Cum să reziști în zilele caniculare

By  | 

Cu toatele așteptam cu nerăbdare începerea verii, însă acest sezon nu aduce doar cocktail-uri pe plajă și petreceri în aer liber, ci și canicula. Citește ghidul nostru care te va ajuta să reziști în această perioadă, care îți poate afecta nu doar machiajul, ci și starea generală de sănătate.

Atunci când petreci timp în casă, dar nu ai aer condiționat…

Aerisește de seara până dimineața, dar evită să deschizi geamurile în timpul zilei.

Folosește un ventilator.

Înlocuiește becurile incandescente cu cele LED și/sau evită să ții aprinsă lumina un timp îndelungat. De asemenea, orice dispozitiv electronic face căldură după ceva timp.

Gătește seara, pentru ca bucătăria să nu se încălzească prea tare în timpul zilei.

Atunci când încerci să dormi, dar e prea cald în casă…

Lasă fereastra deschisă pentru a aerisi camera când nu e atât de cald afară.

Fă un duș înainte de a te băga în pat.

Bea suficientă apă – deshidratarea poate duce la insomnie.

Atunci când îți alegi ținutele…

Optează pentru piese vestimentare mai largi, hainele mulate nefiind potrivite în această perioadă.

Alege haine din bumbac sau mătase.

Evită pantofii din piele sau materiale groase.

Poartă sutiene dijntr-un material subțire, în niciun caz cu push-up.

Atunci când nu îți mai suporți părul lung…

Împletește-ți părul – această coafură este ușor de realizat și îți va ține podoapa capilară departe de piele.

Prinde-ți părul în rave buns – două cocuri finisate sau messy spre vârful capului.

Atunci când vrei să te fardezi, dar nu crezi că machiajul rezistă…

Folosește un primer înainte de aplicarea produselor de machiaj.

Înlocuiește fondul de ten cu un BB cream.

Alege produse pudră, care rezistă mai bine la umezeală.

Nu aplica un strat gros de make-up.

Dacă simți că ai transpirat, tamponează ușor pielea cu un șervețel curat.

Atunci când nu știi ce să mănânci…

Multe fructe și legume! Simple, în salate, în smoothie-uri, în sucuri naturale etc.

Evită carnea grasă și pe cea afumată, mezelurile, alimentele prăjite, zahărul, sucurile carbogazoase și cofeina.

Cum să te ferești de insolație…

Cel mai important este să eviți să ieși prin oraș sau la plajă/piscină în timpul zilei, când temperaturile sunt foarte ridicate. Copiii, femeile gravide, persoanele peste 65 de ani sau care urmează tratamente pentru boli cardiovasculare trebuie să fie foarte atente în această perioadă.

Apoi, ai grijă să bei suficiente lichide. Ar trebui să ai o sticlă de apă la tine oricând ieși din casă mai mult de jumătate de oră.

Dacă faci sport în aer liber, alege să ieși doar dimineața devreme (până în ora 8) sau seara târziu (după ora 23). Medicii recomandă consumul de 1 litru de apă pe oră în cazul persoanelor care fac sport vara.

Acoperă capul! Poartă întotdeuna o pălărie sau o șapcă atunci când te plimbi prin soare și încearcă să stai cât mai mult la umbră – sub o umbrelă, un copac sau aproape de o clădire, nu în mijlocul trotuarului.

Citește mai multe despre insolație – cauze, simptome, tratament – în acest articol.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *