Vlad N. Chirila: totul despre theBeautyAdviser

By  | 

Dupa zece ani de experienţă în industria frumuseţii, dupa ce a inteles perfect nevoile celor care lucreaza in acest domeniu, Vlad N. Chirila a decis sa ofere saloanelor de infrumusetare si beauty bar-urilor un resort şi toată energia sa pentru a-i ajuta sa isi expuna munca, talentul, intreaga activitate intr-un mod cat mai inedit şi cat mai eficient. Asa, a creat TBA si, implicit, a inceput o calatorie noua, cu multe provocari. Despre toate acestea, puteti afla in interviul de mai jos:

  1. Cum ti-a venit ideea de a fonda TBA?

Dupa mai mult de 10 ani in care am lucrat in industria frumusetii, pentru companii precum LVMH – SEPHORA si pentru L’Oréal – Kérastase, am tras o concluzie. In Romania exista o multime de saloane de infrumusetare si de beauty bar-uri in care lucreaza artisti foarte talentati si in care se intampla multe lucruri interesante si chiar inspirationale.

Numarul acestor saloane de infrumusetare si beauty bar-uri este de ordinul miilor, poate chiar peste 10.000. Insa, majoritatea acestor saloane, nu este prezenta in mediul online. Aici gasim doar cateva sute dintre acestea. Iar dintre cele care au prezenta pe internet, putine sunt cele care au o prezenta buna, de calitate si constanta.

Drept urmare am decis sa imi ofer tot suportul, toata energia si tot know-how-ul, pentru a ajuta saloanele de infrumusetare sa patrunda in mediul online mai rapid si mult mai usor. Totul intr-o forma mai buna, mai clara, mai usor de inteles si foarte usor de accesat. Asa am ajuns sa creez theBeautyAdviser.com; un fel de TripAdvisor , insa exclusiv pentru saloane de infrumusetare.

2. Cat s-a schimbat planul initial pe parcurs?

Cand am inceput, mi-am imaginat cum va decurge proiectul, iar apoi am vazut cum decurge in realitate. Iar asta a atras dupa sine nevoia de adaptare la context si de reconfigurare. Reconfigurarea obiectivelor si reconfigurarea actiunilor necesare pentru atingerea acelor obiective. In consecinta planul initial s-a schimbat destul de mult.

3. Care sunt activitatile de baza ale businessului tau?

Activitatile de baza sunt cele de promovare online pentru saloane de infrumusetare, prin intermediul platformei theBeautyAdviser.com sicu ajutorul profilului theBeautyAdviser de Instagram.

Practic le creez saloanelor un profil social pe platforma. In cadrul acestui profil, saloanele strang recomandari din partea clientilor. Iar aceste recomandari, vor ajuta la construirea unei imagini mai bune si a unei mai reputatii mai puternice in  mediul online. Si cel mai important, recomandarile saloanelor vor oferi o expunere mai mare acestora in rezultatele Google.

Iar in ianuarie 2018, la cererea clientilor, am creat unui nou tip de servicii – training-urile de comunicare si de promovare digitala cu ajutorul Instagram, pentru saloane  de infrumusetare si pentru profesionistii din beauty. Aceste training-uri dezvolta participantilor abilitatile de folosire a Instagram, pentru a-si construi o imagine online de calitate a brand-ului personal/profesional si pentru a construi si mentine o comunitate de urmaritori in jurul brand-ului.

4. Cu ce provocari te-ai confruntat in activitatea pe care o desfasori?

Cea mai mare provocare a fost sa ma determin pe mine sa continuu ori de cate ori simteam ca sansele mele de reusita sunt aproape inexistente. Apoi a doua cea mai mare provocare a fost si cred ca este in continuare, aceea de a convinge ownerii de saloane de infrumusetare sa acorde importanta prezentei de calitate in online.

5. Care este urmatorul nivel pentru TBA?

Astazi sunt bucuros sa pot spune ca am ajuns sa lucrez cu saloane de infrumusetare din 7 dintre cele mai importante judete din Romania. Lucrez cu saloane din Bucuresti, Alba, Bihor, Cluj, Suceava, Iasi si din Constanta. Imi doresc sa populez cat mai mult theBeautyAdviser cu saloane dintoata tara. Iar daca voi reusi, urmatorul nivel va fi sa gasesc o cale de aduce theBeautyAdviser si in afara Romaniei.

6. In ce masura si cum folosesti social media in activitatea ta?

Promovarea prin social media este vitala pentru theBeautyAdviser la fel cum este pentru orice business de beauty.

Iar Instagram este patforma pe care am folosit-o cel mai mult. In cele 22 de luni de cand am inceput proiectul, am utilizat zilnic Instagram. Folosesc platforma aceasta pentru a duce mai departe numele artistilor si ale saloanelor cu care interactionez.

Totodata, munca depusa in Instagram m-a ajutat sa creez si training-urile smART Instagram, pentru saloane de infrumusetare si pentru profesionistii din beauty.

Iar de curand am inceput sa imi indrept atentia si catre comunicarea video pe YouTube si pe IGTV. Abia acum descopar comunicarea prin continut video, insa pot spune ca ma atrage foarte mult si cred ca este cea mai puternica modalitate de promovare. Am de gand sa construiesc mai mult in aceasta directie pe viitor.

7. Care crezi ca sunt punctele slabe ale pietei de frumusete din Romania? Dar cele forte?

Ma voi lega in primul rand de prezenta si de comunicarea in mediul online. Dupa cum am mai spus, serviciile de infrumusetare nu au o prezenta buna, de calitate si constanta pe internet. Iar asta din pacate, seintampla intr-o perioada in care comunicarea la distanta si promovarea sunt mai simple si mai accesibile decat in oricare alta perioada din istoria umanitatii. Acum comunicarea se poate face la distanta foarte rapid si foarte usor. Iar multe lucruri dintre cele atat de frumoase care se intampla in lumea serviciilor de infrumusetare, raman nespuse publicului larg. Si este trist, pentru ca odata ce ar fi transmise, corect si constant, ar putea ajuta la formarea viitorilor consumatori de servicii de infrumusetare, dar la fel de bine si la formarea viitorilor profesionisti de beauty.

Un alt aspect pe care eu il vad ca un dezavantaj este ego-ul. Ego-ul celor care au o notorietate mare in aceasta piata de beauty. Cred foarte tare in puterea echipei, iar in viziunea mea, daca oamenii cu cea mai mare notorietate si influenta si-ar unii fortele, ar putea schimba multe aspecte in aceasta piata a serviciilor de infrumusetare. Nu sugerez sa fuzioneze afacerilelor. Insa, programe de dezvoltare profesionala, training-uri, workshop-uri, precum si alte activitati de promovare a serviciilor de calitate, sigur ar putea sa prinda viata avand niste stalpi puternici de rezistenta, care sa le sustina.

In schimb, sunt foarte bucuros sa observ in ultimii ani, setea de educatie a profesionistilor din beauty. Acestia acceseaza din ce in ce mai multe programe de instruire si de dezvoltare profesionala. Companiile mari pun la dispozitia acestora o varietate mare de cursuri si piata locala incepe sa ofere din ce in ce mai multe programe de dezvoltare. Totodata, acesti profesionisti acceseaza tot mai multe cursuri de dezvoltare profesionala inclusiv in strainatate, la scoli de renume.

Cred ca daca ceva are puterea reala de a schimba in mai bine piata de beauty, acel lucru este educatia. Iar daca la aceasta putem adauga si comunicarea si prezenta de calitate si constanta in mediul online, sky will nolonger be the limit.

Citeşte şi: Cum ajungi un hairstylist de succes, la Cosmo Self-Made

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *