10 trenduri din anii ’90 care au revenit în actualitate

By  | 

Întâi au fost mom jeans, borsetele, slip dresses… și Nineties revival continuă. Iată zece trenduri pe care ai să le recunoști pentru că, mai mult ca sigur, le-ai bifat deja în anii ’90, și care au revenit în vogă, în iterări ușor diferite, dar păstrând un aer nostalgic.

Costumele de baie stil Baywatch

Din cauză că, în general, lumea caută să se bronzeze cât mai uniform, costumele de baie dintr-o singură piesă nu sunt o opțiune prea des luată în seamă. Însă dacă ai de gând să porți unul vara asta (eu te încurajez să o faci – arată mega cool și, dacă ții neapărat să te bronzezi, îl poți rezerva pentru seară, la petrecerile de pe plajă sau la pool party-uri), alege unul decupat adânc în parte inferioară. Nu numai că evocă aerul ultrasexy al Pamelei alergând pe plajă în Baywatch, ci, de fapt, are și o croială extrem de flatantă pentru siluetă, pentru că acest gen de tăiatură alungește optic picioarele.

Costum de baie H&M, 89,90 lei – aici

Lanțurile pentru pantaloni

Lanțurile groase, din metal argintiu, prinse de găicile și/sau buzunarele pantalonilor (în special ale jeanșilor) evocă aerul clipurilor hip hop din anii ’90. Iată că au revenit în tendințe! Poți reproduce întru totul look-ul Nineties cu un astfel de accesoriu prins de o pereche de jeanși cu croială largă și un tricou larg, sau poți merge pe o variantă mai actuală – poartă lanțul prins de o pereche de pantaloni negri bărbătești, din stofă groasă, și completeazăcu o pereche de chunky sneakers.

Lanț Dsquared2, 1.62 lei – aici

Creepers

Creepers – un model de teniși cu talpă groasă și dreaptă din cauciuc, și adesea (dar nu neapărat) partea superioară din catifea, au devenit fashionable în anii ’70, grație subculturii punk, însă popularitatea lor a atins apogeul în anii ’90, fiind asociați în special cu curentele grunge, goth și psychobilly. Miley Cyrus și Rihanna se numără printre fanii actuali ai acestui gen de încălțări – Rihanna îi iubește atât de mult încât, în cele mai recente colecții ale sale în colaborare cu Puma, a inclus Creepers în diverse culori.

Creepers Fenty X Puma,122 euro – aici

Ochelarii minusculi

Până și cei ce nu țin pasul cu clanul Kardashian precis au auzit de scena asta – într-un episod recent din Keeping Up With The Kardashians, Kim povestește că a primit un mail de la Kanye în care i se explică faptul că trebuie neapărat să renunțe să mai poarte ochelari cu rame și lentile mari, pentru că, în momentul de față, singurii ochelari fashionable sunt cei de dimensiuni cât mai mici. Kanye chiar a inclus în mail o mulțime de poze din anii ’90, pentru inspirație, relatează Kim, în timp ce poartă chiar o astfel de pereche de ochelari. De altfel, Kendall Jenner, Bella & Gigi Hadid și Rihanna deja începuseră să fie fotografiate purtând cam numai acest model încă dinainte să fie difuzat episodul de KUWTK în care Kanye anunța oficial “decesul” ochelarilor supradimensionați. Așadar, următoarea pereche pe care o cumperi ar trebui să aibă ramele cât mai mici în înălțime, și, eventual, alungite înspre lateralele feței. Ce-i drept, astfel de modele nu te protejează foarte bine de razele soarelui, însă trebuie să recunoaștem că arată mega cool, mai ales când le porți ușor căzute pe nas.

Ochelari de soare George Keburia, 180 euro – aici

Jeanșii cu tivuri suflecate

Dacă te uiți la fotografii din anii ’90, ai să observi că predomină două modele de jeans – mom jeans, care s-au bucurat de o popularitate neașteptată de câteva sezoane încoace (și încă mai sunt în trend), și, pe de altă parte… dad jeans. Mai exact, genul de blugi cu croială dreaptă, relaxată, cu talie înaltă, și cu tiv rulat la nivelul gleznei. Pentru că deja ne-am săturat să tot vedem mom jeanșii peste tot, e momentul să îi alternăm cu cei drepți, care încep să prindă din ce în ce mai multă popularitate.

Jeans Calvin Klein, ASOS, aprox. 554 lei – aici

Sneakerșii chunky

Sneakerșii cât mai mari și mai “urâți” (apreciați tocmai pentru faptul că încalcă normele esteticii) se bucură de un val de maximă apreciere în acest moment – generația Z preferă să cumpere o pereche de adidași ultra hyped decât să dea banii pe o pereche de Louboutin sau Manolo  – dar să nu uităm că au avut un moment și prin anii ’90. Nike 97 Ultra (lansați în 1997) sunt atât de căutați încât labelul de sportswear a relansat modelul.

Sneakers Nike Air Max 97 Ultra ’17, 185 euro, aici

Tracksuits

Nu mai e de mult ceva nou că se poartă piesele de sportswear în afara antrenamentelor sau orelor de fitness, însă aici mă refer la genul acela de trening din fâș sau pluș – gândește-te la Sporty Spice în track pants și bustieră. Dacă vrei să împuști doi iepuri (două trenduri, adică) dintr-o lovitură, alege un trening care să includă și logo-ul brandului care îl produce.

Jachetă Kappa (cu pantaloni asortați disponibili pe platforma ASOS), ASOS, aprox. 326 lei – aici

Logo mania

Pentru că tot vorbeam mai sus despre logo-uri – logo mania a revenit. Fie în versiunea în care logo-ul este imprimat cât mai mare și mai vizibil (pe pieptul sau pe spatele topurilor/jachetelor, cel mai adesea, dar să nu uităm de una dintre cele mai hyped piese ale momentului, jeanșii Vetements cu numele brandului imprimat pe pelvis), fie în versiunea monogramelor (logo-ul este redat la dimensiune mai mică și repetat, transformat în imprimeu care se regăsește pe toată suprafața unei piese de îmbrăcăminte sau a unui accesoriu).

Jachetă adidas, ASOS, aprox. 559 lei – aici

Scrunchies

Elasticele scrunchie au început să capete popularitate în anii ’80, însă au atins apogeul de amploare în anii ’90, când toate adolescentele purtau așa ceva în păr. Cu toate că, la fel ca și borsetele, scrunchies sunt pe lista accesoriilor considerate uncool/unfashionable, iată că și-au făcut revenirea – și nu oricum. Demna Gvasalia le-a redenumit “chouchou”, le-a rebranduit drept brățări, le-a redat în versiune ultrasofisticată (din piele de vițel) și le-a pus o etichetă de preț de… 145 de euro! Încă o variantă haute a umilelor scrunchies vine din partea labelului Comfort Objects, care le-a redenumit “hair clouds” și le confecționează din eșasfe de mătase vintage de la Hermès (cu preț pe măsură – în jur de 100 de euro). Bineînțeles, nu e nevoie să spargi pușculița pentru a purta un astfel de accesoriu – îl găsești și în variantă clasică, din material textil, în magazine precum Claire’s, Zara, H&M sau Forever 21.

Scrunchie Balenciaga, 145 euro – aici

Lentilele colorate și transparente

Pe lângă ochelarii de soare de dimensiuni miniaturale, încă un trend al anilor ’90 s-a reîntors – este vorba despre lentilele transparente și colorate, montate pe rame cât mai subțiri – gândește-te la Anastacia în I’m Outta Love sau la genul de ochelari pe care îi purta Robert Downey Jr.

Ochelari de soare Mango, 79,90 lei – aici

Citeşte şi: Style Tips: Cum purtăm jacheta din denim

Text: Cătălina Teodorescu

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *