Ce obiceiuri alimentare sănătoase ar trebui să adaugi dietei tale în perioada caldă?

By  | 

Dacă primăvara este momentul oportun de a începe o dietă, ei bine, vara este perioada în care poți întreține mult mai ușor rezultatele pe care le-ai obținut de-a lungul timpului.

Important este să nu îți epuizezi organismul și să îți asiguri în același timp tot necesarul zilnic de proteine, glucide, lipide și vitamine. Dietele însușite ca un regim de viață sănătos trebuie să fie alcătuite astfel încât să permită realizarea tuturor activităților fizice și intelectuale în mod normal.

Deși în această perioadă ne raportam destul de des la posibilitatea de a trece cu brio peste “proba costumului de baie”, o motivație destul de puternică de altfel, e bine să înțelegi că miracolele nu se întâmplă peste noapte. Un psihic bun are nevoie de însușirea corectă a tuturor principiilor de bază în raport cu o nutriție sănătoasă. Ea funcționează concomitent cu alți factori precum sportul sau orice altă activitate fizică, așadar, iată cam care ar trebuie să fie alternativele tale culinare în sezonul estival:

Fructe și legume de sezon

Dacă în perioada rece tânjim după acestea, sezonul cald vine cu o mulțime de variante care împacă chiar și cele mai pretențioase gusturi. Fructele și legumele nu ar trebui să lipsească din dieta estivală, așadar integrează-le negreșit în formă proaspătă sau preparate sub formă de fresh-uri, smoothie-uri sau diverse supe. Fructele de vară precum cireșele, căpșunele, piersicile, pepenele sau caisele sunt o sursă excelentă de fibre și de vitamine. Mai mult decât atât, încearcă să introduci în obiceiurile alimentare cât mai multe produse neprocesate, pline de vitamine, minerale și fibre (ele joacă un rol important deoarece țin sub control apetitul alimentar).

Salate asortate

Alegerile alimentare sănătoase trebuie să fie pline de fibre și de nutrienții necesari care aduc organismul într-o stare bună de funcționare. Încearcă să reduci cât mai mult alimentele procesate și lipsite de fibre (zahăr alb, făină albă, produsele de patiserie, băuturi carbogazoase, alcool, tutun) și alege pentru tine și familia ta, de exemplu, salate asortate și delicioasa mancare italiana. Pe lângă faptul că este extrem de sănătoasă, lista preparatelor specifice este extrem de variată, iar în funcție de gusturi sau preferințe, poți găsi cele mai bune opțiuni.

Cât mai mult pește și fructe de mare

Fără doar și poate, peștele este o parte foarte importantă a unei diete sănătoase. Atât el cât și fructele de mare sunt esențiali pentru sănătate, întrucât conțin un lanț lung de grăsimi de tipul Omega 3 și sunt bogați în substanțe nutritive cum ar fi vitamina D și seleniu, au un conținut ridicat de proteine și scăzut în grăsimi saturate. Consumul de pește previne apariția bolilor de inimă și menține funcționarea corectă a vaselor de sânge.

Hidratare corespunzătoare

Alege să bei apă în locul sucurilor acidulate, extrem de nesănătoase. Apa este elementul fără de care omul nu ar putea supraviețui. Și pe lângă faptul că îți va potoli setea, ea te va ajuta și în procesul de ardere a caloriilor, facilitând procesul de eliminare a toxinelor din corp.

 

Sursă: Digital Workforce

Sursă foto: Pixabay

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *