MEN: îngrijirea corpului pentru piele în formă maximă

By  | 

Corpul tău are nevoie de o abordare tridimensională pentru a fi în formă maximă.

Alimentația este, fără dar și poate, cheia unui trup în formă maximă, iar mișcarea susținută este singura cale de a obține ceea ce-ți dorești de la corpul tău. Și totuși, parcă lipsește ceva! Este vorba de aspectul exterior al pielii; deși dependentă în mare măsură de ceea ce mănânci, pielea este supusă unor provocări externe cărora le face față cu dificultate. Chiar sportul, de fapt transpirația, este una dintre ele. Dar tu le vei face față cu brio…

Piele sănătoasă

Procesul de reînoire celulară este ceva normal, însă afectează aspectul pielii (celulele moarte fac pielea mai albicioasă și ternă). Exfolierea te poate ajuta să scoți la vedere pielea sănătoasă și strălucitoare; poți alege să o faci folosind o perie corporală, un scrub sau un exfoliant pe bază de acizi alfa- sau beta-hidroxizi (AHA/BHA). Există și geluri de duș care conțin agenți exfolianți sau chiar particule aspre menite să îndepărteze pielea uscată.

Hidratare din afară

Cei minim doi litri de apă zilnic asigură echilibrul hidric al organismului, însă pielea nu ajunge să beneficieze de acest avantaj decât într-o măsură foarte mică. Tu o poți ajuta să rămână în formă folosind o loțiune corporală după fiecare duș (mai ales că și apa poate fi un motiv pentru care pielea se usucă – conținutul mare de calcar și clor este de vină). Poți opta între loțiuni corporale fără miros – regăsite în general în gamele de produse dermato-cosmetice – sau, dacă vrei ca parfumul tău obișnuit să nu miroasă diferit, cele mai multe dintre acestea sunt vândute alături de produse complementare, loțiunea de corp fiind una dintre ele.

Membre de seamă

Îngrijirea mâinilor și picioarelor nu înseamnă doar spălarea acestora și scurtarea unghiilor; gamele de îngrijire masculină includ, mai nou, și produse destinate hrănirii unghiilor și cuticulelor, exfoliante pentru mâini și picioare, creme de îngrijire, etc. Desigur, mai sunt acele măști dedicate membrelor, care pot fi folosite deopotrivă de către femei și bărbați, extrem de utile în cazul mâinilor uscate și crăpate sau picioarelor obosite, afectate de piele îngroșată. Tot ce ai de făcut este să desfaci plicul și să-ți strecori mâinile sau picioarele în mănușile/șosetele pre-impregnate cu soluții de îngrijire.

Detalii esențiale

Mici îmbunătățiri în ritualul tău de îngrijire pot contribui semnificativ la aspectul general al trupului tău. Cum ar fi cremele pentru tonifiere corporală, în special cele destinate zonei abdominale (unele ingrediente, precum cafeina, mangostanul, gutuia, Kigelia Africana, pot susține fermitatea pieli), care se regăsesc tot mai des în ritualurile de îngrijire ale sportivilor.

Un alt aspect aparent nesemnificativ este gestionarea transpirației, în special în ceea ce privește mirosul pe care anumite zone ale corpului le emană. Acesta este generat de bacteriile care se hrănesc cu secreția glandelor apocrine, dar există și alte cauze, precum stresul sau unele boli. Secretul stă în alegerea produsului. Cei mai mulți consideră că deodorantul este fix același lucru cu antiperspirantul, ceea ce este total eronat; primul combate mirosul neplăcut, asociat transpirației, grație proprietăților anti-bacteriene și anti-fungice ale produsului. Rolul antiperspirantelor este acela de a reduce transpirația, drept pentru care acestea conțin o substanță astringentă precum sărurile de aluminiu, care contractă porii și astfel blochează transpirația

5 sfaturi de bine

GREUTATE. O jumătate de kilogram pe săptămână este suficient, atunci când pierzi în greutate. Mai mult înseamnă șanse mai mari să pui pe tine în loc să dai jos, arată specialiștii în nutriție sportivă.

GOOD FOOD. Există un mit confirm căruia, pentru a „pune” mușchi pe tine, trebuie să consumi cât mai multe proteine. Fals! E nevoie doar de 2 g pentru fiecare kilogram al greutății tale.

SMART DRINKING. Băuturile alcoolice consumate frecvent înseamnă calorii în plus și deshidratare. Pentru a reduce daunele, consumă un pahar cu apă după fiecare băutură (berea e de evitat).

SOMN. Privarea de odihnă poate fi motivul pentru care exercițiile fizice și alimentația sănătoasă nu par să dea rezultate palpabile. Caută să dormi măcar 7-8 ore pe noapte, fără a te lăsa distras de tehnologie.

SUPLIMENTE. Dacă apelezi la capsule pentru rezistență și energie nu înseamnă nici că „trișezi”, nici că ești „dopat”. Suplimente precum carnitina te ajută să reziști exercițiilor fără să forțezi inutil organismul.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *