Ghid de conduită şi vestimentaţie pentru o întâlnire de afaceri reuşită

By  | 

Întâlnirile de afaceri sunt extrem de importante pentru persoanele aflate la conducerea unei companii. Un business meeting joacă un rol-cheie în evoluţia firmei, determinând bunul mers al afacerii şi profitabilitatea acesteia.
Iată care sunt principalele reguli de conduită pe care toţi managerii trebuie să le respecte în cadrul unei întâlniri de afaceri:
• Codul vestimentar. În cadrul unei întâlniri de afaceri, ţinută trebuie să exprime seriozitate şi profesionalism, motiv pentru care este indicat să optezi pentru un outfit sobru şi îngrijit. Pentru bărbaţi, alegerea este evidenţă: ţinută business formată din costum, cămaşă, cravată şi pantofi este reprezentativă pentru o astfel de ocazie. Se poartă camasiile în dungi sau carouri, aşa că nu ezită să alegi un model de cămăşi bărbaţi care este în vogă, deoarece prima impresie contează enorm!

Pantalonii clasici pot fi înlocuiţi cu o pereche de pantaloni casual din twill, iar că alternativă la pantofii mult prea eleganţi, poţi purta cu încredere o pereche de pantofi casual din piele întoarsă. Completează întreagă ţinută cu un sacou smart casual şi o geantă tip poştaş, iar rezultatul va fi pe măsură aşteptărilor!

• Detaliile contează! Rămânem în sfera conduitei vestimentare şi ne îndreptăm atenţia asupra unui accesoriu de baza în ţinută omului de afaceri: ceasul de lux. Pentru că trăim vremuri moderne, acesta poate fi înlocuit de un smartwatch, care să evidenţieze interesul ridicat al purtătorului pentru tehnologie şi dispozitive inteligente, cât şi dorinţa de a rămâne conectat la informaţie în orice moment al zilei, exprimând astfel implicare şi profesionalism.

Totodată, un bărbat care poartă ceas este un bărbat punctual, care respectă programul celorlalţi. Crede-ne pe cuvânt, îţi vei dori să transmiţi un asemenea mesaj! De asemenea, un telefon mobil modern şi performant este indiciul faptului că apreciezi calitatea şi că nu eşti dispuşi să recurgi la compromisuri din acest punct de vedere, lucruri pe care partenerii de afaceri le apreciază. Dacă eşti în căutarea unui telefon mobil nou, vei găsi 200+ telefoane la Rombiz care îndeplinesc cele trei criterii de baza: funcţionalitatea, design-ul modern şi popularitatea brand-ului.

Aşa cum am menţionat anterior, detaliile contează, aşa că nu ar strică să adaugi încă un accesoriu de efect la outfit-ul tău business: ochelarii de soare fumurii. Aceştia vor conferi întregii ţinute o notă misterioasă.

• Limbajul corporal şi comunicarea verbală. După ce are loc introducerea şi reuşeşti să impresionezi prin ţinută vestimentară, este timpul să treci la acţiune! Vorbele au o mare capacitate de convingere, atâta vreme cât ştii cum să le foloseşti în avantajul tău. Atunci când faci cunoştinţă cu interlocutorul, priveşte-l în ochi şi prezintă-te, rostind numele întreg. O strângere de mâna pertinentă este indicată, însă nu încerca să prelungeşti contactul, deoarece excesul de politeţe poate părea suspicios.

Nu stă cu mâinile încrucişate când interacţionezi cu celelalte persoane, deoarece această poate fi percepută că o poziţie de inchider, nefiind recomandată în timpul unei întâlniri de afaceri. Din contra, trebuie să arăţi că eşti interesat de ceea ce se discuta şi că doreşti să afli mai multe detalii.

În ceea ce priveşte comunicarea, sfatul nostru este să NU monopolizezi conversaţia. Dacă încerci să vorbeşti prea mult şi să-ţi “vinzi” propunerea cu agresivitate, potenţialii parteneri de afaceri se vor simţi copleşiţi şi vor bate în retragere. Cei mai mulţi oameni de afaceri apreciază persoanele care comunica eficient, lasă loc pentru replici şi se adresează celorlalţi cu respect. Menţine contactul vizual pe tot parcursul conversaţiei şi nu întrerupe interlocutorul. Poţi adresa eventualele întrebări la finalul discuţiei, pentru a evita situaţiile jenante.

• Evita clieseele şi glumele deplasate. În cadrul unei întâlniri de afaceri nu este recomandat să spui glume vulgare şi deplasate, deoarece acest lucru denotă lipsa de profesionalism şi elegantă. Desigur, poţi strecura mici glumiţe acolo unde simţi că s-a deschis o portiţă, cât şi în momentele în care conversaţia pare că este tensionată sau din contra, lâncezeşte. Însă, asigura-te că acestea sunt potrivite pentru ocazie, fără să fie deplasate şi ieşite din context. De asemenea, ai grijă să elimini din exprimarea ta clişeele sau vorbele goale, care nu transmit niciun fel de mesaj, cât şi afirmaţiile nefondate, care nu pot fi susţinute de statistici relevante. Dacă unul dintre interlocutorii tăi face o glumă, poţi zâmbi, însă nu rade în hohote, deoarece îşi va da seama că este un ras forţat, menit să-i ţină isonul.

În cadrul unui astfel de meeting, cel mai bine este să adopţi o atitudine naturală şi relaxată, fără să pretinzi că eşti ceea ce nu eşti. Dacă te prefaci, ceilalţi vor vedea prin ţine că prin sticlă şi vor rămâne cu un gust amar după încheierea şedinţei. Tot ce trebuie să faci este să fii respectuos, să mulţumeşti doar atunci când este cazul, să menţii contactul vizual şi să îţi argumentezi opiniile cu precizie şi coerentă. A fi un bun narator reprezintă unul dintre cele mai mari atuuri pe care le poate avea un om de afaceri. Pe lângă asta, concizia discursului şi relevanţă sunt, de asemenea, avantaje importante.

O simplă întâlnire de afaceri poate fi un moment crucial în evoluţia unei afaceri, determinând direcţiile viitoare.
De aceea, este important să ştii cum să te îmbraci, cum să te comporţi şi ce atitudine să adopţi în timpul unei astfel de întrevederi, pentru a te asigura că ai avut o contribuţie notabilă la creşterea profitabilităţii şi a notorietăţii companiei.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *