(P) Taberele Kogaion pentru o vară de neuitat

By  | 

Începând din anul 2013, taberele Kogaion Gifted Academy oferă o multitudine de experiențe de învățare inovatoare, care pot fi trăite ca parte a unei călătorii de descoperire interesante a naturii și naturii umane. Printr-o combinație de activități de explorare și experiențe culturale ce au la bază principiile gifted education, copiii sunt cufundați într-o atmosferă de cunoaștere și descoperire care le permite să-și formeze o înțelegere proprie asupra lumii. Programele au la bază psihopedagogia excelenței prin metoda fundamentată de prof. dr. Florian Colceag.

Taberele Kogaion vizează câteva direcții esențiale: descoperirea și valorificarea abilităților, conștientizarea potențialului familiei, susținerea copiilor cu potential înalt. Ele sunt adresate copiilor de 3-16 ani și părinților.

Fie că este vorba de activități de explorare în natură, Robotica, Programare Phyton, Pictură pe lemn, Vitralii, Pictura cu penița sau pe tricou, Arhitectură, ArchiCAD, Improvizație, Dicție și mișcare scenică, Arta oratoriei, Inteligență muzicală, Aritmetică mentală japoneză, Cultură și civilizație, Tehnologii revoluționare sau de Dans și timp liber petrecut cu prietenii, mentorii Kogaion sunt mereu alături de copii și părinți. Rolul lor este de a-i ajuta să-și descopere propriul potential și a le înlesni drumul către cunoașterea de sine.

Copiii învață empatia și respectul față de ceilalți, învață cum să gestioneze situațiile conflictuale și dezvoltă prin joc o atitudine corectă față de colegi, mentori și față de mediu.

Taberele Kogaion sunt un angajament de a construi prietenii puternice, de durată și relații personale profunde, atât între copii cât și între copii și părinți. Îi ajutăm pe copii să își cultive caracterul și autonomia în învățare, să-și găsească încrederea de care au nevoie pentru a crește adulți de excepție.

De ce astfel de tabere?

Deși uzităm conceptul de tabere, totuși acestea sunt structurate sub forma unor programe educaționale, care urmăresc diferite obiective. Acestea sunt definite pornind de la nevoile de vârstă ale copiilor, de la așteptările și pasiunile lor, precum și de la orizonturile deschise la fiecare nivel de vârstă.

6-12 ani sau “Vârsta marilor deveniri”

“De multe ori părinții se întreabă cum să cultive încrederea copiilor și cum să îi ajute să fie mai deschiși și mai optimiști și, adesea sunt tentați să caute răspunsuri în diferite activități cognitive sau cel puțin în unele de dezvoltare personală. Ceea ce în principiu – poate fi o soluție. Totuși, depinde foarte mult de modul în care se realizează aceste activități, precum și de obiectivele pe care le are adultul care le susține.

Ceea ce este interesant de constatat este că la vârstele “Marilor deveniri” (6-12 ani), resursa principală pe care se fundamentează încrederea în sine și se consolidează caracterul este nivelul de dezvoltare a autonomiei copilului. Da, vorbim despre acele abilități de viață, care îl ajută să se descurce în diferite situații, să ia decizii pertinente, ce vizează atât siguranța propriei persoane cât și satisfacerea unor dorințe sau necesități. Pentru că la aceste vârste, copilul este preocupat să-și definească propriul înțeles asupra mediul social și a celor cu care interacționează dincolo de mediul familiar.

Pentru a ajuta copiii în sensul celor descrise, am dezvoltat un program complex – Kogaion Life Learning Academy, care este structurat pe o serie de activități cognitive, dar obiectivele vizate sunt legate, în special de dezvoltarea abilităților de viață ale copiilor. Observând elementele primordiale în mediul înconjurător, ei rezonează și învață firescul de la natură, simt emoția și acceptă diversitatea, apreciază soluțiile ingenioase pe care natura le-a găsit și învață să se inspire din ceea ce înțeleg. Descifrând relațiile dintre elementele ecosistemului, ajung să înțeleagă importanța fiecărui membru prin rolul pe care îl are și prin ceea ce dăruiesc celor din jur.

Îi încurajăm pe copii să-și depășească propriile limite atât în ceea ce privește asigurarea nevoilor fiziologice (rutine legate de hrană, somn, anumite activități cotidiene, etc.) cât și a celor emoționale. Dorul de părinți, de casă, de frați/surori sau doar de cunoscut, nu este deloc ușor de suportat! Dar fiind captivați de poveștile atelierelor, de ieșirile în natură cu experimente și explorări, de oamenii frumoși care îi inspiră și motivează – ei ajung să gestioneze foarte frumos tot ce au nevoie! Am observat atâtea transformări de-a lungul taberei, am auzit atâtea confirmări ale celor observate și am apreciat împreună cu familia – recunoștința copiilor de a se simți mai încrezători și mai puternici!

… Și da, uneori puterea ne vine de la un șiret legat corect și de la un zâmbet tăcut de încurajare! ” (Rodica Efros, Director educational Kogaion Gifted Academy)

13-16 ani sau ”Despre descoperirea identității și a înțelesurilor proprii”

Preadolescența și adolescența vin cu câteva provocări majore. În primul rând, validarea sinelui, care acum depinde foarte mult atât de validările exterioare (ale grupului) cât și de introspecțiile copilului. Ei sunt tot mai preocupați să reflecteze asupra propriilor trăiri, stări și sentimente; asupra credințelor pe care le au și a valorilor care îi definesc. Reflectând, ei își pun întrebări, inițiază căutări, își definesc înțelesuri proprii, iar cel mai adesea sursa principală de validare a acestora sunt … tot copiii, ca și ei. Consolidarea stimei de sine și încrederea în forțele proprii se dobândește, la aceste vârste, prin performanță, pe care o realizează în domeniile în care au dezvoltat pasiuni.

Domeniile de interes sunt legate, acum, în principal, de tehnologii, de relații, cu sine și cu ceilalți, de meserii și de modul în care funcționează ele.

Dar, modificările cele mai profunde, observate acum, țin de dimensiunile de caracter. Ele ajung la o primă etapă de maturitate și odată cristalizate, amprentează profund personalitatea. Toate acestea se reflectă în calitatea deciziilor pe care le iau tinerii și, implicit, în traseul de viață pe care îl vor urma.

Pentru a susține adolescenții să facă față provocărilor acestei varste, am dezvoltat două tabere, prin care ne-am propus realizarea unor experiențe unice de viață, prin dezvoltarea și valorificarea cunoștințelor și abilităților adolescenților cu pasiune pentru tehnologie, arta spectacolului, comunicare, artă fotografică și media.

Cum te înscrii în tabere?

Taberele Kogaion Gifted Academy au loc la Păltiniș (copii 7-12 ani și adolescenți 12-16 ani) Moieciu de Sus (copii și părinți 3-12 ani) și București (copii 6-12 ani). Detalii și înscrieri on line pe www.kogaionacademy.ro

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *