Mancare sanatoasa, efecte secundare?

By  | 

Se spune că un regim de viață ce presupune mancare sanatoasa are numai avantaje. Dar nu e chiar așa…

Antioxidanții și vezica. Vitamina C trebuie să facă parte din aportul zilnic de nutrienți, și ce mod mai bun de a profita de beneficiile ei decât fructele cu conținut mare de antioxidanți. Despre beneficii știi deja, singurul dezavantaj (care de fapt este un avantaj pentru organism) este proprietatea diuretică a acestora. Asta înseamnă mai multe drumuri la baie, pentru a urina, mai ales dacă vorbim despre fructe pe care le consume în cantități mai mari, precum pepenele sau portocalele (sub formă de fresh-uri).

Atenție la grepfruit! Citricele sunt pe lista alimentelor benefice pentru sănătate, însă grepfruit-ul are anumite contraidicații. Din cauza conținutului de substanțe cunoscute sub numele de furanocumarine, grepfruitul (dar și portocalele de Sevilla, lime și pomelo) interferează cu anumite medicamente și le împiedică să se descompună și să se elimine din organism, putând afecta funcționarea rinichilor, provocând sângerări gastrointenstinale sau chiar moarte subită. Totodată, se pare că acesta poate crește și sensibilitatea pielii la ultraviolete.

Poftă mare!? Asta n-o să te deranjeze deloc… consumul de alimente bogate în zinc, precum semințele crude de dovleac și scoicile, stimulează producția de testosteron, esențial în susținerea unui libido ridicat.

G(l)umă fără zahăr. Recurgi des la guma de mestecat pentru a-ți împrospăta respirația?  Ba chiar înainte de o ședință importantă? Ai grijă să nu te ceri afară, pentru că sorbitolul, folosit pentru a da gumei un gust dulce, este la origine un laxativ.

Arde, uite cum arde! Alimentele acide (roșiile, de exemplu) provoacă arsuri la stomac. Pentru a restabili echilibrul, adaugă în alimentația ta mai multe produse cunoscute drept alcaline, de exemplu… lămâi  (nu te mira, deși sunt bogate în ACID citric, acestea sunt în fruntea clasamentului alimentelor alcaline).

Foto: Mockup Graphics / Unsplash

Atac la tiroidă. Legumele reprezintă cea mai valoroasă sursă de nutrienți, în special cruciferele, adică varza, conopida, broccoli. Acestea sunt bogate în goitrogeni, substanțe care împiedică absorbția iodului, indispensabil bunei funcționări a glandei tiroide. Asta înseamnă că persoanele cu hipotiroidie ar trebui să consume moderat acest alimente. Nu exagera nici tu cu acestea (mai ales că sunt cunoscute drept bogate în vitamine și sărace în calorii).

Spărgătorul de nuci. Sunt recomandate a fi consumate zilnic, grație conținutului de grăsimi bune, însă e greu să te oprești la câțiva mieji de nucă, o mână de alune sau semințe. Oleaginoasele în cantități mari înseamnă mai multă tiramină, care stimulează circulația sângelui către creier, provocând dureri de cap.

Te-ai morcovit? Ni se recomandă frecvent să consumăm legume viu colorate, iar morcovul este super-bogat în beta-caroten. În plus, se spune că aceștia ar avea un efect pozitiv asupra producției și vitezei spermatozoizilor. Singura problemă este că o cantitate masivă (gen… un fresh mare de morcovi pe zi) îți poate colora ușor pielea într-o nuanță de portocaliu.

Vrei urmași? Dacă morcovii susțin fertilitatea, consumul de soia poate avea exact efectul advers, putând efectiv neutraliza spermatozoizii, din cauza izoflavonoizilor, un compus pe care organismul îl percepe ca estrogen, adică hormoni feminini. Evită soia și derivatele dacă urmărești să procreezi în curând.

Proteina, bat-o vina!  Carnea și grăsimile (vorbim de cele neprocesate) reprezintă o componentă esențială a unei alimentații echilibrate. Pe măsură ce le digerăm, acestea sunt excretate și prin intermediul glandelor sudoripare sub forma unor toxine, hrană pentru bacteriile care trăiesc pe pielea noastră. Și astfel ia naștere mirosul neplăcut al transpirației…

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *