Interviu Oana Ionita: Cum ne mentinem in forma prin dans

By  | 

Oana, fosta bebelusa de la Cronica Carcotasilor, si-a facut propria scoala de dans Dance Planet, fiind licentiata in Arte si in dans profesionist. De aceea, dar si pentru ca reuseste sa se mentina intr-o forma impecabila, am intrebato care este impactul pe care dansul il poate avea asupra noastra: ce beneficii aduce organismului, cum putem slabi si cum ne putem mentine in forma prin dans.

Q: Cat de mult ajuta dansul sa ne mentinem in forma? 

Dansul poate fi un mod de viata. Dansul ne ajuta sa ne punem in functiune toate grupele de muschi si datorita muzicii ne trezeste latura artistica si creativa, astfel incat toate miscarile nu sunt niste exercitii repetitive, ci expresia sinelui cu ajutorul corpului. Dansul reprezinta nu exercitiul corporal asa cum ziceam, ci ne ajuta si pe plan mental si poate chiar spiritual (dansul contemporan).

Atunci cand reusesti sa te exprimi prin forme corporale, pe plan mental prinzi incredere in tine si endorfinele eliberate in timpul unei ore de dans te face sa fi mai pozitiv, mai entuziast.

Oana Ionita

Q: Care ar fi cea mai eficienta forma de dans? 

Fiecare stil, poate fi mai apropiat in functie de caracterul si varsta fiecarui cursant. De exemplu: salsa-este preferata pentru cei care isi doresc sa socializeze sau, de ce nu, sa isi gaseasca perechea. Baletul este recomandat pentru postura si stil sau de multe ori ca forma de Pilates pentru cei care fac recuperare medicala pentru platfus, musculatura atrofiata, probleme ale colanei, etc. Street Dance-ul – pentru adolescentii nonconformisti, care isi doresc libertatea de miscare, verbala sau sociala.

Dansurile populare sunt foarte bune pentru dezvoltarea ritmului si a coordonarii. Valsul de obicei il dansezi obligatoriu o data in viata si ai nevoie sa inveti macar bazele, dansul sportiv in general iti ofera un limbaj pe care probabil o sa-l folosesti in multe ocazii (nunti, botezuri, petreceri).

Q: De cate ori pe sapatamana ar trebui sa dansam? 

De fiecare data cand aveti ocazia, un om care nu danseaza sau nu canta, are o problema! Avem nevoie de aceasta eliberare artistica si de obicei o facem cand ne simtim bine. Am putea, in schimb, sa incercam sa ne inducem aceste stari programandu-ne fericirea. Astfel putem participa la cursuri de dans sau sa incercam si acasa cu familia si prietenii la un XBox.

Oana Ionita

Q: Cate calorii se ard intr-o ora de dans? 

Fiecare consuma in functie de cat se consuma, adica daca la dans iti doresti sa faci miscarile cu tot sufletul, atunci garantat intr-o luna de zile o sa observi schimbare majora in oglinda.

Q: Care ar fi si alte beneficii ale dansului?

Sunt multiple: de la forma fizica la starea psihica. De multe ori reprezinta o terapie pentru stari de depresie sau anxietate.

Dansul ne face sa zambim sa fim mai buni, sa interactionam cu altii, dar cel mai mult cu noi. Ne ajuta sa ne descoperim si pe interior si pe exterior?

Oana Ionita

Q: Ce sfaturi le dai celor vor sa se apuce de dans in aceasta primavara?

Sa nu mai stea pe ganduri pentru ca este posibil sa nu se apuce nicioadata. Va puneti o pereche de pantaloni si un tricou luni in geanta si va opriti direct la sala, o sa aveti marea satisfactie ca ati facut cea mai buna alegere pentru voi. Daca aveti prieteni mergeti impreuna, s-ar putea de multe ori sa va stimulati reciproc chiar si in zilele in care sunteti foarte obositi si lipsiti de chef, o sa vedeti ca dupa o ora de dans nu veti regreta ca ati fost si va veti incarca de energie!

Daca aveti copii insotiti-i la balet sau dans, mai tarziu o sa va multumeasca. Am intalnit adulti intre 20-50dce ani care au frustrari si acum pentru ca parintii nu le-au permis sa merga la dans cand erau mici, ci studiau intens la scoala pentru o cariera de succes. Multi erau rusinati ca nu stiau sa-si conduca mireasa pe ringul de dans!

Universul nostru are nevoie de libertatea de miscare si creativitatea artistica pentru a avea orizonturi largi si incredere in propriul eu.

 

 Citeste si: Motive pentru care e bine să dansezi în lunile reci

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *