Mirela Bucovicean — Despre antreprenoriat la timpul prezent

By  | 

“Secunda în care am lăsat garda jos și motoarele la relanti, este secunda în care începem să pierdem”, spune Mirela Bucovicean, una dintre femeile cu cea mai mare experiență când vine vorba de antreprenoriat în modă și nu numai. Despre cum se construiește un business în domeniu, ce înseamnă Molecule F la opt ani de la înființare, dar și despre nenumăratele joburi ale Mielei — începând cu acela de designer la firma pe care a deschis-o împreună cu mama ei, la numai 14 ani — citești în interviul de mai jos.

La început de iunie aniversezi 8 ani de Molecule F. Ce înseamnă pentru tine acești 8 ani?

Înseamnă, în primul rând, evoluție, pentru că întreaga industrie a modei a evoluat mult, și noi odată cu ea. Înseamnă 8 ani de adaptare la provocările pe care ni le impune piața, atât econimice, cât și sociale sau a trendurilor de consum. Înseamnă satisfacția pe care o avem văzând cât de apreciată este munca noastră — simt o puternică recunoștință față de toți oamenii din industrie, față de iubitorii de design, față de clienți, consumatori și toți cei care apreciază antreprenoriatul. N-am fi ajuns aici dacă nu am fi avut un feedback pozitiv din partea tuturor acestora.

Pe ce paliere se situează, mai exact, businessul Molecule F?

Molecule F înseamnă, de fapt, patru componente principale — primul business este cel din online, unde avem platforma de designeri Molecule F, și așa am devenit cunoscuți. Apoi, de doi ani și jumătate, avem conceptstore-ul din centrul comerical Promenada;  este cel mai mare conceptstore autohton dedicat designului românesc. Al treilea pilon al business-ului nostru este boutique-ul de PR Molecule PR, unde lucram pe zona de lifstyle, în special cu companii internaționale, pentru care facem proiecte creative — suntem foarte talentați pe partea asta — atât punctuale, cât și pe partea de construcție de brand. Iar a patra componentă este aceea de educație, și aici vorbim atât despre educație de business, cât și despre tot ce înseamnă comunicare, strategie, construcție de brand.

Povestește-ne despre partea de educație. Cred că se aplică mult cititorilor noștri care vor să activeze în domeniul ăsta.

Nu este vorba numai despre educație în domeniul antreprenoriatului în modă, în despre toate domeniile în care există busness-uri la nivel mic și mijlociu. Ce facem noi, prin cursuri sau prin participările mele la diferite conferințe, este să explicăm care sunt elementele esențiale pentru a fi antreprenor — ce e nevoie să știi și să faci pentru a dezvolta un business, ce trebuie să ai în vedere pentru a avea un business de succes în viitor. Chiar îmi doresc să mă concentrez mai mult pe partea asta de educație în viitor. Simt că asta este direcția mea și, poate, asta este și menirea mea — să împărtășesc altora ce am învățat și eu prin propria experiență. Așa că, aș vrea să țin mai multe cursuri dedicate. De exemplu, cursuri pentru tinerii designeri: să îi ajut să înțeleagă cum trebuie să își facă prețul unui produs, cum se construiește un business plan sau cum se comunică propriul brand și propriul business. Să îi ajut să învețe cum să facă bani din pasiunea lor, practic. Sunt foarte mulți tineri talentați în industria noastră care ies din facultate cu o pregătire care le acoperă partea de creație și de design, dar nu știu ce să facă mai departe și nu au de unde să învețe. Moda de pe podiumuri are valoare dacă se poate regăsi pe stradă, în măsura în care oamenii ajung să poarte creațiile unui designer. De pe catwalk până în garderobele oamenilor este o cale lungă și aici intervin eu.

Cum ai ajuns să faci Molecule F?

Eram în situația de a fi consumator de design, de branduri internaționale în primă fază, după care am descoperit designerii români și îmi era foarte greu să dau de ei. Nu exista legătura între mine, potențial client, și designerul propuriu-zis. Și ce-am făcut eu, a  fost să construiesc un sistem în care să “coagulăm” în același loc tot ce era mai bun în moda românească — fiindcă de-asta se și numește Molecule F, fiindcă reprezintă chintesența modei românești. La început erau 15 designeri. Acum, la opt ani după, lucram constant cu aproximativ de 150. Puteam să avem mai mulți chiar de la început, dar pentru noi a fost foarte important să ne mențiem promisiunea pe care i-am făcut-o clientului Molecule F, respectiv aceea de a face curatoriat înainte de a-i arăta lui ceva.

Citește continuarea materialului în ediția de iunie a revistei Cosmopolitan Romania.

Text: Diana Colcer

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *