Moromeții 2 – record absolut după primul weekend în cinematografe

By  | 

Moromeții 2 s-a lansat oficial în cinematografele din întreaga țară vineri, 16 noiembrie, și a adus după primul weekend peste 52.000 de spectatori în sălile din peste 50 de orașe. Cel mai așteptat film al anului devine astfel și cel mai mare succes de casă românesc din ultimii 25 de ani, până acum un număr total de 70.878 de spectatori urmărind filmul.

Pelicula Moromeții 2 se află pe locul 2 în clasamentul box office-ului românesc de weekend, cu încasări de 1.014.189 de lei. Pe primul loc se află filmul de aventuri Animale Fantastice: Crimele lui Grindelwald cu încasări de 1.953.460 de lei și 84.084 spectatori, a cărui premieră a fost în același weekend, iar pe locul al treilea se poziționează biopicul Bohemian Rhapsody, cu 864.116 de lei și 38.890 de spectatori.

„E o surpriză plăcută și, cred eu, binemeritată. Priza extraordinară a filmului la public încununează eforturile unei echipe care a lucrat cu multă dedicare la acest proiect. Încă din 29 octombrie, de când am pornit prin țară cu echipa pentru proiecțiile de gală, am descoperit un public entuziast, nerăbdător și sper ca acest interes să se mențină. În multiplexuri, gazdele noastre din varii orașe ne-au spus că niciun film românesc nu a mai generat o așa nebunie – proiecții în avanpremiera sold-out, oameni care sună să își rezerve bilete pentru weekend, cereri peste cereri. Moromeții 2 a devenit un fenomen, un film care trebuie văzut de cât mai mulți români, indiferent de vârstă”, a declarat producătorul Tudor Giurgiu.

Cifrele primului weekend de la lansare poziționează filmul în vârful succeselor de casă românești din ultimele decenii, reușind să strângă în săli un număr de două ori mai mare de spectatori decât Octav (27.221 spectatori), Două Lozuri (27.182 spectatori), #Selfie69 (25.121 spectatori) sau Aferim! (20.039 spectatori), aflate până acum în fruntea clasamentului.

Avanpremierele și proiecțiile speciale organizate de echipa filmului în cadrul turneului de promovare, demarat de Transilvania Film la finalul lunii octombrie, au strâns aproape 18.000 de spectatori în cele 27 de orașe în care au avut loc. Majoritatea proiecțiilor din caravană au rulat cu casa închisă, filmul și echipa fiind întâmpinați cu aplauze și entuziasm de fiecare dată.

„Eu nu am mai trăit așa ceva niciodată în viață, sunt greu de descris în cuvinte experiența și  emoțiile trăite la fiecare întâlnire cu publicul și sunt profund recunoscător pentru tot acest val de apreciere și iubire.”, a declarat și regizorul Stere Gulea.

Proiecțiile speciale Moromeții 2, în prezența echipei sau organizate în spații alternative de cinema, vor continua până în prima săptămână a lunii decembrie. În perioada următoare caravana va ajunge în Pitești (20 noiembrie, Cinema City & Cinema Trivale), Brașov (20 noiembrie, Cinema ONE), Râmnicu Vâlcea (21 noiembrie, Cinema City), Botoșani (22 noiembrie, Cinema Unirea), Suceava (22 noiembrie, Cinema City), Gura Humorului (23 noiembrie, Casa de cultură), Bacău (24 noiembrie, Cinema City), Galați (25 noiembrie, Cinema Profesor Ioan Manole & Cinema City), Carei (Casa de Cultură a Sindicatelor, 28 noiembrie), Satu Mare (28 noiembrie, Teatrul de Nord), Roman (Sala Nicolae Manolescu Strunga, 29 noiembrie) și Slatina (Centrul Cultural Eugen Ionescu, 30 septembrie).

Moromeții 2 continuă povestea familiei lui Ilie Moromete (Horațiu Mălăele), din satul din Câmpia Dunării, și-l are în prim-plan pe mezinul Niculae (Iosif Paștina). Anii 1945-1946 îl găsesc pe Ilie Moromete îmbătrânit, dar încă în putere. Între el și cea de-a doua soție, Catrina (Dana Dogaru), tensiunile continuă, în timp ce Niculae este pus la încercare de promisiunile lumii noi, în care totul e posibil dacă te înregimentezi.

În prima săptămână de proiecții filmul va putea fi văzut în peste 50 de orașe, în 88 de săli de cinema. Cei care încă nu au ajuns la cinema, pot consulta programul complet aici.

Moromeții 2 este o producție Libra Film, realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și Studioului de Creație al Ministerului Culturii, în colaborare cu TVR și HBO România.

Cu sprijinul: Cinema City, Banca Transilvania, Timișoreana, Aqua Carpatica, Auchan Retail Romania, Catena, Țiriac Auto.

Asigurator oficial: AEGON

Recomandat de: Europa FM.

Parteneri media: Adevărul, Radio România Cultural, Dilema Veche, OK! Magazine, Historia, Marie Claire, Cosmopolitan, Femeia, Zile și Nopți, Cinemap, Cinemagia, Observator Cultural, Agerpres, VICE, Euromedia.

Partener monitorizare: mediaTRUST

Noutăți, programul evenimentelor din țară și povești din culisele filmărilor vor fi postate pe pagina de Facebook a filmului.

TrailerYouTube | Facebook

Program până 22 noiembrie: http://bit.ly/M2sapt1

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *