Reguli de aur pentru o drumetie reusita

By  | 

N-ai nevoie de foarte mult echipament pentru o simpla drumetie in munti, dar trebuie sa fii pregatita de orice, de la o schimbare brusca de vreme la una de teren.

Incaltaminte comoda

Chiar daca e cald si vrei sa te imbraci mereu in tendinte, nu uita ca intr-o drumetie picioarele sunt unicele tale mijloace de transport. Asa ca alegerea este simpla: pantofi montani sau bocanci.

Avand in vedere ca e vara si terenul nu e chiar atat de alunecos, recomandati sunt pantofii montani. Te ajuta sa ai o aderenta buna pe toate tipurile de teren (mai putin pe zapada), nu sunt rigizi sau grei si sunt chiar comozi.

  • PONT: Poarta putin pantofii inainte de a pleca in drumetie, ca sa nu te trezesti cu bataturi.

Haine comode

Trecand la haine, regula de aur suna cam asa: safety over fashion! Din start trebuie sa renunti la ideea de jeansi sau pantaloni stramti, oricat de comozi sau placuti ar fi ei.

Cea mai buna alegere sunt pantalonii din fas sau bumbac, care permit pielii sa respire. Camasile, tricourile largi sau un poncho te acopera si te feresc de soare suficient pentru a-ti asigura confortul necesar unei drumetii.

Chiar daca e cald, nu ezita sa iei cu tine si o pereche de manusi si neaparat o palarie, pentru ca la nivelul capului are loc cel mai mare transfer de caldura.

Pe langa acestea, ar trebui sa mai iei in bagaj haine de schimb si o pelerina de ploaie, pentru ca de multe ori vremea se schimba de la o ora la alta. Nu uita sa impachetezi hainele in pungi de plastic pentru a fi protejate.

Rucsac rezistent

Toate cele enumerate mai sus vor intra intr-un rucsac, care ar trebui sa aiba trei proprietati importante: sa fie rezistent, comod si incapator. Avand si rucsacul pregatit, nu mai ramane decat sa pui in el obiectele necesare oricarei drumetii: briceag, lanterna, aprinzator, franghie si neaparat un fluier, pentru a putea gasi grupul in caz ca te ratacesti.

Mancare sanatoasa

Chiar daca pornesti intr-o drumetie scurta, nu trebuie sa neglijezi faptul ca vei pierde foarte multa energie. Evita eventualele neplaceri luand cu tine si ceva de mancare: sandvisuri cu margarina – sursa buna de grasimi esentiale Omega 3 si Omega 6, branza si ardei sau rosii, un baton de ciocolata sau proteine – in caz ca iti va scadea nivelul glicemiei, niste fructe si neaparat cel putin doi litri de apa.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *