(P) Interviu Carla’s Dreams: „Acasă e locul unde înveți să iubești”

Cei de la Carla’s Dreams, trupa de uriaș succes ai cărei membri apar mascați, susțin că anonimatul îi ajută să primească cel mai sincer feedback. La aniversarea a 10 ani de Lidl în România, componenții trupei de peste Prut ne mărturisesc că „acasă e locul unde înveți să iubești, iar România a reușit să ne învețe și să ne ofere, spre bucuria noastră, destul de multe pentru a o iubi”, dar și cu ce artiști internaționali ar împărți scena.

 

Care e principalul avantaj al faptului că apăreți mascați?

Pe lângă faptul că ținem la anonimatul nostru, ceea ce ne aduce avantaje uneori surprinzătoare, este vorba și despre imaginea pe care ne-am creat-o, această consecvență căreia îi suntem loiali.

Ce satisfacții vă oferă statutul de cei mai cunoscuți anonimi?

În afară de avantajul evident al faptului că ne-am putut menține viețile private departe de cele artistice, trebuie să recunoaștem că găsim plăcere și în a observa îndeaproape, dar nedetectați, reacțiile oamenilor. Putem observa cum cineva ne ascultă piesele, cum le percepe, se întâmplă adesea să mergem pe stradă și să trecem pe lângă cineva care ne poartă hanoracele, spre exemplu. Astfel, ne întâlnim cu diverse situații amuzante și plăcute care ne oferă cel mai sincer feedback de la cei din jur, ce, nerecunoscându-ne, nu simt nevoia să ne flateze sau, dimpotrivă, să ne acuze.

În același timp, faptul că în cazul nostru nu există o diversitate vestimentară face ca imaginea să fie constantă, astfel oamenii nu își creează așteptări cu privire la următoarea noastră apariție. Atenția este îndreptată spre arta muzicală, iar reacția publicului e mai obiectivă, pentru că ei se concentrează pe esență – muzica și mesajul nostru.

Cum ați descrie muzica voastră în fața cuiva care nu v-a ascultat deloc?

În primul rând, fiecare ascultător s-a întâlnit, la un moment dat, pentru prima dată cu muzica noastră. I-am sfătui să dea o ureche, sunt chestii bunișoare acolo, care merită un pic de atenție.

Cum știți că o piesă pe care ați scris-o se va bucura de succes?

Nu vom divulga chiar toate secretele! Cred că până la urmă piesa trebuie să ne placă, să transmită ceva. Ne urmărim plăcerea, respectând o serie de reguli. Pe de o parte, avem un pic de înțelegere cu privire la piață, la trend, la publicul ce ne ascultă. Pe de alta, înțelegem și cum trebuie să fie scris un text interesant, cuvântul, rima, un instrumental care să emoționeze și să surprindă. Până la urmă, însă, toate aceste elemente, ce țin de cunoaștere, niciodată nu constituie mai mult de 90% din ceea ce face o piesă bună. Restul de 10% sunt în permanență la discreția norocului și a publicului care ne judecă muzica pornind fiecare de la propriul univers.

Care e cel mai bun sfat pe care l-ați primit din punct de vedere muzical?

Am primit sfatul „Renunță!”. Acesta a avut pentru noi cea mai mare putere de motivare. Ni s-a spus „Lasă-te, că nu vei reuși, sunt prea puține șanse, e foarte greu să ajungi din Chișinău la București”. Poate că lipsa de încredere a celor din jur are puterea să te îndârjească și mai tare, să te facă să îți dorești, să accepți provocarea.

Ce le-ați spune unor puști care ar vrea să fondeze o trupă precum Carla’s Dreams?

Cumva, întorcându-ne la întrebarea trecută, începutul este foarte greu și inevitabil dai de un munte de ignoranță pe care trebuie să ai puterea să îl depășești, iar puterea asta vine din pasiunea cu care pleci la acest drum. Mai simplu spus, puterea de a răzbi stă în tine și dacă nu poți altfel decât să cânți sau să joci să fii poet, atunci ai cele mai mari șanse să răzbești.

În 2017, Carla’s Dreams a fost vocea spotului Manifesto Lidl, sub sloganul „Pentru că acasă e pe primul loc”. Ce v-a făcut să vă simțiți acasă în altă țară decât cea în care ați crescut?

Foarte bună întrebarea. Acasă reprezintă locul acela unde înveți să iubești și România a reușit să ne învețe și să ne ofere, spre bucuria noastră, destul de multe pentru a o iubi. Așa că le iubim pe ambele. Ba mai mult, sperăm să nu se certe vreodată.

În 2020, ați compus, alături de Irina Rimes, piesa „3 inimi”, devenită coloana sonoră a spotului Manifesto Lidl „În familie facem mereu loc”. Ce aniversări țineți în familia Carla’s Dreams?

Curând vom sărbători 10 ani de Carla’s Dreams, iar în tot acest timp am sărbătorit sute de concerte alături de ai noștri, mii de kilometri parcurși împreună, fiecare bucurie din povestea membrilor trupei și am cuprins milioane de oameni.

Tot anul trecut, Carla’s Dreams a jucat rolul unui hacker, care demonstrează beneficiile aplicației Lidl Plus. Pentru ce v-ar plăcea să se inventeze o aplicație?

Răspunsul aici e mai complex, și îți și explicăm de ce: dacă am ști răspunsul la întrebarea asta, probabil că ne-am fi apucat deja. Și dacă am ști, înseamnă că deja lucrăm la ea și, deci, înseamnă că e secret.

Pentru că ați intrat în pielea Hackerului Plus, aș întreba dacă în viața de zi cu zi aveți abilități digitale.

Mediu – plus, nimic extraordinar, dar nu rău, cât să ne descurcăm.

La aniversarea a zece ani de Lidl, ați lansat, alături de Inna, Irina Rimes și The Motans, piesa spotului care are sloganul „Ceea ce ne leagă e tot ce contează”. Ce vă leagă în trupa Carla’s Dreams și ce contează pentru voi?

Sunt multe lucruri ce ne leagă, de la valorile pe care le avem – discreția, onoarea, demnitatea, loialitatea sau „what Jesus does” pentru a ne ajuta reciproc, până la puterea de a înțelege noțiunile abstracte atunci când lucrăm împreună. Și uite, să-ți dăm un exemplu: „vreau mai tomnatic și încep să cadă frunzele” – e absolut genial să găsești oameni care să-ți înțeleagă gândurile despre o piesă explicate într-un mod abstract și ăsta e unul dintre lucrurile ce ne leagă pe noi și care ne fac munca mai frumoasă și mai interesantă.

Câte ore trebuie să munciți pe zi ca să fiți mulțumiți?

Zilele sunt diferite, respectiv și orele diferă, în general nu credem că există două zile la fel, dar noi nu ne simțim satisfăcuți dacă nu ne simțim obosiți. Atunci știm că am depus tot efortul necesar ca lucrul pe care l-am făcut să iasă bine sau cel puțin să fie in standardele noastre de mulțumire.

Pentru ce din viața voastră sunteți cel mai recunoscători?

Suntem recunoscători pentru oamenii pe care i-am întâlnit și pentru șansa pe care am avut-o să ajungem unde suntem acum.

Sunteți gurmanzi? De ce mâncare de acasă vă e dor?

Nu ne considerăm niște gurmanzi neapărat. Putem aprecia și un sushi bun, dar la fel de bine ne putem bucura și de o ciulama, o ciorbă și o porție de mămăligă. Cumva, ne-am globalizat, în sensul în care ne place orice fel de mâncare, atâta timp cât e gustoasă.

Ce ați fi făcut altfel dacă ați fi știut din timp că veți fi parte a unui proiect de mare succes?

Am fi învățat mai multe din lucrurile pe care acum le considerăm necesare, astfel încât să ne fi fost și să ne fie mai ușor. Am fi lucrat și studiat mai mult înainte. Și poate să fi fost puțin mai relaxați, știind că enunțul „munca aduce rezultate” nu e doar o vorbă, ci este un adevăr.

În afară de talent, de ce mai e nevoie în industria muzicală pentru a fi relevant?

Relevant e un cuvânt mare și complex, iar ca să fim mai exacți, ai nevoie de multă muncă. În primul rând trebuie să te educi pe tine, să te autoperfecționezi în ceea ce faci, să scapi de neîncrederea în sine. Învață-te să fii iertător cu tine, să ieși din etapa de creație, astfel încât să fii iertător cu schițele tale și să critici, dacă vrei, rezultatul final. Relevant poți să fii atunci când cunoști puțin din toate, și aici nu ne referim la scris și compus, ci la tot ceea ce formează, în etapa finală, artistul: de la domeniile artistice – design, artă, stilistică sau foto-video, până la partea juridică și contabilă.

Contează foarte mult să ai etică, să știi să vorbești și să te legi doar de oameni de încredere. Dar toate astea depind și de ce fel de artist vrei să fii. Uneori e suficient să scrii și să taci, alteori e bine să te faci cunoscut. Până la urmă, muzica și agricultura nu sunt atât de diferite, ele se bazează pe același principiu: „cum îți așterni, așa dormi”.

Care e cea mai mare realizare profesională a voastră?

Faptul că am reușit. Nu stim să îți spunem o realizare specifică, dar dacă ar fi să concluzionam, aș zice că în scurt timp timp împlinim 10 ani, iar la 10 ani după lansarea proiectului, încercările noastre de a face muzică au un rezultat care ne bucură și ne face să ne simțim recunoscători.

Cu ce artiști internaționali ați vrea să împărțiți scena?

Sunt foarte mulți. În general din zona rock și hip hop. De la Limp Bizkit până la Eminem sau Cypress Hill. Un exemplu este Prodigy, în deschiderea cărora am cântat deja. Numărul artiștilor internaționali cu care ne-am bucura să împărțim scena este mai mare decât al celor cu care nu ne-am asocia. Atâta timp cât o piesă Carla’s Dreams s-ar potrivi în logica spectacolului, am fi onorați să cântam alaturi de orice artist.

Ați compus vreodată o melodie în urma unui vis?

Nu, nu le prea ținem minte.

Cum vă raportați față de showbiz?

Noi nu am prea făcut parte din showbiz în ceea ce ține de partea lui socială, foarte vizibilă publicului, dominată de multe apariții la evenimente sau în presă. Cunoștințele noastre în ceea ce privește industria muzicală țin foarte mult de mecanica și tipicul ei, sunt atât de tehnice încât nici nu merită menționate. Showbizul ne-a arătat că poate viața este nedreaptă, dar cu siguranță merită să încerci, să lupți cu toate resursele să depășești obstacolele. Dacă era dreaptă, poate că nu munceam atât, deci pentru noi a fost de fapt un avantaj.

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.