Alimente cu SPF

By  | 

Dacă dieta ta este bogată în alimentele de mai jos, ești mai bine protejată împotriva ultravioletelor. 

Ai petrecut destul timp la soare vara aceasta ca să știi cât de importantă este protecția solară și cât de rău îți pot face ultravioletele. Dar chiar și dacă te-ai dat regulat cu cele mai bune creme și nu ai uitat să-ți iei pălăria de soare cu tine, probabil ești în continuare expusă la raze UV, chiar și în zilele noroase. De-aia nu ar strica să mai încerci o metodă de protecție, și anume să îmbunătățești sistemul de autoapărare al pielii tale și la interior, nu doar la exterior. Cum faci asta? Consumând alimente care te înarmează cu extra SPF. Bonus: multe dintre acestea au și proprietăți antioxidante.

Lectia de SPF

Ceaiul verde

Cunoscut și pentru beneficiile sale în procesul de slăbire, ceaiul verde este plin de antioxidanți despre care s-a dovedit deja că reduc riscul cancerului. Frunzele de ceai verde conferă foto-protecție față de radiațiile solare, blocând razele UV care cauzează cancerul de piele. Aplică direct pe piele extract din frunze de ceai verde și consumă-l de două ori pe zi.

Roșiile

Pentru că au un conținut bogat de licopen, care îmbunătățește nivelul colagenului din piele, refact elasticitatea epidermei, neutralizând efectele negative ale razelor solare. Consumă-le proaspete, în salată.

Foloseste corect crema cu SPF

Rodiile

Acidul elagic și substanțele anti-inflamatoare care se găsesc în semințele de rodie conferă pielii un strat extra de protecție. Rodiile conțin cei mai puternici antioxidanți care există, și aceștia prin definiție apără împotriva radicalilor liberi produși de interacțiunea razelor UV cu structurile celulare ale pielii. Consumă-le cu quinoa, nuci și condimente sau ca atare.

Somonul

Bogat în Omega 3, somonul protejează împotriva cancerului pielii datorită nivelului său impresionant de vitamina D, care crește toleranța pielii la contactul cu razele UV. Este de preferat să-l consumi crud (în sushi sau sashimi) pentru a te bucura de un nivel mai mare de Omega 3.

Cum iti alegi ochelarii de soare in functie de SPF

Ciocolata neagră

Plină de flavonoizi meniți să îmbunătățească circulația sângelui în vasele cardiace, ciocolata neagră ajută la dilatarea vaselor de sânge, lucru util mai ales atunci când deja te-ai pricopsit cu o arsură solară, pentru că grăbește vindecarea. Consum-o pe post de condiment în iaurtul consumat la micul dejun.


Comments

comments