Recenzie John Wick (2014)

John Wick este un asasin plătit ce s-a retras din activitate. A renunţat la viaţa violentă şi sângeroasă pe care o ducea în favoarea uneia liniştite alături de soţia sa, însă totul se duce de râpă când aceasta moare din cauza cancerului. La scurt timp după înmormântare, el primeşte un căţel din partea soţiei sale, care a făcut ultimele aranjemente pe patul de moarte. Tot ce are acum este acest căţel şi un Mustang vintage care este mândria lui.

Însă într-o zi John este atacat în propria casă de nişte gangsteri care îi omoară căţelul şi îi fură maşina, iar tot ce poate el să facă este să caute răzbunare… chiar dacă ştie că cel care l-a atacat este fiul lui Viggo Tarasov, şeful unei periculoase grupări criminale din New York pentru care el însuşi a lucrat.

Deşi este conştient că nu îi va fi uşor să îi lichideze pe cei care l-au atacat, John nu se dă în lături de la nimic să îşi ducă planurile la bun sfârşit. O publicaţie de specialitate spune despre „John Wick” că este „unul dintre cele mai bune filme despre răzbunare. Dacă doriţi să vedeţi un film în care cei răi primesc ceea ce merită, John Wick este filmul potrivit.

Filmul reprezintă debutul regizorial al actorului David Leitch („Escape Plan”, „Ninja Assassin”) şi a lui Chad Stahelski („V for Vendetta”), iar scenariul este semnat de Derek Kolstad. În rolurile principale îi regăsim pe Keanu Reeves (John Wick), Michael Nyqvist (Viggo Tarasov), Alfie Allen (Iosef Tarasov), Willem Dafoe (Marcus) şi Adrianne Palicki (Perkins).

Deşi nu prea conţine întorsături de situaţie şi parcă îi lipseşte ceva, „John Wick” reuşeşte să te ţină cu sufletul la gură pe tot parcursul filmului prin scenele reuşite de acţiune care au loc aproape în fiecare moment. Keanu Reeves este alegerea perfectă pentru acest rol pentru că, aşa cum spune şi regizorul Stahelski, „aduce emoţie tuturor rolurilor pe care le interpretează”.

Chiar dacă nu este în niciun caz un „film pentru fete”, „John Wick” nu conţine scene foarte sângeroase care te vor face să te uiţi în altă parte, deşi este un film destul de brutal. Dacă îţi doreşti un film clasic despre răzbunare, în care binele triumfă, „John Wick” este o alegere potrivită.

Filmul este distribuit de InterComFilm Distribution şi va avea premiera pe 31 octombrie 2014.