Interviu cu Hannah Greig, consultant „Bridgerton”

Află chiar de la Hannah Greig, istoric și consultant pentru producții de film și televiziune, ce i-a învățat pe actorii din serialul Bridgerton despre cum să respecte, dar și cum să încalce regulile de etichetă care defineau aristocrația anilor 1800 în Anglia. Hannah Greig este, de asemenea, și autoarea cărții The Beau Monde: Fashionable Society in Georgian London.

Creat de Chris Van Dusen și produs de Shonda Rhimes (cunoscută pentru producții precum: Grey’s Anatomy, Scandal și How to Get Away With Murder), serialul este bazat pe romanele istorice și romantice ale autoarei Julia Quinn și a ajuns deja un fenomen: de pe 25 decembrie 2020, când a fost lansat, până-n prezent a devenit numărul 1 în 76 de țări unde a fost vizionat, oferindu-i pe bună dreptate titlul de „unul dintre cele mai urmărite producții Netflix din întreaga lume.” De asemenea, a devenit #1 Most Popular Show on IMDb, cu Regé și Phoebe numărul 1 și 2 în trending-ul IMDbPro STARmeter.

Bridgerton
Bridgerton

Urmărind stilul de viață al societății britanice din perioada Regenței, cu toate controversele ce țin de egalitatea de gen, piața maritală și de alte prejudecăți ale vremii, povestea se conturează în jurul personajului Daphne Bridgerton, interpretată de Phoebe Dynevor, fiica cea mare a familiei Bridgerton, care ajunge să se căsătoarească cu ducele de Hastings, intepretat de șarmantul Regé-Jean Page.

Plecând de la principalele caracteristici ale lumii vechi, Chris Van Dusen a creat o întreagă lume nouă, dinamică, colorată, cu fantezii precum incluziunea membrilor de culoare în înalta societate (însăși regina Angliei este interpretată de către Golda Rosheuvel), cu muzică contemporană reinterpretată cu cvartet de coarde după Maroon 5, Ariana Grande, Shawn Mendes, Taylor Swift, Billie Eilish și un spectacol de modă fără precedent: „Numai pentru personajele feminine din primele șase episoade am creat 359 de costume”, a declarat Ellen Mirojnick, creatoarea costumelor.

Iar pentru un final touch de succes, vocea personajului care povestește serialul, Lady Whistledown este chiar vocea legendarei Julie Andrews. Din distribuție mai fac parte actori precum Jonathan Bailey, Luke Newton, Claudia Jessie, Nicola Coughlan, Ruby Barker, Sabrina Bartlett, Ruth Gemmell, Adjoa Andoh si Polly Walker.

Bridgerton
Bridgerton

Dar, pentru moment, haudeți să aflăm chiar de la Hannah Greig, consultant pentru etichetă, cum a fost experiența Bridgerton:

CUM AȚI AJUNS SĂ COLABORAȚI LA SERIALUL BRIDGERTON?

Sunt istoric și lucrez într-o universitate din Marea Britanie, dar colaborez și la producții de film și televiziune, acordând consultanță privind detaliile istorice. Am oferit consultanță privind eticheta pentru serialul Bridgerton, adică am furnizat informații despre etichetă și alte detalii specifice perioadei, de exemplu referitor la momentele în care se face o plecăciune sau o reverență și la modul în care se folosește evantaiul.

De asemenea, poate fi vorba despre vestimentație. Mă ocup în special de epoca georgiană, adică de istoria secolului al XVIII-lea și de cea a începutului de secol al XIX-lea din Marea Britanie. Acest interval constituie fundalul unor drame istorice clasice, care corespund perioadei în care este plasată acțiunea serialului Bridgerton.

CE ANUME DIN ACEA EPOCĂ VI SE PARE MAI INTERESANT, MAI ALES ÎN PRIVINȚA ETICHETEI?

A fost o epocă extrem de bogată din punct de vedere cultural. S-au scris multe romane și au fost create nenumărate opere de artă. Pentru cei de atunci, totul părea foarte modern. Orașele erau în plină dezvoltare, iar viața londoneză avea un caracter incredibil de cosmopolit și era foarte captivantă. De asemenea, au existat multe noi invenții. Mentalitatea oamenilor din trecut, care se considerau foarte moderni, este foarte interesantă din punctul meu de vedere.

De asemenea, există o mulțime de povești despre oamenii din acele timpuri, pentru că serviciile poștale erau în dezvoltare și mulți scriau scrisori în fiecare zi. În plus, oamenii țineau jurnale și multe asemenea materiale au supraviețuit în arhive. Ca istoric, este exact ceea ce-mi place să citesc. Este ca și cum ai avea acces la viața privată a oamenilor prin intermediul scrisorilor și jurnalelor.

Acest lucru îți oferă informații despre felul în care s-ar fi putut comporta personajele din Bridgerton, ce ar fi pus la cale și ce-ar fi simțit și gândit despre diverse lucruri. Aceste povești de zi cu zi despre oameni reprezintă ceea ce mă interesează ca istoric.

DE CE CREDEȚI CĂ PUBLICUL IUBEȘTE ATÂT DE MULT POVEȘTILE DE DRAGOSTE DIN PERIOADA ACEEA?

Imaginația capătă aripi atunci când descoperi povești de dragoste, dar și povești legate de pierderile din viețile oamenilor și de toate acele emoții familiare. Numai că toate acestea se petrec într-un spațiu diferit. Se întâmplă într-un loc îndepărtat, în care oamenii trăiau în case diferite, având vieți atât de diferite de ale noastre, dar, cu toate acestea, ne putem identifica în continuare cu emoțiile și sentimentele lor.

Cred că aceste experiențe umane comune din cărți și din filme reprezintă acel ceva care ne captivează. Ai ocazia să te simți aproape, dar, în același timp, și să evadezi într-o lume diferită. De asemenea, cred că romanele lui Jane Austen au mare legătură cu această idee. Sunt atât de bine cunoscute în întreaga lume și au fost adaptate în atâtea moduri, încât suntem obișnuiți cu ideea că această parte a istoriei reprezintă un spațiu în care oamenii trăiau asemenea povești de iubire.

UNUL DINTRE ELEMENTELE NARATIVE DIN BRIDGERTON SE ÎNVÂRTE ÎN JURUL UNEI FOI DE SCANDAL SCRISE DE LADY WHISTLEDOWN. CUM ERAU ACESTE PUBLICAȚII PE ATUNCI?

Acest lucru îmi place mult la romanele și la serialul Bridgerton. Existau multe publicații pline de povești denigratoare în acele vremuri. Diferența principală este că cele mai multe dintre publicațiile de scandal ascundeau numele persoanelor. Erau furnizate numai inițialele celor despre care se scria sau se foloseau pseudonime foarte cunoscute publicului, în așa fel încât oamenii să poată încerca să ghicească despre cine se vorbea.

În Bridgerton, ziarul lui Lady Whistledown vorbește foarte explicit despre cei care participau la baluri și sunt folosite numele reale, aspect ușor modernizat comparativ cu ceea ce se întâmpla în realitate în acele timpuri. Bârfele legate de partenerii sau partenerele de conversație sau de dans ale oamenilor apăreau în ziarele de a doua zi. Partea aceasta corespunde realității din perioada respectivă. Aceasta este adesea descrisă drept „epoca scandalurilor”, în care publicațiile care se ocupau de cancanuri erau ceva nou. Exista același gen de cult pentru celebrități care există și astăzi.

Bridgerton
Eloise Bridgerton

ACELA A FOST MOMENTUL ÎN CARE S-A NĂSCUT CULTURA DOMINATĂ DE CELEBRITĂȚI?

Da, secolul al XVIII-lea, până către finalul său, respectiv intervalul de dinaintea perioadei în care se desfășoară acțiunea din Bridgerton, este considerat adesea debutul epocii celebrităților. Pictorii făceau portrete ale actrițelor vestite, iar jurnaliștii tocmai începuseră să urmărească celebritățile în zona Hyde Park ca să vadă ce pun la cale. Mentalitatea de turmă, care se regăsește și în ziua de astăzi, este un element care a început să devină vizibil încă din epoca georgiană. Oamenii sunt adesea surprinși de acest lucru.

CUM AȚI REUȘIT SĂ-I ÎNVĂȚAȚI PE MEMBRII DISTRIBUȚIEI DESPRE ISTORIA ȘI ETICHETA ACELOR VREMURI?

Am avut parte de o perioadă lungă de repetiții înainte de a începe filmările și apoi de un fel de tabără de antrenament cu coregraful Jack Murphy, care a fost genial. Am discutat despre plecăciuni și reverențe și despre ierarhie, care este foarte importantă atunci când vine vorba despre capul familiei și despre aristocrație. Am discutat, de asemenea, despre cum se desfășurau interacțiunile cu servitorii.

CE A FOST NEVOIE SĂ-I ÎNVĂȚAȚI PE MEMBRII DISTRIBUȚIEI DESPRE REVERENȚE?

Întotdeauna există moduri de a face acest lucru politicos sau într-un fel care arată că vrei să ignori pe cineva. Nu există o regulă simplă și clară referitoare la modul în care un membru al familiei Featherington poate face o reverență și modul în care ar face o reverență un Bridgerton, însă există diferențe semnificative între felul în care Eloise Bridgerton abordează o reverență și în care se comportă și cel în care Penelope interacționează în societate. Acest lucru ține și de personaj, la fel de mult cât ține și de istorie.

ÎN CÂTE FELURI SE POATE FACE O REVERENȚĂ?

Există o mare diferență între reverențele făcute la curte, în fața reginei, care sunt foarte adânci, tradiționale și de modă veche și cele discrete, pe care o persoană le poate face în semn de salut către o altă persoană bine cunoscută atunci când intră pentru prima dată într-o încăpere, cum ar fi o sală de bal. Iar dacă nu vrei să acorzi niciun fel de recunoaștere cuiva, poți schița vag un gest rapid, după care să o iei din loc. De regulă, cu cât te înclini mai mult în fața cuiva, cu atât îi arăți mai mult respect.

Este precum diferența între a da mâna cu cineva și a săruta pe obraz persoana respectivă. Și în ziua de azi există nenumărate moduri în care poți saluta, așa că faptul că pe atunci existau mai multe tipuri de plecăciuni și reverențe nu este neobișnuit.

Bridgerton
Bridgerton

ÎN AFARA FAPTULUI CĂ LE-AȚI EXPLICAT CARE ERAU REGULILE, I-AȚI ÎNVĂȚAT PE MEMBRII DISTRIBUȚIEI ȘI CUM SĂ LE ÎNCALCE?

Da! Regulile trebuie neapărat să fie încălcate. Aceasta este una dintre caracteristicile cele mai interesante ale regulilor. Un personaj își poate exprima poziția nu numai urmând regulile întocmai, ci și alegând când să le ignore și când să procedeze într-un mod diferit. Serialul Bridgerton jonglează cu aceste idei. Când am citit pentru prima dată scenariul, unul dintre elementele mele favorite a fost faptul că Eloise fuma afară, în grădină. Mi-a plăcut mult acest lucru.

S-ar putea crede că Eloise adoptase o mentalitate foarte masculină, dar este de notorietate faptul că femeile fumau în perioada Revoluției Franceze. Pentru mine, acest aspect se leagă de ideea că Eloise încerca să forțeze limitele a ceea ce-și dorea de la poziția de femeie din timpul Regenței din Marea Britanie.

FOTO: Netflix/ Liam Daniel

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.