeritage © @EmmaSummerton

A post shared by Dior Official (@dior) on

Prada

Brandul italian a lansat inițiativa Prada Possible Conversations”, o aluzie catre titlul expozitiei Schiaparelli and Prada: Impossible Conversations” ce a fost găzduită în 2012 de aripa Costume Institute a Muzeului Meropolitan de Artă din New York (da, cel unde se desfășoară Gala Met, care în acest an nu s-a mai ținut, dar despre care poți citi mai mult aici). Programul presupune o serie de conversații digitale găzduite de contul de Instagram Prada. Fiecare discuție va fi urmată de o donație a companiei către UNESCO.

De asemenea, organizația Fondazione Prada a creat Love Stories, A Sentimental Survey by Francesco Vezzoli”, o inițiativă Prada în colaborare cu artistul Francesco Vezzoli, care va debuta pe 11 mai cu o serie de întrebări postate pe pagina de Instagram Fondazione Prada (aici). O serie de 50 de întrebări vor fi adresate publicului, prezentându-se două posibilități de răspuns pentru care fiecare participant va vota. Ulterior, la sfârșitul fiecărei săptămâni, o serie de personalități din cultură, artă, jurnalism și televiziune vor încerca să decodeze și să interpreteze răspunsurile.

Alexander McQueen

Brandul englez a creat programul McQueen Creators, în cadrul căruia readuce în atenție imagini din arhiva proprie, lansând totodată publicului de pe Instagram invitația de a le reimagina utilizând materiale găsite prin casă, urmând ca cele mai bune reinterpretări să fie publicate pe contul lor. Invitația de a te alătura acestei inițiative e valabilă până șa data de 12 mai.

Labelul a inaugurat de asemenea un canal pe Spotify care include melodii din show-uri mai vechi ale casei.

View this post on Instagram

“I’ve always been inspired by nature – it’s a thread which runs through everything we create at McQueen. The most important thing now is for us to reconnect with nature. These pictures are a reflection of that thought.” -Sarah Burton, Creative Director. This week we invite you to submit photography taking inspiration from nature: now more than ever its beauty and ability to regenerate is a symbol of hope and quiet power. Over the next 24 hours, we will unveil a series of images shot during the lockdown from photographers based all over the world. Our brief to them was the same: to capture their perceptions of nature during this moment of global quarantine. Photographers, in consecutive order: @virginiekhateeb, London @chloeledrezen, London @aliceschillaci, Milan @hannamoon69, Seoul @julia_noni, France Share your photograph on Instagram by tagging @AlexanderMcQueen #McQueenCreators and #McQueenNature to be in with a chance to be featured on our channel. This project will run to Tuesday 12th May.

A post shared by Alexander McQueen (@alexandermcqueen) on

Miu Miu

Casa de modă italiană provoacă pe toată lumea care deține o piesă sub semnătura brandului să o scoată la înaintare pe Instagram, pozându-se purtând-o acasă, în orice context și în orice fel de styling. Proiectul #MiuMe va avea loc pe pagina de Instagram Miu Miu (aici), urmând ca cele mai cool fotografii să fie repostate, alături de poze realizate de persoane cunoscute din industria modei, artei, dansului sau sportului.

Missoni

M Missoni și-a unit forțele cu Awaytomars, primul fashion brand din lume 100% user-created (mai exact, inițiativa Awaytomars se autodescrie drept „Future fashion created from creative minds all over the world.”, acceptând propuneri din întreaga lume pentru a crea produse și colecții).

Împreună, cele două platforme de creație invită publicul să co-creeze (virtual, desigur) o colecție-capsulă ce ulterior va fi produsă, distribuită și vândută peste tot în lume. Află aici cum te poți înscrie.

https://www.instagram.com/p/B_xv-7IoaiR/

Valentino

#ChezMaisonValentino este o inițiativă lansată de brandul italian care presupune o serie de live-uri pe Instagram Stories. Activările vor include performance-uri artistice sau muzicale (Alicia Keys a deschis programul cu un mini concert), difuzate în fiecare vineri, live, pe pagina de Instagram Valentino. Poți afla programul aici.

Foto: capturi Instagram de pe paginile brandurilor

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *