Recenzie ”Gravity – Misiune in spatiu” 3D

Înainte de toate am un sfat prietenesc. Dacă ai rău de maşină sau de înălţime ai face bine să iei o pastiluţă înainte să intri în sala de cinematograf. Atât de reuşite sunt efectele speciale!

”Gravity” este primul film la care am mers fără să mă uit la trailer ca să-mi fac o părere dinainte. Am mers la sigur bazându-mă pe notorietatea distribuţiei şi a echipei de producţie şi am avut parte de o oră şi jumătate de adrenalină pură. Deşi majoritatea filmelor construiesc o poveste complexă care are unul sau mai multe puncte culminante în cazul lui ”Gravity”, tot filmul a fost plin de adrenalină şi am avut pe tot parcursul vizionării emoţii. Este o cursă contra-cronometru şi cu numeroase obstacole pentru miza supremă, viaţa.

Povestea este una simplă, dar care a avut nevoie de resurse impresionante pentru a putea fi adusă la viaţă. Este vorba despre 2 astronauţi, dr. Ryan Stone interpretată de Sandra Bullock şi astronautul veteran Matt Kowalsky interpretat de George Clooney, care sunt singurii supravieţuitori ai unei misiuni spaţiale şi trebuie să îşi găsească drumul înapoi spre Pământ.

Plecând de la o problemă reală, aceea a deşeurilor spaţiale care se mişcă cu o viteză extraordinar de mare, şi care pot conduce oricând la un dezastru, naveta eroilor noştri dar şi staţia spaţială sunt distruse iar Ryan şi Matt, rămaşi fără posibilitatea de comunicare cu sediul NASA, trebuie să improvizeze o soluţie. Din păcate pentru noi, Clooney se pierde în spaţiu iar Sandra rămâne pe cont propriu. Literalmente nimic nu merge bine pentru personajul său, care se confruntă cu numeroase probleme de ordin tehnic dar şi psihologic. dr. Ryan nu are nici experinţa necesară în spaţiu şi nici motivaţia de a rămâne în viaţă.

Realizarea filmului a necesitat resurse tehnice impresionante pentru a putea recrea în mod realist peisajele, mişcarea în imponderabilitate şi impresia de veridicitate necesară. Nevoia regizorului şi scenaristului Alfonso Cuarón de a duce la perfecţiune această producţie a condus la anumite inovaţii de natură tehnică ce au avut ca rezultat un film demn de Oscar…la mai multe categorii!

Filmul a fost scris şi regizat de Alfonso Cuarón în colaborare cu fiul său,  Jonás Cuarón. Alfonso s-a remarcat încă de la începutul carierei sale de regizor în Mexic şi a regizat filme precum ”Children of Men” şi ”Harry Potter şi Prizonierul din Alzkaban”.

În concluzie, ”Gravity” este cel mai bun film pe care l-am văzut anul acesta în cinematograf şi e musai să îl vezi şi în 3D pentru imaginile spactaculoase!

P.S. Nodul din stomac şi mâinile strânse puternic de mânerele scaunului îţi vor face imposibilă misiunea de a da gata cutia de popcorn, aşa că poţi să sari lejer peste ea!