THE GRANDMASTER, o capodopera

By  | 

Lui Wong Kar Wai i-au trebuit şase ani de pregătire şi trei ani pentru filmare şi post-producţie. Inspirat de viaţa lui Ip Man, maestru legendar al kung fu-ului, acţiunea filmului se petrece în perioada tumultuoasă a Republicii, care a urmat căderii ultimei dinastii imperiale, o eră de haos, divizare şi război, dar, de asemenea, şi epoca de aur a artelor marţiale chineze. Filmat în decoruri naturale spectaculoase – peisajul înzăpezit din nord-estul Chinei şi climatul subtropical din Sud- THE GRANDMASTER reuneşte cele mai mari staruri ale cinematografiei chineze contemporane. 

Cu THE GRANDMASTER, Wong Kar Wai semneză un film despre kung-fu fără precedent. I-au trebuit ani de căutări şi o armată de experţi în arte marţiale pentru a fi sigur ca rezultatul final este cu adevărat autentic. Sub supravegherea antrenorului de lupte Yuen Wo Ping („Matrix”, „Kill Bill”, „Crouching Tiger”, „Hidden Dragon”), cele trei staruri – Tony Leung, Zhang Ziyi şi Chang Chen – au urmat un antrenament riguros timp de mai mulţi ani 

Pentru castingul la THE GRANDMASTER, Wong Kar Wai a vrut să reunească actori capabili să urmeze o pregătire riguroasă în kung fu timp de mai mulţi ani. El a vrut ca ei nu numai să întruchipeze spiritul, demnitatea şi integritatea morală a marilor maeştri, dar şi să stăpânească perfect figurile şcolilor pe care aveau să le reprezinte. „Nu a fost suficient ca ei să se potrivească pur şi simplu personajelor. Era necesar ca ei să fie invincibili”, subliniază regizorul.

Interviu Kar Wai Wong: 

De când sunteţi interesat de artele marţiale? 

Din copilărie, ceea ce face din acest film un proiect diferit de cele anterioare. Când eram mic, eram fascinat de artele marţiale, cele pe care le vedeam la cinema, şi care ne apăreau învăluite în mister. Erau cunoscute cluburile de judo, karate sau taekwondo, dar ce s-ar putea petrce într-o şcoală de kung fu? Nu numai filmele, dar şi romanele de arte marţiale erau foarte populare, şi au avut un impact incredibil asupra noastră.

Cum aţi procedat la reconstituirea istorică, care pare extrem de detaliată? 

Am optat pentru o metodă « artizanală »: 90 la sută din ceea ce este pe ecran, de exemplu, în ceea ce priveşte decorul şi costumele, au fost lucrate manual. Nimic nu a fost filmat pe un fundal special sau SGI (imagini generate electronic). A fost foarte dificil, dar extrem de interesant!

Aţi lucrat cu unul dintre cei mai mari antrenori de arte marţiale din cinematografie, Yuen Wo Ping. Cum a decurs colaborarea voastră?

Am lucrat cu el de aceiaşi manieră cu care am lucrat cu directorul meu de imagine, Philippe Le Surd, sau cu directorii artistici: le-am dat indicaţii generale şi le-am lăsat libertatea de a-mi propune ideile lor. Aşa că i-am zis lui Yuen Wo Ping

"Vreau ca acest film să fie diferit de ceea ce a fost filmat în până acum, să deschidă un nou capitol în domeniul artelor marţiale pe ecran. Marea diferenţă este că vom respecta fiecare şcoală prezentată, fiecare gest trebuie să fie autentic şi propriu regulilor fiecărei tehnici. Sper, desigur, ca publicul larg să găsească filmul interesant şi spectaculos, dar fanii şi specialiştii în arte marţiale să poată recunoaşte disciplina lor şi să înţeleagă că noi o respectăm."

Personajele nu zboară în aer, sfidând gravitaţia! Şi actorii noştri ar trebui să fie perfect antrenaţi. Timp de ani de zile. A fost esenţial ca ei înşişi, să realizeze în întregime aceste performanţe remarcabile.

Premiera în cinematografe: 12.09.2013

 

Mai jos, trailerul filmului.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *