Recenzie Big Hero 6 (2015)

Nu eram prea sigură că „Big Hero 6” va fi pe placul meu – mă gândeam că filmul este mai mult pentru copiii şi, din multe puncte de vedere, am avut dreptate. Însă comedia de aventuri m-a surprins în mod plăcut de multe ori şi trebuie să recunosc că a avut momente foarte reuşite care au reuşit să mă amuze, să mă emoţioneze sau să mă facă să stau cu sufletul la gură.

Nominalizat la premiile Oscar 2015 şi Globurile de Aur la categoria Cel mai bun film de animaţie, „Big Hero 6” este un film Disney inspirat din benzile desenate cu acelaşi nume create de Marvel. Foarte bine primit de către public, filmul a debutat direct pe primul loc în box-office-ul american, depăşind chiar filme precum „Interstellar”, şi a avut încasări de 56 de milioane de dolari doar în primul weekend al premierei.

Filmul urmăreşte povestea tânărului Hiro Hamada, un specialist în robotică care învaţă să îşi exploreze geniul cu ajutorul fratelui său mai mare şi a prietenilor acestuia. O întorsătură devastatoare de situaţie îi aruncă în mijlocul unor evenimente foarte periculoase, aşa că Hiro transformă grupul într-o echipă de eroi high-tech şi, ajutaţi de simpaticul robot Baymax, încearcă să desluşească misterul.

Producătorul Roy Conli spune că a dorit ca stilul de acţiune şi aventură Marvel să fie adând imprimate în poveste, dar totodată filmul să aibă suflet şi umor, aşa cum este obişnuit publicul Disney. Din punctul meu de vedere, acest lucru le-a ieşit de minune!

Şi dacă tot a venit vorba de Marvel, am apreciat cameo-ul lui Stan Lee care m-a surprins în mod plăcut – nu mă aşteptam să apară şi într-o animaţie Disney şi, din câte ştiu, aceasta este prima animaţie în care şi-a făcut prezenţa.

Poate că m-am plictisit puţin pe parcursul filmului, dar nu pot spune că regret vizionarea sa. Este un film foarte simpatic, plin de umor, acţiune, dar şi puţin mister şi câteva momente emoţionante.

Filmul Disney „Big Hero 6 / Cei 6 supereroi” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 23 ianuarie 2015, fiind proiectat în format 2D, 3D şi IMAX 3D.

PS: Poate ai vrea să rămâi în sala de cinema şi după creditele de final. 🙂