Interviu cu Laura Călin: „Mă inspir din trendurile actuale pe care le adaptez la stilul meu personal. Nu port ceva doar pentru că se poartă.”

By  | 

Astăzi stăm de vorbă cu Laura Călin, fondatoarea V for Vintage, dar și a celei mai noi platforme online dedicată designului românesc. Mai multe despre proiectele ei, precum și detalii din spatele unui brand de succes, vă invit să descoperiți în interviul de mai jos:

  1. Cum a luat naștere interesul tău pentru domeniul Lifestyle PR?

Din pasiunea pentru design contemporan şi cultură vintage a apărut V for Vintage, târg de design contemporan şi cultură vintage. Inspirat din stilul de viaţă vegetarian a apărut V for Verde, platforma verde-urbană care merge dincolo de noţiunile de bio, eco sau reciclare şi care promovează un mod de viaţă sănătos, conştient şi verde. Yoga City, platforma dedicată practicii yoga a apărut din pasiunea pentru tot ceea ce înseamnă yoga. Pe blogul personal, LauraCalin.ro îmi spun poveştile. Lifestyle PR sunt atunci când vorbesc despre oricare din proiectele menţionate.

  1. Ai reușit să îți transformi pasiunea din acest domeniu într-un business de succes. Care să fie secretele reușitei?

Nu ştiu dacă sunt secrete. Multă muncă. Atenţie în observarea pieţei. Perseverenţă. Creativitate. O echipă bună. Încredere. Curaj.

  1. V for Vintage se bucură de o mare apreciere în rândul pasionaților de artă și design. Care sunt etapele organizării unui astfel de eveniment?

Ce se ascunde în culisele unui târg în perioada de pregătire? O să încep cu cât durează pregătirea unei ediţii: o jumătate de an. Totul începe cu conceptul noii ediţii, cu partea de creaţie care se transformă în vizual. Urmează parteneriatele, alegerea unui juriu, conceperea unei campanii de promovare şi nenumărate alte acţiuni care îmbracă un târg în succes.

Organizarea unui eveniment ca V for Vintage înseamnă să rămâi conectat 24/24 (îmi permit să exagerez de dragul ideii), iar acest lucru implică multă muncă de online şi de teren și mult management.

Organizăm shooting-ul de ediție, intersectăm zeci de designeri, negociem prețuri, gestionăm relația cu furnizorii, facem time sheet-uri, mergem în magazine de bricolaje, facem brainstorming-uri, vizităm agenții, avem ședințe și interviuri, facem probe de sunet, amenajăm locația, încheiem contracte, iar exemplele pot continua.

Și chiar dacă aceste activități sună ca la un interviu de angajare, noi nu considerăm că suntem la job, ci facem ce ne place. O idee nouă înseamnă o nouă structură de lucru din care putem câștiga experiență, așa că devenim ceea ce vrem să devenim.

  1. Cum crezi că s-a schimbat în ultimii ani interesul consumatorilor de fashion pentru designul românesc?

Schimbare înseamnă educație, iar noi asta încercăm să facem de nouă ani: să educăm publicul și să le arătăm că încă există opțiuni mult mai bune în aceeași categorie de preț ca în magazinele de mass market.

Atenţia publicului se îndreaptă din ce în ce mai mult către designul românesc. Atunci când cumperi o rochie nu cumperi doar o bucată de material, cumperi experiența unui designer și modul lui unic de a privi lumea din jurul lui, viziune care se poate intersecta cu a ta sau nu. Valoarea înseamnă timp investit, cunoaștere, implicare și pasiune.

Experiența unui shopping alternativ e complet diferită față de experiența de shopping obișnuită din toate punctele de vedere: context, adică locul în care te afli, mod de achiziționare, ce achiziționezi, cu cine interacționezi și decizia de a investi în ceva ce probabil o să ai în garderoba ta pe termen lung.

  1. Care sunt tendințele actuale din modă care îți conturează cel mai bine stilul?

Sunt adepta unui stil minimalist cu accente de maximalism şi aici mă refer la piese vintage cu care îmi întregesc ţinutele. Mă inspir din trendurile actuale pe care le adaptez la stilul meu personal. Nu port ceva doar pentru că se poartă.

  1. În luna aprilie ai lansat o nouă platformă online dedicată designului românesc, Design FEED. Ce ne poți spune despre acest nou proiect?

Anul acesta am lansat, împreună cu Alexandra Colceru, o platformă curatoriată de design românesc:  Design FEED (thefeed.ro). Proiectul are ca scop promovarea designului românesc calitativ prin procesul de curatoriat şi educarea publicului.

Proiectul a luat amploare organic, la cererea publicului V for Vintage. La nici 2 luni de la lansare avem deja 15 portofolii ale designerilor români, colecţii de primavară-vară de design contemporan, şi 13 portofolii ale studenţilor din cadrul universităţilor şi facultăţilor de design.

  1. Te-ai gândit să îți lansezi în viitor o colecție de piese vestimentare inspirate de stilul personal?

Sunt mulţi designeri români care îmi plac şi cărora le port creaţiile. Mă inspiră modul lor de a-şi exprima emoţiile prin haine, bijuterii sau accesorii. Modul meu de exprimare este altul, cel de a-i conecta pe aceştia (designerii) cu publicul.

  1. Care ar fi cea mai frumoasă colaborare încheiată până acum?

Doar una? Nu aş putea-o menţiona. Avem atâtea colaborări de care ne-am bucurat, altele care sunt on going şi pe care vrem să le păstrăm, atâţia oameni frumoşi şi creativi cu care colaborăm, încât mi-e greu să menţionez doar pe cineva.

 

 

 

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *