Recenzie Horns (2014)

Ig Perrish este un tânăr dintr-un orăşel de provincie suspectat că şi-a ucis cu brutalitate iubita. La un an după moartea acesteia, el îşi îneacă amarul în alcool, iar dimineaţa constată că i-au crescut pe cap două coarne. Mai mult de atât, observă că datorită acestor coarne oamenii sunt forţaţi să fie sinceri cu el, recunoscându-şi păcatele cele mai ascunse. Înarmat cu aceste puteri supranaturale, el decide să pornească în cautarea adevăratului criminal.

Bazat pe romanul cu acelaşi nume scris de Joe Hill în 2010, filmul este regizat de Alexandre Aja, cunoscut în special pentru filmele horror „Haute tension”/„Înaltă tensiune” (2003), „The Hills Have Eyes”/„Dealuri însângerate” (2006) şi „Mirrors”/„Oglinzi malefice” (2008). În rolurile principale îl găsim pe Daniel Radcliffe (Ig Perrish), Juno Temple (Merrin Williams, iubita sa), Joe Anderson (Terry Perish, fratele său) şi Max Minghella (Lee Tourneau, prieten al cuplului).

Despre decizia de a regiza acest film, Aja mărturiseşte că a dorit să se reinventeze, după ce a făcut filme horror timp de zece ani. „Primul meu film s-a întors la originea genului horror, filmul gotic. Când am citit pentru prima dată romanul cult al lui Joe Hill, am fost uimit de alegoria americană modernă şi de combinaţia proaspătă de tonuri pe care le-a folosit”, spune acesta.

M-a mişcat povestea de dragoste, m-a amuzat satira amară şi portretul absurd al naturii umane. Dar ce m-a atras cel mai mult la carte a fost faptul că abordează un subiect din mitologia universală dându-i o alură de cultură rock’n roll pop. Nu este doar o parabolă a luptei dintre rău şi bine, ci este şi un thriller supranatural, care are în centrul său o căutare romantică.”

Filmul nu urmăreşte doar evenimentele de actualitate, ci ne arată şi trecutul protagoniştilor, pendulând între amintirile din copilărie ale lui Ig şi prezent. El o cunoştea pe Merrin încă de când cei doi erau mici copii, iar încă de atunci s-a creat între ei o legătură puternică. „Metaforic vorbind, Ig trăia într-un fel de Grădină a Raiului, împreună cu Merrin. Apoi s-a întâmplat moartea acesteia, urmată de episodul în care Ig se trezeşte că i-au crescut coarne pe cap”, adaugă Aja.

Acest film nu este un horror înspăimântător şi sângeros, ci mai mult o dramă-thriller fantasy, emoţionantă şi fascinantă, care te face să simţi compasiune pentru personajul principal. Descoperi odată cu el adevărul despre moartea lui Merrin şi îţi doreşti ca făptaşul să plătească pentru ce a făcut, însă filmul nu este unul clasic despre răzbunare, ci au loc spre sfârşit câteva întorsături de situaţie care fac finalul să fie unul fericit, însă nu într-un mod tradiţional.

Filmul este distribuit de InterComFilm Distribution şi va avea premiera pe 31 octombrie 2014.