My dream job: Anca Neagoe

By  | 

Anca Neagoe, una dintre cele mai cool și interesante femei pe care le urmăresc pe rețelele sociale, este Media & Communications Manager la Niran, având în grijă un portofoliu de peste 20 de branduri de cosmetice și parfumerie din zona de selective, prestige și mass market. Despre jobul ei la care multe fete visează și cum reușește, în afara orelor de birou, să aibă mereu un tonus bun, află din interviul de mai jos.

Face sport cu sfințenie, iubește animalele, este vegetariană, pozele din călătoriile ei îți taie respirația, și, nu în ultimul rând, este îndrăgostită profund de industria de beauty. Anca Neagoe nu numai că se ocupă de promovarea unor branduri, dar este chiar ea însăși un brand.

Care sunt cele mai mari provocări atunci când te ocupi de imaginea, de promovarea unui brand de parfumuri, unui brand de cosmetice, mai ales în această perioadă?

În poziția de distribuitori ne confruntăm cu două mari provocări de comunicare: să convingem brandurile să îndrăznească, să iasă din zona de guide-uri stricte și să aibă încredere în expertiza noastră, demonstrată în peste 20 de ani de activitate pe piața locală. Să înțelegem cât mai bine consumatorii și să adaptăm comunicarea în funcție de tipologia fiecărui client, fără a fi end sellers.   

Toată lumea a vorbit despre lansarea Givenchy L’Interdit, din 2018… Ce formă au luat lansările în 2020? Cum v-ați adaptat condițiilor impuse de pandemia cu coronavirus?

Am lansat Givenchy L’Interdit în toamna lui 2018 printr-un concept de eveniment cu totul ieșit din comun. Ne-am bucurat să descoperim că a fost considerată petrecerea anului și unul dintre cele mai emblematice evenimente din industrie. Am câștigat chiar și un premiu internațional, oferit de echipa Givenchy, pentru cel mai reușit eveniment global de lansare. Faptul că parfumul este în continuare unul dintre cele mai bine vândute parfumuri pe plan local ne bucură și ne motivează. Contextul actual nu a făcut decât să ne stimuleze și mai mult creativitatea și capacitatea de adaptare, aspecte importante care făceau parte deja din cultura organizațională Niran. Am reușit să regândim strategii, să adaptăm campanii, să creștem categorii de produse și să dezvoltăm branduri, într-un ritm mai accelerat decât în mod normal. Am muncit mai mult, dar avem rezultate foarte bune care ne motivează.    

Anca Neagoe

Cum crezi că vor evolua lucrurile în viitorul apropiat?

Încă de la începuturile mele în Niran am fost o susținătoare a necesității comunicării în mediul online. În 2014, având tot sprijinul managementului, am reușit să obținem aprobarea unui brand mare din portofoliu de a redirecționa în mod constant bugete către acest mediu, aproape deloc exploatat de către brandurile selective de parfumerie. S-a dovedit o strategie câștigătoare, contextul actual ne-a reconfirmat importanța acestui mediu și am văzut o creștere semnificativă a vânzărilor online în această perioadă.

Ce te inspiră, cum te raportezi la brandurile pe care le promovezi?

Iubesc acest domeniu și brandurile de care mă ocup. Profesez într-o industrie atât de dinamică din care ai în permanență ceva nou de învățat și unde nu ai timp să te plictisești. Acest lucru se potrivește perfect felului meu de a fi, energic, mereu în căutare de experiențe noi.

Cum arată o zi din viața ta profesională?

Nu concept ziua fără un espresso tare și fără un smoothie. Nu mă laud a fi o persoană care funcționează foarte bine dimineața, așa că o aloc citirii mailurilor, răpund la urgențe și fac „to do list” pentru ziua în curs. Din activitatea mea de zi cu zi nu lipsesc întâlnirile interne/ externe, iar mailuri, aprobări cu brandurile, agenții și parteneri. Zilnic planific, implementez și monitorizez campanii media și de comunicare, dar mă ocup și de colaborarea cu retailerii în ceea ce privește implementarea campaniilor de e-commerce pentru brandurile noastre. În plus, gândesc concepte creative pe care le-am putea utiliza nu doar pe partea de comunicare& campanii, dar și în alte activități ce țin de specificul companiei noastre. Închei ziua de birou cu recitirea tuturor mailurilor schimbate în timpul zilei, ca să mă asigur că nu mi-a scăpat ceva — un mic control freak sălășluiește în mine (zâmbește).

Ai reușit să călătorești vara aceasta? Dintre toate locurile pe care le-ai vizitat, unde ai vrea să te întorci?

Cum spuneam mai sus, călătoriile sunt cele care mă inspiră și mă împlinesc cel mai mult. De când mă știu, am iubit să călătoresc, să descopăr locuri și oameni și să mă bucur de experiențe noi. Din cauza contextului actual mi-am anulat o vacanță programată pentru aprilie, dar m-am bucurat de câteva săptămâni de lockdown la noi la mare, ceva escapade de weekend la munte și o vacanță mai lungă în Portugalia. Locurile unde aș vrea să mă întorc… dacă mi-ai fi pus întrebarea asta acum 2-3 luni, probabil ți-aș fi răspuns că sunt mereu în căutare de destinații noi. De-a lungul timpului, mi-am dat seama că, mai important decât destinația, sunt mood-ul și compania alături de care călătorești. Poți să ai parte de cele mai frumoase amintiri în locuri care nu erau neapărat pe lista de „best destinations of…”, iar reciproca este la fel de valabilă. M-aș reîntoarce oriunde și oricând; odată cu timpul și percepțiile noastre se schimbă și cu siguranță ai ceva nou de descoperit într-un loc unde ai mai fost.

Escaladezi munți, felicitări! Nu este un hobby pe care îl întâlnești foarte des. Cum te-ai hotărât să faci asta, cum este o astfel de experiență?

Cred că te referi la prima mea «via ferrata». Nu este un hobby, dar cu siguranță e ceva ce ar trebui încercat măcar o dată. Mi-a fost frică, am ieșit complet din zona de confort, dar satisfacția de la final este incredibilă. Îți recomand să încerci!

Cum ți-ai construit stilul, ai anumite piese vestimentare pe care le preferi, te sfătuiști cu cineva anume?

Am un stil destul de simplu, predomină culorile neutre și fără pattern-uri, ușor de mixat și de actualizat de la un sezon la altul. În fiecare an cumpăr și piese statement, care pot fi repurtate cu ușurință indiferent de tendințe. Este drept că am căzut în „capcane vestimentare” de-a lungul timpului, din fericire din ce în ce mai puțin în ultimii ani. Prefer rochiile, salopetele, sacourile și rujurile în culori tari. Nu mă sfatuiesc cu nimeni, consider că „simple is better” și nu ai cum să dai greș. 

Ai un parfum pe care îl iubești mai mult decât pe altele, care vorbește mai multe despre tine?

Galop d’Hermes pentru ca a fost inspirat de libertatea absolută a femeilor. Este un mix foarte interesant de note de trandafir și piele.

Cum îți menții tonusul, energia bună? Și ce faci ca să ieși dintr-o stare mai puțin pozitivă?

Am fost întotdeauna o persoană pozitivă, prefer să văd partea plină a paharului și încerc să mă bucur la maximum de lucrurile simple ale vieții. Sună clișeic, dar pentru mine reprezintă un stil de viață. Aliatul meu de bază este sportul, mă binedispune, îmi oferă energie și un tonus incredibil. Îl practic constant, fără întrerupere, de aproape 10 ani, și mă ajută să trec cu bine peste zilele mai încărcate.

Ai anumite proiecte despre care ai vrea să afle cititoarele Cosmo?

Cu siguranță! Lucrăm la ceva proiecte interesante cu focus în zona de online. Sigur o să aflați despre ele pe www.niran.ro. Despre travel inspiration si how to enjoy simple things in life, vă invit să mă urmăriți pe Instagram: @ancaneagoe.    

Anca Neagoe

Cel mai mult la jobul meu iubesc…

„Activez într-o industrie foarte dinamică, unde apar în permanență noutăți, în-tr-un mediu extrem de competitiv, care te motivează să fii din ce în ce mai bun și mai creativ. Așa cum menționai și tu, pot spune că am mare grijă de un portofoliu de peste 20 de branduri de cosmetice și parfumerie — mă asigur ca ele să devină cunoscute, cumpărate și iubite de către clienți. Acesta este, cu siguranță, my dream job.”

Calitățile care mă recomandă…

„De mică îmi doream să fiu „călătoare”, am crescut în acest spirit și îmi place să spun că este my out of office job. Tot de mică, îmi plăcea să comunic mult (zâmbește), iubeam să fiu înconjurată de oameni, îmi făceam foarte ușor prieteni și mă întristam în apropierea vacanței mari pentru că știam că urmează să nu îmi mai văd colegii pentru ceva timp.”

Drumul meu până aici…

„Am descoperit industria de beauty înainte de a mă alătura echipei Niran. Lucram în zona de strategie de media și comunicare online pentru cel mai mare retailer din industria de beauty, clientul meu pre-ferat din agenția unde îmi desfășuram activitatea, și mi-am dat seama cât de mult mi se potrivește acest domeniu. Îmi venea foarte natural să dezvolt concepte potrivite, reușeam să scriu rapid un text despre orice produs de îngrijire, chiar dacă la momentul respectiv nu aveam prea multe cunoștințe în domeniu. Tot în cadrul agenției am luat contact cu cei de la Niran, fiind unul dintre partenerii cei mai importanți ai retailerului respectiv; mi-a plăcut cultura organizațională, și iată-mă — în curând împlinesc 7 ani de când fac parte din această echipă.”

FOTO: Arhivă personală

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *