Interviu: Anamaria Hâncu, despre industria muzicii prin ochii Global Records

By  | 

Anamaria Hâncu este label & promotion manager la Global Records și fondatoarea Let’s Do It, Romania! Pentru cei care vor să o cunoască mai bine, v-am pregătit un interviu cu ea, în care povestește mai multe despre profesia și despre experiențele pe care le-a avut până în momentul actual. 

Care a fost primul tău job?

Anamaria Hâncu: Primul meu job oficial a fost la o firmă care se ocupa de prelucrarea și comercializarea peleților (combustibil ecologic), unde eram asistent manager. Dacă stau să mă gândesc bine, încă de pe atunci zona de ecologie devenea relevantă în viața mea. Înainte de acest job, aveam diverse proiecte la care făceam practică și desigur, acțiuni de voluntariat.

Ulterior, voluntariatul a căpătat proporții uriașe, nebănuite în viața mea, după acțiuni de curățenie în arealele naturale din România, am lansat, împreună cu o prietenă, Liana Buzea, proiectul Let’s Do It, Romania! Care a devenit în 10 ani, o mișcare națională la care au luat parte 1.8 milioane de voluntari!

Care a fost primul contact pe care l-ai avut cu această nișă (a managementului)?

Anamaria Hâncu: Datorită proiectului Let’s Do It, Romania! în care au fost implicate foarte multe persoane publice printre care și INNA, i-am cunoscut pe cei din echipa ei (colegii mei de astăzi) și, în felul acesta, după primul an de curățenie națională, când eram în căutarea unui job, ei doreau pe cineva să se ocupe de PR. Și așa a fost să fie perfect match!

Cum ai descrie procesul pe care l-ai avut până acum? De exemplu, trecerea din facultate pe cont propriu, visele pe care le aveai și pe care încă le ai etc. 

Anamaria Hâncu: Când eram în liceu, îmi doream foarte mult să fiu jurnalist. Apoi mi-am dat seama că aș vrea să lucrez în televiziune, dar le spuneam prietenilor mei că doresc să am propria mea fundație ‘când voi fi mare’, voiam să fac bine. Lucru care din fericire s-a întâmplat și am ONG-ul Let’s Do It, Romania! împreună cu prietenii mei.

Apoi profesoara de limba română din liceu ne-a recomandat facultatea de sociologie la care am aplicat, iar la master m-am specializat pe comunicare și mass-media, așa că pașii m-au dus inevitabil spre ceea ce fac astăzi. În ceea ce privește industria muzicală, nu visam și nici nu mă gândeam că voi ajunge să fac comunicare și management în entertainment. Dar totul se întâmplă cu un scop și cred că acesta a fost drumul meu care a avut un parcurs destul de natural, neforțat. Dar pe care, mărturisesc, am călcat cu multă ambiție, pasiune, chef de muncă, dorința de cunoaștere, curiozitate. Și, la fel ca acum opt ani, continuu să nu mă iau foarte tare în serios și să muncesc cu dedicare și implicare!

Ce înseamnă pentru tine ‘Let’s Do It, Romania’? 

Anamaria Hâncu: Înseamnă un proiect minunat și un moment life-changing. Mi-a schimbat viața cu totul și de aceea am simțit să îmi tatuez pe încheietura mâinii logo-ul organizației. Și pentru că este cute și colorat, dar și pentru că așa am simțit să marchez importanța în viața mea.

Înseamnă și trecerea de la vorbe la fapte, de la nemulțumire la acțiune, la a schimba ceva deranjant în societate și a face bine, a uni oamenii pentru o cauză comună!

Sunt bucuroasă să spun că după toți acești primi zece ani, am lansat și cartea ‘Let’s Do It, Romania!’, care ne spune povestea, mărturie a tuturor încercărilor, reușitelor, dezamăgirilor și momentelor care ne-au transformat pe fiecare dintre noi, dar care au schimbat și țara într-un loc puțin mai bun, mai curat, cu oameni mai responsabili care cred în puterea unei voci comune și a voluntariatului. Sper să citiți cartea, să vă bucure, să vă inspire, să vă facă să vă îndepliniți acel vis mic sau mare pe care îl țineți undeva într-un colț de gând sau de suflet și să treceți la fapte! http://curteaveche.ro/lets-do-it-romania.html

Ce te-a inspirat să alegi acest drum? 

Anamaria Hâncu: Intuiția. Pe alocuri poate și inconștiența. Dorința de a schimba ceva la mine, la tot ce vedeam în jurul meu și mă deranja. Pe de altă parte, am descoperit pe parcurs că zona de industrie muzicală mi se potrivește și cele două lumi împreună (entertainment și responsabilitate socială) mă definesc și mă echilibrează!

Cum definești sau ce calități ar trebui să aibă o persoană în poziția de manager PR într-o companie?

Anamaria Hâncu: Flexibilitate, adaptabilitate, creativitate, proactivitate, dorință de cunoaștere, perseverență, răbdare, entuziasm.

Cum se aleg artiștii cu care colaborează Global Records? Care sunt punctele cheie după care căutați?

Anamaria Hâncu: Talent, muzică, voce, personalitate, este un pachet. E important și să își compună muzica, să fie totalmente implicat în propriul proiect.

Uneori o simplă piesă pe YouTube a schimbat destine. Așa a fost cazul Luciei pe care am descoperit-o pe YouTube cu piesa ‘Silence’. The Motans cu piesa ‘Versus’, Mark Stam cu piesa ‘Doar noi’ sau Carla’s Dreams cu ‘P.O.H.U.I’.

Ce este cel mai important în prezent pentru un artist? Dar pentru tine, ca manager?

Anamaria Hâncu: Muzica, muzica, muzica! Așa a fost dintotdeauna! Muzica vorbește de la sine. Și apoi artistul susține prin toate atributele: talent, charismă, voce, social media, mesaje cheie, live performance.

Mediul online și radioul trebuie să fie mână în mână ca să aibă succes?

Anamaria Hâncu: Da, ajută mult ca ambele ingrediente să fie bifate! Dar au fost cazuri în care artiști mai mult prezenți în online, nișați, să dobândească un fanbase puternic, ei să capete credibilitate și muzica să răzbată în mainstream și să devină cunoscuți la nivel global. Cred că un exemplu în acest sens este Billie Eilish.

Ca să ajungă pe piața internațională, care sunt lucrurile pe care ar trebui un artist să le bifeze? 

Anamaria Hâncu: Muzică bună, sound cool, fresh, poate chiar diferit, voce bună, timbru recognoscibil, un bun performer, pronunție impecabilă în limba engleză, o prezență cool și creativă pe social media, look actual!

Cum vezi un produs media excelent?

Anamaria Hâncu: Un produs care combină talent, charismă, ambiție, o poveste, mesaje puternice, credibilitate, autenticitate.

Care este viziunea ta asupra industriei muzicale în general?

Anamaria Hâncu: Este un domeniu extrem de dinamic, puternic influențat de apariția social media, dezvoltarea magazinelor digitale. Practic, din orice colț al lumii ai fi, îți poți lansa o piesă pe YouTube și poți deveni cunoscut!

Ce sfat ți-ai da ție însăți dacă ar fi să o iei acum de la capăt?

Anamaria Hâncu: Muncește, crezi în tine, urmează-ți visurile, fă voluntariat, înconjoară-te de oameni inspiraționali!

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *