Recenzie Mortdecai (2015)

Johnny Depp revine pe marile ecrane în comedia „Mortdecai”, în rolul unui aristocrat britanic aflat într-o permanentă pană de bani. Bazat pe personajul din trilogia lui Kyril Bonfiglioli, Charlie Mortdecai este un dealer de artă şarmant, imoral şi laş care porneşte în cautarea unui tablou furat despre care se crede că ar conţine un cod secret, cheia spre aurul ascuns al naziştilor.

În regia lui David Koepp („Jurassic Park” – 1993, „Mission: Impossible” – 1996, „War of the Worlds” – 2005) şi cu scenariul semnat de Eric Aronson, filmul îi mai are în distribuţie pe Gwyneth Paltrow (Johanna, soţia lui Mortdecai), Paul Bettany (servitorul şi mâna sa dreaptă), Ewan McGregor (detectiv din British Security Service, îndrăgostit de Johanna) şi Jonny Pasvolsky (un revoluţionar care vrea să pună mâna pe tablou.)

Ca de obicei, Johnny Depp şi-a jucat excelent rolul, acesta potrivindu-i-se ca o mănuşă. „Chiar din momentul când am citit scenariul nu puteam să-mi imaginez pe altcineva în afară de Johnny care să-l interpreteze pe Charlie”, spune Koepp. „Johnny este atât de talentat încât poate să joace ca nimeni altul rolul. El pare a-şi fi adjudecat acest tip de rol în ultimii 15-20 de ani.”

Cât despre pictura lui Goya, care se află în centrul poveştii, aceasta a fost creată pentru film. „Am studiat o mulţime de opere de-ale lui Goya pentru a crea una nouă,” spune scenograful James Merifield.

Plin de acţiune şi umor britanic, „Mortdecai” este un film imprevizibil care te va face să râzi cu lacrimi, dar în acelaşi timp să te întrebi odată cu personajul principal dacă totul se va termina cu bine.

Filmul „Mortdecai” este distribuit de IntercomFilm şi va avea premiera pe 23 ianuarie 2015.