Recenzie Boyhood (2014)

Nominalizat la şase categorii la premiile Oscar 2015 (vezi aici lista completă a nominalizărilor), câştigător a trei Globuri de Aur, două BAFTA, un Screen Actors Guild şi multe altele, „Boyhood” a fost filmat de-a lungul a 12 ani, cu aceiaşi actori. Mare parte dintre critici au lăudat filmul, însă unele persoane l-au descris ca fiind prea plictisitor, prea lipsit de acţiune.

Trebuie să recunosc că şi eu mă temeam că cele 2 ore şi 40 de minute mă vor plictisi, dat fiind că tot filmul se învârte doar în jurul evoluţiei tânărului Mason (Ellar Coltrane) şi a familiei sale, dar am fost plăcut surprinsă de ce am văzut pe marele ecran.

Părinţii lui Mason (Patricia Arquette şi Ethan Hawke) sunt divorţaţi; ea are tendinţa de a alege bărbaţi nepotriviţi, în timp ce el nu este tocmai cel mai responsabil adult. Din acest motiv, copilăria puştiului este puţin dificilă, însă foarte… obişnuită, ca să spun aşa. Spre deosebire de alte filme care urmăresc evoluţia unui personaj, „Boyhood” este un film sincer, care ne arată părţile bune şi rele are vieţii, însă fără a exagera în vreun fel.

Poate că dacă ar fi avut loc întorsături de situaţie foarte deosebite ar fi fost pe placul mai multor persoane, însă personal m-am săturat să vad doar filme foarte exagerate. Acesta este motivul principal pentru care „Boyhood” mi-a plăcut. Regizorul Richard Linklater a reuşit să creeze un film despre viaţă aşa cum este ea, un film emoţionant, intim, amuzant, tragic, sincer.

„Boyhood” a avut premiera în cinematografele din ţară pe 6 februarie 2015 şi este distribuit de Ro Image 2000. Nu uita de concursul nostru! Până pe 12 februarie, răspunde la întrebarea de concurs şi poţi câştiga una dintre cele 2 invitaţii duble la film.