(P) „Big Eyes: Ferestrele sufletului”

By  | 

Izvorât din mintea excentrică a regizorului Tim Burton, „Big Eyes: Ferestrele sufletului” spune povestea incredibilă, bazată pe fapte reale, a pictoriţei Margaret Keane
(Amy Adams, câştigătoare a unui Glob de Aur pentru acest rol). Filmul se concentrează pe momentul în care Margaret descoperă artistul din ea, succesul extraordinar al picturilor ei, precum şi relaţia ei tumultoasă cu soţul său Walter (Christoph Waltz), care căpătase faimă internaţională, asumându-şi munca ei.
 
Filmul „Big Eyes: Ferestrele sufletului” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 20 februarie 2015.
 

Povestea
În 2003, scenariştii Scott Alexander şi Larry Karaszewski au aflat despre povestea stranie a lui Margaret şi Walter Keane, pictori cu mari vânzări ai anilor ’60. Intrigaţi, ei au început să cerceteze o poveste care va dura zece ani până să înceapă a fi produsă. „Reprezintă o piesă importantă a istoriei, pe care nimeni nu o cunoaşte”, spune Alexander. „Dacă nu ar fi adevărată, nu aş crede-o.” 
 
Margaret Keane a fost de acord să le vândă celor doi scenarişti drepturile de folosire ale informaţiilor despre viaţa ei, precum şi ale artei sale. „A durat mai mult de un an să stabilim lucrurile astfel încât Margaret să se simtă confortabil”, spune Alexander. „Nu voiam să facem nimic care să-i creeze sentimente negative legate de film. A trebuit să-i câştigăm mereu încrederea.”
 
Astăzi, Margaret are 86 de ani şi locuieşte la o oră de mers în afara oraşului San Francisco. Walter a murit în 2000, cu câţiva ani înainte ca scenariul să capete formă. „Scott şi Larry erau foarte entuziasmaţi şi voiau să facă lucrurile la fel cum le-am făcut şi eu, aşa că m-am simţit în siguranţă cu ei. Primisem deja alte patru oferte, pe care le-am refuzat, ceea ce e dificil de făcut, dar nu aveam încredere în ce vor face şi am spus nu”, declară Margaret. „Cei doi au făcut ca povestea să prindă viaţă”, mai spune Margaret despre scenariul lui Alexander şi Karaszewski. „Au găsit umor şi tragedie în poveste, este pur şi simplu nemaipomenit. Mă simt extrem de binecuvântată, având un film. E o adevărată onoare şi nu cred că o merit. Eu doar pictez şi, dintr-odată, se întâmplă asta. E ca un vis. E suprarealist,” adaugă ea.
 

Regizorul
Margaret şi Tim Burton se cunoşteau încă dinainte ca scenariul să fie în lucru: „Tim a comandat câteva portrete de la mine şi a cumpărat câteva dintre picturile mele. Nu-mi imaginez pe nimeni mai potrivit decât Tim Burton să regizeze acest film.”
 
Costumele
Unul dintre cei mai renumiţi designeri de costume ale timpurilor noastre, Colleen Atwood a câştigat trei premii Oscar (pentru „Alice în Ţara Minunilor”, „Chicago” şi „Memoriile unei gheişe”) şi a fost nominalizată la alte şapte astfel de premii. A lucrat de nenumărate ori cu Tim Burton, iar „Big Eyes” marchează cea de-a zece colaborare dintre cei doi. „Tim este un artist extraordinar, cu drepturi depline, şi avem o colaborare bazată pe respect, care funcţionează cu ajutorul imaginilor şi al discuţiilor.” 
 
Deşi „Big Eyes” are un buget mult mai mic decât multe dintre filmele ei anterioare, Atwood afirmă că nu a fost un film mic – au fost nenumărate scene în care erau implicaţi mulţi oameni, iar departamentul de costume a oferit vestimentaţie din perioada respectivă pentru aproximativ 2.000 de oameni. „«Big Eyes» nu este un film cu «acea rochie»; este mai degrabă unul în care captezi atmosfera unei perioade şi personajele”, spune designerul. „Cercetarea mea s-a bazat pe realitate şi pe revistele de la acea vreme din San Francisco, mai mult decât pe unghiul modei”, completează ea.
 

Locaţiile
În vara lui 2013, filmările au avut loc în Vancouver, Canada, precum şi în San Francisco şi Hawaii – locurile unde se desfăşoară acţiunea filmului. Locaţiile din Vancouver au inclus Parcul istoric Stanley şi districtul Gastown. Luxoasa casă „modernă” a familiei Keane a fost creată într-o casă din cartierul Southlands.
 
„Locaţiile au reprezentat un element cheie”, spune producătorul executiv Derek Frey. Evenimentele din filmul „Big Eyes” se desfăşoară în San Francisco şi Hawaii la sfârşitul anilor ’50 şi începutul anilor ’60. „Este ceva special la oraşul San Francisco, care nu poate fi recreat, şi e ceva în aspectul Hawaii-ului şi în lumina de acolo care pur şi simplu nu poate fi reprodus, indiferent cât de mult te-ai strădui. A trebuit să ne concentrăm pe ce a fost filmat în acele oraşe. Din fericire, vremea a fost frumoasă. Am avut locaţii în San Francisco care – relativ vorbind – arată cum arătau acum 50 de ani”. Locaţiile din San Francisco au inclus maiestuosul Palat al Artelor şi cartierul North Beach.
 
În Hawaii, locaţiile au inclus Tribunalul Curţii Federale Honolulu şi emblematicul Hotel Royal Hawaiian din Waikiki. Deşi peisajul din jurul hotelului s-a schimbat în ultimele decenii, Frey spune: „Odată ce ai intrat pe domeniul Royal Hawaiian, ai sentimentul acelor ani. Am putut alege anumite unghiuri potrivite pentru film, astfel încât chiar crezi că eşti în acel loc, cu 50 de ani în urmă.”
 
Sinopsis
O povestea mult prea incredibilă pentru a fi ficţiune, filmul „Big Eyes: Ferestrele sufletului” urmăreşte evenimentele scandaloase care au constituit una dintre cele mai mari fraude din istoria artei. La sfârşitul anilor ’50 – începutul anilor ’60, pictorul Walter Keane (Christoph Waltz) a atins un succes de neimaginat, revoluţionând comercializarea artei cu picturile sale enigmatice ale unor fiinţe plăpânde cu ochi mari. Adevărul straniu şi şocant este descoperit până la urmă: lucrările lui Walter nu fuseseră create de fapt de el, ci de soţia sa, Margaret (Amy Adams). Se pare că familia Keane a trăit o minciună colosală, care a păcălit o lume întreagă. 
 
Trailerul filmului: 

 
Filmul a fost nominalizat anul acesta la Globurile de Aur, la categoriile Cea mai bună actriţă în rol principal într-o comedie sau musical (Amy Adams, care a şi câştigat acest premiu), Cel mai bun actor în rol principal într-o comedie sau musical (Cristoph Waltz), Cel mai bun cântec original („Big Eyes”, muzica şi versurile: Lana Del Rey), precum şi la Premiile BAFTA, pentru Cea mai bună actriţă în rol principal (Amy Adams) şi Cel mai bun design de producţie (Rick Heinrichs şi Shane Vieau).
 
Regizat de Tim Burton, cu un scenariu de Scott Alexander & Larry Karaszewski, filmul îi mai are în distribuţie pe Danny Huston, Jon Pulito, Krysten Ritter, Jason Scwartzman şi Terence Stamp. 
 
Trailerul filmului:

 
 
 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *