13 accesorii cool de pe podiumurile de la Fashion Week

By  | 

De la piese pe cât de impractice, tot pe atât de irezistibile (cum ar fi o poșetă de 5,2 centimetri înălțime) și până la detalii care pot însoți cu ușurință orice outfit (un model emblematic de geantă transformat în borsetă, sau curele cu cataramă metalică supradimensionată) – iată câteva dintre cele mai inedite accesorii de pe podiumurile de la New York, Londra, Milano și Paris.

Micro-poșeta „Le Mini Chiquito” din show-ul Jacquemus

„Fix îndeajuns de impractice cât să fie dezirabile” – așa descrie Vogue cel mai nou model de geantă propus de designerul Simone Porte Jacquemus. După ce a făcut valuri cu accesoriile supradimensionate (pălăria uriașă, denumită „La Bomba”, prezentată în colecția primăvară/vară 2018, a fost urmată de geanta XXXXL „La Riviera”), Jacquemus a virat 180 de grade și, pentru toamnă/iarnă 2019, a creat „Le Mini Chiquito”, o geantă minusculă (5,2 centimetri!) care deja a dat naștere unui val de meme pe internet și unei avalanșe de articole în care sunt propuse (în mod mai mult sau mai puțin ironic) lucruri de păstrat în ea („o singură cască AirPod”, „niște ață dentară, o unghie falsă de rezervă”, „o bomboană Tic Tac”, „3 boabe de mazăre”, „replica perfectă cu care să îți lovești adversarul”).

Ear piece-urile Gucci

„Sunt ear-piece-urile Gucci noile AirPod-uri pentru sezonul următor?”, s-au întrebat mai mulți editori după show-ul lui Alessandro Michele, având în vedere nivelul ridicat de buzz creat de aceste accesorii. Laitmotivul show-ului – măștile (care au acompaniat aproape fiecare look) – nu vor fi puse în vânzare, fiind numai un accesoriu folosit pentru a întregi atmosfera, însă ear piece-urile care au însoțit o bună parte dintre ținute fac parte din colecția oficială și vor fi disponibile în magazine începând cu toamna acestui an.

Dresurile Fendi cu logo-ul casei redat în scrisul de mână al lui Karl Lagerfeld

Ultima colecție a lui Karl Lagerfeld pentru Fendi (un brand alături de care a lucrat timp de peste 50 de ani, una dintre cele mai longevive colaborări din industria modei) a inclus un detaliu care, în contextul decesului designerului cu numai câteva zile înainte de prezentarea ce a avut loc la Milano, a servit drept un omagiu discret – multe dintre look-uri au inclus iconicul logo Fendi, redat sub forma scrisului de mână al lui Lagerfeld. Designerul este, de fapt, responsabil pentru crearea logo-ului (denumit „Karligraphy”), pe care l-a introdus în 1981, și care a ajuns, în timp, una dintre cele mai recognoscibile mărci ale unei case de modă la nivel mondial. F-ul dublat și-a făcut apariția în colecția pentru toamnă/iarnă 2019 nu numai pe accesorii (dresuri și șosete), ci și pe o serie de body-uri și malete.

Skullcap-urile Louis Vuitton din piele

Seria de Săptămâni ale Modei care are loc în primăvară are rolul de a anunța tendințele pentru sezonul următor, iar odată cu show-ul Louis Vuitton, a prins contur un trend în materie de accesorii capilare pentru toamna lui 2019. Aproape toate look-urile au fost însoțite de skullcap-uri din piele, demonstrând că un astfel de accesoriu arată la fel de bine pe fete sau pe băieți, alături de tunsori scurte sau lungi, peste păr drept sau peste bucle.

Curelele Louis Vuitton cu cataramă XXL

Show-ul Louis Vuitton pentru toamnă/iarnă 2019 a livrat o mulțime de accesorii de efect, iar două dintre ele au fost incluse în majoritatea look-urilor care au apărut pe podium – este vorba despre skullcap-urile din piele și despre curelele cu catarame pătrate XXL. Curelele au venit în diverse variații, de la piele lăcuită sau piele clasică cu perforații și ținte metalice, la versiuni cu catarama imprimată astfel încât să producă un efect trompe l’oeil în tandem cu printurile de pe haine.

Cerceii single din show-ul Louis Vuitton

Încă un accesoriu de impact de pe podiumul defilării Louis Vuitton – cerceii XXL din vinil decupat în formă de frunză, purtați într-o singură ureche, fără perechea corespondentă.

Turbanele cu cristale din show-ul Area

Show-ul Area a fost plin de accesorii realizate din cristale colorate – de la brățări purtate, nu în mod clasic, la încheietura mâinii, ci pe braț, și până la măști care au acoperit fețele modelelor – însă cele mai de efect au fost „turbanele” din șiraguri de cristale, pe care hairstiliștii le-au integrat în coafuri, transformând banalele ponytail-uri într-o coafură statement.

Șepcile purtate deasupra capului în show-ul J.W. Anderson

În show-ul J.W. Anderson, o parte dintre modele au purtat șepci montate deasupra capului, iar designerul a declarat înaintea prezentării că motivul pentru care a ales acest look este că „are ceva twisted – vrei să le împingi în jos pe cap, dar nu poți, în schimb, efectul este de alungire a siluetei – o dulce ironie”.

Pălăriile „bucket” din show-ul Dior

O versiune mai purtabilă de accesoriu capilar decât cea sugerată de Jonathan Anderson a venit din partea Mariei Grazia Chiuri, la Dior. Siluetele cu aer Fifties au fost însoțite pe podium de bucket hats (un trend care deja a prins în 2018 și nu pare să plece încă nicăieri), redate în diverse versiuni – din piele lăcuită, cu print leopard sau cu detalii stil voaletă.

Centurile Dior inspirate de iconica geantă Saddle

Pentru toamnă/iarnă 2019, Dior propune una dintre gențile iconice ale brandului – the Saddle bag – în varianta de purtat la brâu: o validare a faptului că popularitatea borsetelor nu va păli prea curând, trendul fiind în continuă transformare (dacă în sezoanele trecute, în topul tendințelor erau borsetele clasice, sporty, pentru sezonul viitor, se merge pe un look mai sofisticat – belt bags din piele).

Gențile cu lichid din show-ul Christopher Kane

Pentru sezonul toamnă/iarnă 2019, Christopher Kane a explorat mai multe elemente asociate cu fetișuri sexuale (printre care cauciucul și vinilul transparent), pe care le-a integrat în cadrul colecției , alături de materiale prețioase și croieli pline de feminitate, rezultatul fiind un contrast aparte între eleganță și kink. Gențile din plastic colorat, umplute cu un strat vizibil de lichid și cu margini bătute cu cristale, s-au numărat printre accesoriile standout de la London Fashion Week.

Tiarele din show-ul Simone Rocha

Alura regală a siluetelor din show-ul Simone Rocha a fost completată la fix de accesoriile capilare stil tiară, realizate din cristale colorate, purtate alături de piese diafane din straturi de voal și cercei asortați.

Lanțurile pentru ochelari din show-ul Benetton

Lanțurile pentru ochelari sunt nu numai un accesoriu practic, ci și un accent cool – show-ul Benetton a inclus versiuni XXL din plastic colorat sau din lână împletită, care se potrivesc la fix cu ramele din plastic cu aer sporty.

Foto: Imax Tree

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *