Patru femei, despre cum se organizează… un festival de muzică!

By  | 

Vara e pe sfârșite și sunt convinsă că te-ai bucurat de muzică și distracție la măcar unul dintre evenimentele majore de anul acesta. Dar te-ai întrebat vreodată… cum se pune pe picioare un festival de muzică de anvergura impresionantă a lui UNTOLD și NEVERSEA? Din vasta echipă a celor două evenimente sus menționate fac parte și patru femei care coordonează zeci de bărbați, veghează asupra siguranței și bunului mers al lucrurilor și reușesc, an de an, să construiască un colos. Ioana Chifor, Oana Tache, Ioana Perța și Andreea Handrea ne-au dezvăluit, în exclusivitate, numeroase detalii de culise care ne-au făcut să iubim și mai mult cele două evenimente.

De Mădălina Ionescu

Ioana Chifor

PR Manager

Jobul ei pe scurt: Se ocupă de tot ce înseamnă marketing, comunicare și promovare pentru festival și intermediază relația cu presa.

 Cum a fost trecerea de la jurnalism pe zona de PR, un domeniu în care trebuie să ții în mod constant legătura cu oameni care fac exact ceea ce ai făcut și tu, dar și cu managementul artiștilor?

După aproape nouă ani de PRO TV, mi-am dorit să trec de partea cealaltă a baricadei și să încerc meseria de PR. În urmă cu trei ani am primit din partea lui Edy Chereji, unul dintre creatorii UNTOLD&NEVERSEA, propunerea să vin în echipa de comunicare a festivalului care pe vremea aceea se afla la prima ediție. Recunosc că mi-a făcut cu ochiul propunerea, însă am fost un pic reticentă pentru că nu-mi venea să mă rup de echipa de oameni lângă care am muncit nouă ani. Eu am avut foarte mare încredere în proiectul lor de la început și, în orice fel am putut, am încercat să-i susțin. Mi-am dat seama din prima secundă în care am auzit de proiect că acest festival va însemna enorm pentru Cluj-Napoca și pentru România și cred că și datorită acestui lucru, Edy m-a invitat în echipa lor. Înainte de a doua ediție, am primit din nou propunerea de a lucra în departamentul de marketing și comunicare UNTOLD, ca PR Manager, și de data asta am spus „Da”. PRO TV m-a format ca profesionist și au fost niște ani extraordinari, dar nu am putut rezista tentației de a-mi oferit noi provocări în cadrul unui alt brand puternic, UNTOLD. A fost o trecere ușoară, însă mi-a luat ceva timp până mi-am dat seama că sunt de partea cealaltă a baricadei. Am ajuns în echipa UNTOLD în aprilie 2016, deci doar cu patru luni înainte de festival, și trebuia să mă adaptez repejor la tot ceea ce am de făcut. Am avut mereu o relație bună cu foștii mei colegi jurnaliști și asta m-a ajutat și mă ajută destul de mult în ceea ce fac acum. Pe lângă asta, am avut și sprijinul echipei, care îmi cunoștea potențialul și calitățile și, chiar dacă nu aveam experiența necesară de comunicator, am avut parte de susținere și, într-un timp scurt, am reușit să mă „specializez” la locul de muncă. Relatia cu managementul artiștilor e ca un rollercoaster și e o relație permanentă, nu una temporară. E nevoie de multă, multă răbdare, înțelegere, meticulozitate, diplomație și e nevoie și de o doză de nebunie. Vorba aia cu „până la Dumnezeu, te omoară sfinții” e foarte adevărată și se aplică în multe cazuri. În general, artiștii, când ajung la Cluj-Napoca, la festival, și văd producția și simt energia publicului, se relaxează și devin mai maleabili.

Ce înseamnă, mai exact, să fii PR Manager pentru cele două festivaluri care au pus România pe harta muzicală internațională?

Ca PR Manager nici o zi nu seamănă cu alta. Am învățat în toată această perioadă ce înseamnă să fiu de partea cealaltă a microfonului, am învățat care sunt provocările organizatorilor de evenimente  și am învățat să am răbdare, la capitolul ăsta am stat mai rău pentru că am trăit aproape nouă ani într-o redacție de știri, unde totul se întâmpla „acum” și, pe lângă asta, sunt și hiperactivă. Atât despre UNTOLD, cât și despre NEVERSEA s-a auzit din Cluj-Napoca până în Australia și din Constanța până în Mexic, asta înseamnă că întreaga echipă și-a făcut treaba. Cele patru zile de festival nu se pot compara cu nimic. E foarte multă adrenalină și foarte multă satisfacție când vedem zeci de mii de oameni fericiți, dar și artiști impresionați până la lacrimi de publicul din România și de cum și cât au crescut ambele festivaluri. În acele momente nu mai simți nici oboseala și nici stresul, simți doar căldura și energia pozitivă pe care o primim de la cel mai minunat public din întreaga lume.

UNTOLD și NEVERSEA sunt deja festivaluri care „se vând” singure. Care au fost cele mai frumoase surprize la acest capitol – gen să primiti un mail de la managementul unui artist mare, în care scrie, negru pe alb, „Vreau să mă întorc în România”?

Cele mai minunate lucruri nu le primim pe mail, ci le auzim în zilele festivalului, chiar de la artiști. În toate discuțiile pe care le avem cu ei, ne spun că UNTOLD a devenit pentru ei „life changing experience” și că se află în top trei cele mai frumoase festivaluri din întreaga lume. Martin Garrix, Armin van Buuren, Steve Aoki, Afrojack, Hardwell, Tujamo, Fedde Le Grand sau Don Diablo sunt doar câțiva dintre artiștii care își doresc să fie an de an în line-up-ul UNTOLD. Fiecare declarație a artiștilor și fiecare postare a lor pe social media înseamnă enorm pentru noi, dar și pentru România.

Citeşte continuarea materialului în ediţia de print a revistei Cosmopolitan România.

Fotografii: Arhiva personală.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *