Strategii anti-stes pe termen lung

By  | 

Ai atât de multe responsabilități încât te simți copleșit? Aceste strategii anti-stres te vor ajuta să te relaxezi pe termen lung.

Indexează sursele de stres

Nu orice te face să-ți ieși din pepeni sau să devii anxios. Există câteva lucruri care te deranjează profund și te fac să nu mai fii tu… Identifică-le. Gândește-te intens la momentele în care simți că presiunea te va strivi și observă când se produc acestea și care sunt cauzele. Indexează-le într-un carnețel și creează-ți un jurnal în care să scrii cum te simți în acele situații – cum reacționezi față de tine și față de ceilalți. Vei avea astfel o vedere de ansamblu cu mult mai obiectivă.

Meditează pentru a te putea controla

Meditația – fie că provine din yoga, zen sau din una dintre cultele budiste (cea tibetană, de exemplu) – are ca scop „antrenarea” minții și spiritului cu scopul de a controla mai eficient fiecare aspect al vieții – relațiile sociale, evenimentele dramatice, dar și relația cu propria persoană.

Există deja multiple centre în țară unde poți practica meditația sau poți să meditezi acasă, dacă ai o cameră în care te poți retrage în liniște.

Găsești tutoriale de meditație online, pe Youtube ( budism tibetan, yoga etc.), așa că-ți va fi ușor să înveți regulile de bază ale meditației.

PONT: Nu te aștepta să vezi rezultate după doar câteva ședințe de meditație. Vei fi mai calm și te vei putea controla mai bine în timp și dacă vei continua să perseverezi.

„Transpiră” stresul la sală

Nu degeaba se spune că cei care fac sport sunt mai fericiți, mai relaxați, mai echilibrați… sportul reglează funcțiile organismului, inclusiv producția hormonală, și diminuează cantitatea de grăsime poziționată în jurul organelor interne – asta înseamnă că vei avea o rezistență fizică, dar și psihică mai bune și că vei putea face față cu brio oricăror provocări ale vieții, oricât de grele sau stresante ar fi ele.

PONT: Când simți că explodezi de anxietate, pune-ți echipamentul pe tine și du-te la sală sau aleargă în aer liber (oxigenul e un bun sedativ). Toți nervii tăi „se vor topi”, te asigur!

Text: Anca Rusu


Comments

comments