Istoria celor mai faimoase branduri de mașini

By  | 

Istoria automobilului modern începe în Germania în 1886 cu Karl Benz (unul dintre fondatorii Mercedes Benz), care inventează un motor cu ardere internă și este primul care patentează ideea. Un an mai târziu, neamțul Gottlieb Daimler folosește benzină ca și carburant. În 1888, acesta proiectează, impreună cu Wilhelm Maybach, un automobil care conține acest tip de motor și nu seamănă cu un vehicul tras de cai. În 1906, se construiește primul automobil capabil să ajungă la 85 kilometri la oră de către inginerul Henry Royce, la cererea aristocratului Charles Rolls. Henry Ford adaptează în 1914 conceptul de fabricare de mașini și duce procesul, pentru prima oară, la o scală industrială.

Așadar, mașina, așa cum o știm noi, există doar datorită unor minți geniale care, nu doar că au revoluționat industria autombila, ci și au pus bazele marilor companii auto care performează și în ziua de astăzi (Mercedes Benz, Ford, Rolls Royce, și altele). Haideți să cunoaștem istoria celor mai cunoscute și apreciate branduri auto din lume.

BMW

Numele complet BMW este ceva mai complicat decât te-ai fi așteptat: Bayerische Motoren Werke. Fondată de Franz Josef Popp în 1916, BMW a început ca și producător de motoare de aviație și de motociclete. Primele mașini au fost produse abia în 1929, iar deja în anii 60’ lucrurile mergeau atât de bine astfel încât compania a trebuit să își găsească o locație mai mare pentru fabrică, pentru că nu mai puteau face față ritmului de producție și de cerere din partea consumatorilor.

Știai că ei și-au debutat propriul model de mașină electrică în 1972? Ce-i drept, avea 12 baterii și putea să conducă doar cu 19 mile/oră, însă era un model inovativ pentru acele vremuri. Tot în 1972, odată cu Olimpiada de Vară de la Munich, a fost inaugurat și sediul actual BMW din Munich, cunoscut pentru forma să de patru cilindrii (ca un motor de mașină).

Calitatea mașinii, a pieselor auto, a design-ului și experienței de conducere, plus istoria de peste 100 ani, toate vorbesc de la sine: BMW rămâne una dintre cele mai mari branduri auto din lume.

Ferrari

 Istoria Ferrari începe în 1929, când Enzo Ferrari a înființat “Scuderia Ferrari”. În primii ani de activitate, compania a sponsorizat mașini de curse de tip Alfa Romeo, aceasta fiind responsabilă de pregătirea mașinii înainte de cursă. După 10 ani de loialitate și muncă asiduă, Enzo a fost angajat, într-un final, în departamentul de curse Alfa Romeo, însă află, doi ani mai târziu, că aceași companie plănuiește să îi absoarbă scuderia, așa că părăsește imediat locul de muncă. Având în vedere că semnase un contract, Ferrari dobândește o restricție de participare la curse, așa că își schimbă numele companiei în “Auto Avio Contruzioni Ferrari” și începe să producă accesorii aviatice. Visul lui de a construi o mașină de curse se îndeplinește în 1940, atunci când debutează modelul Tipo 815 la cursa Mille Miglia. Prima mașină de oraș a fost introdusă de abia în 1947 și era considerată deosebit de frumoasă pentru vremea ei.

De-a lungul anilor, Ferrari a avut parte de câteva momente de glorie în campionatele de curse, datorită marilor piloți Niki Lăuda (care a câștigat marele premiu în 1975 și 1977) și Michael Schumacher (dominând clasamentele din 1996 până în 2004). Începând cu 2008, grupul Fiat deține 85% din acțiunile companiei, iar fiul lui Enzo, Piero Ferrari, deține doar 10%, fiind CEO și Chairman al companiei.

Ford

Ford Motor Company, una dintre cele mai cunoscute și apreciate companii auto din America și din lume, a fost fondată în 1903 de Henry Ford, care anterior lucrase la un altă companie din industria auto, Cadillac. Ford a vândut în primii doi ani 1750 de bucăți din primul model de mașină, cel tip A, la un preț de $750 / bucată. Un alt model extrem de popular a fost T: în primul an de producție s-au vândut 18,000 de mașini, iar de-a lungul timpului s-a ajuns la un număr uriaș: 15.5 milioane.

În următorii ani, pentru a ține pasul cu competitori precum General Motors și Chrysler, Ford cumpără o companie aflată în faliment, Lincoln, și astfel își diversifică portofoliu prin includerea unei game de mașini de lux.  Problemele apar începând cu 1943: după multe schimbări de management (de la Edsel, la Henry, apoi la Henry Ford ÎI) și pierderi de aproape $9 millioane pe luna, Ernest Breech este adus pentru a întoarce lucrurile în favoarea companiei, ceea ce și reușește: se lansează primul vehicul post-război, vânzările cresc, se lansează celebrul model Thunderbird, iar în 1956 companie oferă acțiuni comune, prima zi contorizând 10.2 milioane de acțiuni vândute.  Anii ‘60 sunt marcați de alte două lansări de modele cunoscute (Falcon și Mustang), iar anii ‘70 reprezintă o perioadă fluctuantă în istoria brandului: pe de o parte, profit mai mare și lansarea diviziei din Asia, pe de altă parte, probleme de siguranță și calitate pentru modelul Ford Pinto.

Ford este un brand auto puternic cu o istorie plină de suișuri și coborâșuri. Acesta este cunoscut ca având una dintre cele mai durabile și eficiente mașini din punct de vedere motor, piese auto și design.

 Volkswagen

Știai că Volkswagen înseamnă “masina poporului”? Istoria brandului începe odată cu aprobarea primul model de Beetle în 1933 de catre….Hitler, deoarece acesta își dorea să promoveze în Germania o mașină a poporului. Simpaticul model este făcut după un design al lui Ferdinand Porsche, deși sunt unii care spun că primul design a fost cel al unui student de 18 ani, Bela Barenyl. Situaria se înrăutățește odată cu venirea războiului, când se fabrică din ce în ce mai puține mașini. Există chiar zvonuri care vorbesc despre construcția mașinilor cu forța de muncă a sclavilor: se vehicula ca mai mult de 15,000 de oameni au lucrat gratuit în timpul războiului pentru producătorul de mașini care, la vremea respectivă, era supravegheat de Guvernul Germaniei.

Succesul major începe în 1948, iar anii ‘60 reprezintă o perioadă cheie în dezvoltarea brandului, odată cu extinderea liniei de producție și introducerea a patru modele diferite de mașini, fapt care a atras atenția tuturor și a generat vânzări. Decada de aur se finalizează cu sucess în 1968 când Disney lansează un film, “Love Bug”, despre Herbie, o mașină VW Beetle .

Astăzi, Volkswagen este unul dintre cei   producători auto din lume, fiind pe locul 3 la nivelul vânzărilor de mașini,  deține  portofoliu numeroase branduri cunoscute, precum Bently, Audi, Porsche, Skoda  SEAT.

 Audi

Audi AG este o companie germană care produce mașini sub brandul Audi, și face parte din grupul Volkswagen. Numele este bazat pe o traducere din latină a numelui fondatorului (Horscht), un cuvânt care în germană înseamnă “Asculta”.

Companie fondată în 1909 de pionerul în industria auto, August Horsch, aceasta s-a unit cu Horch, DKW and Wanderer, formând Auto Union AG. Cele patru inele în logo-ul brandului simbolizează cele patru companii. Înainte de al doilea război mondial, Audi folosea acel logo doar pe mașinile de curse, fiecare companie păstrându-și numele și emblemele. Inițial, Daimler-Benz a achiziționat majoritatea acțiunilor Auto Union, însă Volkswagen preia controlul (și acțiunile) în 1966, Audi devenind o subsidiară VW. Martie 1980 aduce lansarea modelului coupe cu tracțiune 4×4, Audi Quattro astfel devenind prima mașină ultra performantă cu sistem 4×4 (anterior acesta fusese folosit doar pentru camioane și vehicule tip off-road).

Audi rămâne unul dintre cele mai mari branduri auto din lume, destinat celor care își doresc o experiență de calitate și un lux aparte.

Mercedes Benz

Istoria Mercedes Benz începe acum aproape 150 de ani, datorită eforturilor lui Karl Benz (inventatorul primului automobil) și Gottlieb Daimler (creatorul primului motor cu benzină). Cei doi aveau pasiuni comune și, încă de la o vârstă fragedă, construiau instrumente și visau la crearea unei mașini, atunci când nici nu se știa de existența lor. Lucrurile devin serioase în 1886, atunci când Benz a făcut prima tricicletă motorizată, iar Daimler a construit o căruță fără căi. Cei doi evoluează și crează două companii diferite: DMG (Daimler) și Benz & Cie (Benz). Războiul împiedică procesul normal de producție de mașini, iar pentru a supraviețui, cele două se reunesc și crează Daimler-Benz în 1926. Această fuziune se dovedește a fi de succes și producția de mașini Mercedes-Benz ajunge la 7,000 în 1927. În timpul anilor ‘50 compania este pe primul loc în topul vânzărilor în Germania și produce cele mai frumoase modele, inclusiv 190 și 300 SL, iar deja celebrele modele tip SL și SLC 107, cu variante de două uși coupe și decapotabile (rar văzut pe vremea acea) se lansează în anii ‘70. În următoarele decade, Mercedes Benz a fost mereu în prima linie de atac, prin introducerea unor noi sisteme si piese auto care reduc poluarea provocată de mașini, sau unor noi tipuri de filtre de ulei și aer.

Acum, Mercedes Benz este asociat cu lux, performanță și calitate, și este cel mai popular producător de masini de lux, camioane, autobuze și altele. Aceasta oferă servicii financiare și de reparații masini, și bineinteles, detine una dintre cele mai de succes echipe de Formula 1 din lume.

 

 

 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *