Scurtmetraje de Kirsten Dunst si James Franco inchid sectiunea Semaine de la critique, la Cannes

Scurtmetrajul „Bastard„, regizat de Kirsten Dunst, cu o durata de sase minute si avandu-i in distributie pe Brian Geraghty, Juno Temple si Lukas Haas, prezinta povestea unui cuplu care calatoreste intr-un desert, unde va intalni trei barbati ajunsi acolo din motive misterioase.

Filmul „The Clerk’s Tale„, regizat de James Franco, este cel de-al treilea scurtmetraj din cariera cineastului si are la baza poemul omonim semnat de Spencer Reese. Filmul regizat de James Franco despre culisele emisiunii de televiziune „Saturday Night Live” a fost proiectat recent in cadrul Festivalului de Film South by Southwest.

„Armadillo”, de Janus Metz (Danemarca), si „Bedevilled”, de Jang Cheol So (Coreea de Sud), se numara printre lungmetrajele selectate in Semaine de la critique, cea mai veche sectiune paralela a Festivalului de Film de la Cannes.

Celor doua lungmetraje li se alatura „Belle épine”, de Rebecca Zlotowski (Franta), „Bi, dung so !”, de Phan Dang Di (Vietnam/ Franta/ Germania), „The Myth of the American Sleepover”, de David Robert Mitchell (Statele Unite ale Americii), „Sandcastle”, de Boo Junfeng (Singapore), si „Sound of Noise”, de Ola Simonsson si Johannes Stjärne Nilsson (Suedia/ Franta).

La categoria „scurtmetraj” au fost selectate titlurile „A distração”, de Ivan Cavi Borges si Gustavo Melo (Brazilia), „Berik”, de Daniel Joseph Borgman (Danemarca), „The Boy Who Wanted to Be a Lion”, de Alois Di Leo (Marea Britanie), „Deeper Than Yesterday”, de Ariel Kleiman (Australia), „Love Patate”, de Gilles Cuvelier (Franta), „Native Son”, de Scott Graham (Marea Britanie), si „Vasco”, de Sébastien Laudenbach (Franta).

Sectiunea Semaine de la critique se afla la cea de-a 49-a editie. Cea mai veche sectiune paralela cu Festivalul de la Cannes, Semaine de la critique a fost creata in 1962, de Sindicatul francez al criticii de cinema, cu misiunea de a prezenta filmele de inceput din cariera unor cineasti. Bernardo Bertolucci, Ken Loach si Wong Kar Wai sunt cativa dintre cei care si-au facut debutul la Semaine de la critique, de-a lungul timpului.

Cea de-a 63-a editie a Festivalului de la Cannes are loc in perioada 12 – 23 mai.