(P) Suburbicon – note de producție

By  | 

NOTE DE PRODUCȚIE

Suburbicon reprezintă întruchiparea perfectă/ideală a unei suburbii plasate în anii 1950 unde cel mai bune și cele mai întunecate laturi ale umanității sunt privite/reflectate prin prisma oamenilor obișnuiți. Însă atunci când un jaf se sfârșește tragic, o familie este pervertită de șantaj, răzbunare și trădare pentru a putea supraviețui.

Suburbicon este regizat de către câștigătorul premiului Oscar® George Clooney (Good Night and Good Luck), iar scenariul este realizat de către câștigătorii premiului Oscar® Joel & Ethan Coen (No Country For Old Men), de către Clooney și premiatului cu Oscar Grand Heslov (Argo).

Suburbicon îi numără în distribuția sa de excepție pe câștigătorii premiului Oscar® Matt Damon (Good Will Hunting) și Julianne Moore (Still Alice), împreună cu Noah Jupe, un băiat de 9 ani (The Night Manager și Wonder, care își va avea lansarea în curând). De asemenea, un alt actor de excepție demn de a fi menționat care joacă în acest film este Oscar Isaac (Star Wars: The Force Awakens).

George Clooney și Grand Heslov au produs Suburbicon  sub numele propriului Smokehouse Pictures, alături de casa de producție a lui Teddy Scwarzman – Black Bear Pictures (The Imitation Game). Joel Silver (Sherlock Holmes) de la Silver Pictures împreună cu Barbara A. Hall (Good Night and Good Luck) sunt producătorii executivi.

Clooney se reunește cu o echipă dinamică și creativă, inclusiv cu cineastul câștigător de premiu Oscar® Robert Elswit (There Will Be Blood), designerul producător Jim Bissell (Good Night and Good Luck), designerul de costume și costumații Jenny Eagen (Our Brand is Crisis) și editorul care numără un Oscar®, Stephen Mirrione (Traffic).

Filmat în întregime în sudul Californiei, în locații aflate în Los Angeles și Orange County, Paramount Pictures vor lansa Suburbicon în cinematografe în România pe data de 3 Noiembrie 2017.

 

PROBLEME ÎN PARADIS

În primul deceniu de după cel de-al Doilea Război Mondial, clasa de mijloc a Americii tinde să se mute în totalitate în zonele de suburbii: case idilice pe care și le pot permite în comunități agregate. Pentru mulți dintre ei, Visul American de a deține o casă devine realitate.

“GI Bill i-a ajutat pe toți în întoarcerea de la război și îm cumpărarea unei case confortabile cu garaj și cu o curte mică. Putai obține un loc de muncă stabil, puteai trăi într-un cartier cu vecinătăți prietenoase și îți puteai întemeia o familie, atâta timp cât erai caucazian”, spune Clooney. Ce este cu adevărat intrigant și totodată distractiv este defăimarea imaginii perfecte ale unei familii, privind evoluția negativă a tuturor lucrurilor în ansamblu.”

Heslov spune: “scriam un scenariu împreună cu George bazat pe evenimentele desfășurate în Levittown, Pennsylvania”. “În timp ce ne documentam despre aceste întâmplări, George a descoperit un film documentar din anul 1957 numit <<Crysis of Levittown>> care surprinde  ce s-a întâmplat cu adevărat în momentul în care William și Daisy Meyers au devenit prima familie African- Americană care s-a mutat în Levittown.”

“În ziua în care familia Meyers s-a mutat în cartier, poștașul a presupus faptul că doamna Mayers era menajera și a întrebat-o dacă domnul Mayers este acasă”, ne împărtășește Clooney. “Atunci când i-a explicat faptul că ea este doamna Mayers, poștașul a început să bată din ușă în ușă, proclamându-se ‘Reverendul Paul al Levittown-ului’, întrebând pe toată lumea dacă și-au cunoscut noii vecini. În aceeași seară, aproape 500 de oameni s-au adunat pe peluza din fața casei, apostrofându-i cu apelative rasiste, atârnând steagurile Confederației și, mai presus de cele anterior menționate, arzând o cruce pe peluza din imediata apropiere.”

În perioada în care cei doi scenografi lucrau asupra ideii de Levittown, Clooney și-a reamintit de scenariul trimis de către frații Coen în anii 1999 denumit Suburbicon. “Era o comedie thriller cu teme asemănătoare cu cele prezente în Fargo și  Burn After Reading: personaje neajutorate, nenorocite care fac alegeri foarte greșite. Noi ne-am gândit să transformăm întreaga poveste în ceva mai puțin comic și mai mult agresiv. Cred că este o perioadă potrivită pentru un film dur.” “În acel moment, George a avut ideea să preia scenariul deja existent al Sububricon și să îl plaseze în Levittown în săptămâna în care familia Mayers s-a mutat în noul cartier”, spune Heslov.

“Este un lucru în conștiința națională care privește lucrurile din acea eră într-o manieră nerealistă”, spune MATT DAMON, care îl interpretează pe Gardner Lodge, tatăl din suburbie. “Vrem să credem că în general toată lumea era într-o oarecare măsură fericită, dar este mult prea evident că oamenii oameni vor rămâne mereu, și întotdeauna vor exista multe lucruri tenebroase, întunecate și o latură negativă.”

În aparență, Gardner Lodge este un soț și un tată-model, însă el însuși se surpinde într-o ipostază complet antagonică în momentul contactului cu elementul criminalității din Suburbicon.

“În incipitul filmului, spectatorul își formează o idee preconcepută despre personajul pe care îl interpretez”, spune Damon. “Dar acele supoziții încep să fie anihilate pe măsură ce acest personaj încearcă în repetate rânduri să preia controlul asupra unei situații, dar eșuează în mod continuu.”

“Matt este un profesionist desăvârșit cu o paletă de caracteristici inimaginabil de vastă”, spune George Clooney, “însă plăcerea sa vinovată constă în a juca rolul bufonului/măscăriciului”

Damon a consultat fotografii din acea perioadă pentru a putea construi o imagine fizică potrivită personajului său. “Am luat în greutate câteva kilograme”, mărturisește Damon. “Bărbații din anii ’50 nu făceau atât de mult sport cum se întâmplă în prezent. Ei aveau tendința să fie mai împliniți sau mai zvelți. Bunicul meu era mai corpolent, și mi-am dorit să arăt ca el, așadar a trebuit să îmi modific forma fizică. Este un detaliu nesemnificativ, dar atunci s-a simțit ca mult mai mult de atât.”

“Matt doar ce a terminat de filmat Jason Bourne, și mi-a fost frică de faptul că ar fi arătat de parcă și-ar putea purta singur de grijă într-o lupă corp la corp”, recunoaște Clooney. “Cu puțin noroc, de asemenea, doar ce interpretase rolul lui Alexander Payne în Downsizing, și m-am bucurat să îl văd mai împlinit, semănând mai de grabă cu tatăl cuiva.”

Gardner trăiește o viață idilică, Rockwelliană în orășelul Suburbicon alături de soția sa, Rose (JULIAN MOORE) și băiețelul său ( NOAH JUPE).

“Rose nu este o persoană de o fericire debordantă, și nu este pe deplin fericită în căsnicia sa”, explică Moore. “Ea îl acuză pe soțul său de accidentul care a lăsat-o pentru restul vieții ei într-un scaun cu rotile.”

Sora geamănă a lui Rose (de asemenea MOORE) îi ajută cu menajele casnice, ajungând în final un rezident permanent.

“La începutul filmului, Margaret este sora mai plăcută și mai simplă”. Spune Moore. “În secret, ea este invidioasă pe viața pe care o trăiește sora sa, fapt care va crea tensiuni și va influența deciziile pe care le va lua.”

Moore a interpretat rolul celor două surori într-un mod pragmatic: “Ca orice alt rol, ceea ce face un personaj unic este scris în scenariu. Ce vocabualar au? Cum se adresează? Evident că urmau să arate aproape identic, deci totul stă în interpretare pentru a altera fizicul și fizionomia.”

Clooney nu a ratat oportunitatea de a-i distribui lui Moore un rol dual.

 

V-AȚI CUNOSCUT NOII VECINI?

“Când mi s-a spus că este vorba despre o comedie cu umor negru, le-am răspuns că  “nu este nimic amuzant la această situație”, spune KARIMAH WESTBROOK, care îl interpretează pe Dl. Meyers. “Dar în istoricul personajului meu se încadrează o doză semnificativă de ironie și de comentarii sociale. Ei își întemeiază o familie în căutarea visului american și cred că vor fi bine-primiți și în siguranță în noua lor casă. Din nefericire, noii lor vecini sunt foarte nerespectuoși și, câteodată, periculoși: sparg geamurile mașinii lor și sar pe aceasta. În același timp, o problemă reală se află în spatele ușii de alături pe care nimeni nu o abordează.”

Adevărata viață a familiei Mayer era chinuitoare, atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte din cauza unei hărțuiri fonice constante din partea vecinilor care băteau tobele, foloseau isntrumente de suflat foarte gălăgioase sau care cântau și țipau pentru a-i face să părăsească cartierul.

“În timpul cercetării noastre, am descoperit faptul că protestatarii au construit un zid uman în jurul casei Mayers, fluturau drapelurile Confederației, ardeau cruci și au scris o petiție pentru a putea evacua familia din acel cartier. Noi folosim cuvinte care au fost utilizate în scrierea acelei petiții”, explică George Clooney.

“Pe parcursul filmului folosim montaje actuale din documentar”, continuă Clooney. “Câteodată trebuie să vezi care sunt elementele realității pentru a putea avea un impact puternic. Deseori, bigoteria este ceva normal și totodată șocant pentru audiența și publicul din zilele noastre, dar adevărul este că acest lucru nu se întâmplă de mult timp.”

Suburbicon este despre vremurile în care trăim”, adaugă Matt Damon. “Vecinătatea construiește un zid în jurul casei în care o familie de African-Americani doar ce s-a mutat, încercând să le delimiteze clar mica arie. Între timp, oamenii cu adevărat cu problem din cartier sunt chiar după colț.”

“Toată lumea ratează ce este cu adevărat problematic, se uită în direcția greșită”, spune George Clooney. “Ei vor să creadă că toate erau în ordine până să ajungă minoritatea. Când ne uităm în trecut la cât de minunată era America, trebuie să ne amintim faptul că ea nu era așa pentru o mulțime de oameni. Asta este o discuție care va fi întotdeauna de actualitate.”

CONSTRUIND SUBURBICON

 

Pentru a putea construi universul perfect al orășelului Suburbicon, Clooney a apelat la unul dintre colaboratorii săi permanenți, designerul producător JIM BISSELL. După cinci filme împreună, Clooney și Bissell au dezvoltat o relație strâsă care le-a alimentat creativitatea și similaritatea viziunii.

Bissell îi laudă versatilitatea lui Clooney ca un artist care apreciază claritatea și eficiența relației lor profesionale. “Filmul reprezintă punctul culminant al tututror artelor”, dezvăluie Bissell. “Este grozav faptul că George regizează, scrie și joacă, dar ce este cu adevărat de ajutor pentru mine este faptul că poate desena. El a gândit toate scenele din film dintr-o perspectivă visual dramatic pe care o poate creiona în schițele sale. Întotdeauna știu la ce se așteaptă și ce vrea.”

Pentru Suburbicon, Clooney și Bissel au fost doi directori de vizual care sunt “anonimi în unanimitate”,creând o lume în care toate secretele sunt ascunse la vedere.

În timp ce Suburbicon este modelat după uniformitatea și liniștea comunității din Levittown, Pennsylvania, Bissell împreună cu echipa sa au făurit ecranizarea perfectă de suburbia în totalitate din locații din Sudul Californiei.

“Deși am filmat în California, am vrut ca peisajul și casele surprinse să aducă evoce spiritual American din orice colț al Statelor”, spune Bissell. “Cel mai important factor pe care l-am luat în considerare a fost legat de locurile în care am filmat, pentru că am urmărit condiția caselor: să fie într-una cât mai bună posibi și să fie înconjurate de câțiva copaci.”

Într-un cartier Fullerton, producătorii au descoperit exteriorul casei perfecte pentru familia Meyer, pe lângă o duzină de case din același stil, potrivindu-se perfect cadrelor de început ale filmului.

“Casele din Fullerton au fost construite în anul 1958, iar acest lucru s-a potrivit perfect”, completează Bissell. “Arhitectura original a cartierului a fost păstrat cu sfințenie, suferind modificări aproape insesizabile. Este o locație uimitoare, pentru că inclusive culorile caselor au fost păstrate întocmai.”

Pe lângă casele autentice speficice perioadei, mulți din copacii bătrâni aflați în vecinătate au fost înlăturați pentru noi lucrări de reabilitare a trotuarului, iar acest fapt ne-a fost benefic atât nouă, cât și echipei de producție, pentru că totul trebuia să arate ca nou.

“Oricând filmam în cartier, vecinii erau foarte prietenoși cu noi”, își reamintește George Clooney. “Le aduceam literalmente o pată de culoare în viață prin fațadele caselor pe care le retușam în culoare, le făceam ziua mai frumoasă, iar ei ne susțineau întru totul.”

STILUL SUBURBICON

 

“Cred că veți observa faptul că în Suburbicon, aproape fiecare bărbat poartă aceeași ținută”, menționează designerul vestimentar JENNY EAGEN (No Country For Old Men), lucrând cu aceeași “unanimitate, anonimitate și nediferențiere” când vine vorba de paleta de culori aleasă și de către Bissell. “O cămașă cu mânecă scurtă, o cravată și un costum al cărui sacou are doi  nasturi. Poate că modelul materialului poate fi diferit, dar toate soțiile lor au făcut cumpărăturile de la același magazine.”

“Am mai lucrat cu Jenny înainte pentru Our Brand is Crisis, și pur și simplu am adorat-o”, adaugă Heslov. “Atunci și acum era vorba despre o garderobă diferită, specific, iar ea a transformat în realitate exact ce aveam nevoie.”

“Pantaloni ridicați, cravat scurte și glezne descoperite”, explică Clooney. “Totul trebuia făcut de la zero, iar Jenny a știut nu doar să realizeze totul rapid, dar creația ei a fost mai mult decât o simplă costumație. Acest lucru a fost un mare avantaj.”

Înainte de a hotărî cum va arăta fiecare costum al fiecărui personaj, fie el bărbat, feme sau copil, Eagen a început să răsfoiască cataloage vintage. Eagen afirmă: “Te uiți prin cataloagele Sears și toată lumea este la patru ace,așa că digeri fiecare constum în parte pentru că tu vrei ca toată lumea să fie îmbrăcată în hanie reale, să se simtă confortabil în pielea și în hainele sale.”

“Anii ’50 sunt reprezentați de o eră a eleganței. Oamenii își purtau hainele cu mândrie. Nu ai fi văzut niciodată pe cineva purtând o pereche de pantaloni de sport pe stradă”, spune Eagen. “Se întâmpla extraordinary de rar să surprinzi o femeie purtând pantaloni.”

Garderoba lui Eagen a constituit o piesă cheie în transformarea lui Matt Damon  dintr-un asasinul internațional Jason Bourne în tatăl de suburbia Gardner Lodge.

“Este incredibil de tentant să vrei să îl faci pe Matt să arate bine”, recunoaște Eagen. “Această eră este redată într-o manieră foarte elegantă în film, însă intenția lui George a fost să îl înfățișeze pe dl. Gardner într-un mod mai neglijent. Este un tip obișnuit, prins în rutina zilnică dintre muncă și casă, iar el nu este nici pe cât de deștept se consider a fi. Hainele sale ne dezvăluie faptul că el nu este echipat și pregătit pentru ceea ce urmează să i se întâmple în acest film.”

De asemenea, Eagen a colaborat cu Moore pentru a-i desăvârși personalitatea fiecăreia dintre cele două gemene. “Ne-am dat seama de multe în cabina de probă” își amintește Eagen. “Eu mi-am imaginat-o pe Rose într-o ținută mai conservativă, genul classic de femeie casnică a anilor ’50, dar când vine vorba de Julianne, am decis că Rose nu mai depune atât de mult efort pentru a arăta bine, precum obișnuia să o facă. Margaret, pe de altă parte, este mai jovială, flirtează mult și își dorește să atragă pe cât de multă atenție.”

Moore spune că “Jenny este un colaborator minunat și a înțeles perfect diferențele pe care le intenționam când venea vorba de interpretarea celor două surori gemene, atât din punct de vedere al aparenței, cât și din perspective personalităților.”

Pentru vestimentația lui Nicky, simplicitatea a fost elementul cheie.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *