Cum sa invingi durerea de spate

By  | 

Durerea de spate sau de umeri e comună printre femeile care petrec cel puțin opt ore pe zi pe scaun. Dacă te afli printre ele, iată ce trebuie să știi.

Ştiai că femeile au astfel de neplăceri mult mai frecvent decât bărbaţii? Nici nu e de mirare, cu atâtea obiceiuri periculoase – apanaj al feminităţii. Mai bine lasă-te de cărat sacoşe de la supermarket, cocoţată pe tocurile de 12 centimetri, nu mai sta numai în picioare în timp ce găteşti şi renunţă să-ţi mai plimbi sugarul în „rucsacul” fancy, agăţat de gât, pe pieptul tău, şi bucură-te că nu ţi-ai compromis definitiv coloana vertebrală. Un sondaj a descoperit că pentru 64% dintre reprezentantele sexului frumos durerile de spate  au influenţat negativ viaţa profesională şi pe cea din dormitor – fie că-i vorba de somn sau de alte activităţi de aşternut. Pe deasupra, după ce treci de vârsta de 30 de ani, discurile intervertebrale – care au rol similar cu amortizoarele de la maşină, absorbind şocurile – încep să piardă apă din compoziţie. În consecinţă, devin mai puţin elastice şi au tendinţa să se comprime, riscând să se deplaseze şi să atingă nervii din zonă.

Colanții îți pot afecta sănătatea?

Planul de prevenţie

Fă mult sport. Concentrează-te în special asupra acelor exerciţii care întăresc musculatura spatelui. Lucrezi mult la birou? Atunci ia-ți la fiecare oră o pauză de 5 minute, în care să faci câţiva paşi. Statul îndelungat pe scaun oboseşte articulaţiile şi muşchii care susţin coloana vertebrală. Altă idee utilă ar fi să renunţi la genţile supradimensionate, chiar dacă sunt foarte în trend, şi să optezi pentru unele mai mici şi uşor de purtat. Dacă eşti o victimă convinsă a modei, cel puţin alege acele modele cu mânere mai puţin lungi – cât să stea bine pe umăr; nu le umple decât cu strictul necesar şi schimbă din când în când mâna pe care le porţi.

De ce trăiesc vegetarienii mai mult?

Cum te tratezi

Ai dureri de spate, umeri sau gât de mai bine de 6 săptămâni? Fuga la medic – fiindcă ai putea avea o problemă serioasă: o luxaţie, o fractură, sau chiar o hernie de disc. Între timp, poţi lua un antiinflamator nesteroidian (pe bază de ibuprofen, acetaminofen sau unul de generaţie mai nouă, care nu atacă stomacul), dar nu abuza. În cantităţi mari, genul ăsta de medicament are impact negativ asupra ficatului, rinichilor şi stomacului. Tot doctorul este cel care are soluţia cea mai bună. Alte tehnici utile: infiltraţiile cu corticosteroizi, stimularea electrică a nervilor cu probleme (electrozii plasaţi în anumite puncte de pe spate stimulează eliberarea de endorfine), masajul sau gimnastica medicală.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *