Recenzie The Walk: Sfideaza limitele (2015)

„The Walk” este un film care te va convinge să îți sfidezi limitele și să duci la capăt orice vis care ți se pare imposibil.

În regia lui Robert Zemeckis (seria „Back to the Future”, „Forrest Gump”, „The Express”, „Flight”), cu Joseph Gordon-Levitt, Ben Kingsley, Charlotte Le Bon, Clément Sibony, César Domboy și James Badge Dale în rolurile principale, drama „The Walk” este bazată pe romanul biografic „To Reach the Clouds”, scris de Philippe Petit în anul 2002.

Philippe Petit (Joseph Gordon-Levitt) şi mentorul său, Papa Rudy (Ben Kingsley), sunt ajutaţi de către o echipă internaţională fără egal, care depăşeşte toate obstacolele şi nenumăratele limite pentru a-şi duce la îndeplinire un plan nebunesc: Philippe vrea să lege o sârnă între Turnurile Gemene pentru a o traversa.

La ce filme ne uităm în weekend?

Nu aveam cele mai mari așteptări de la acest film, dar am fost plăcut surprinsă. Acțiunea a curs perfect, nici prea greu, nici prea încet, povestea este cu adevărat impresionată, iar personajele sunt puternice și bine conturate.

Cât despre efectele vizuale ce se poate spune? Dacă ar trebui să aleg un singur film făcut pentru IMAX, cu siguranță acesta ar fi! Totuși, dacă ai rău de înălțimi nu ar fi o idee bună să vizionezi „The Walk” în sala IMAX, deci nu face pe viteaza!

Când te uiţi la un acrobat care merge pe sârmă, te uiţi la el de jos în sus, dar nu obţii aceeaşi perspectivă ca şi atunci când ai merge pe sârmă”, spune Zemeckis. „Filmul nostru urmează povestirea lui Petit, dar, în plus, îţi dă şi posibilitatea de a merge alături de Philippe şi de a privi totul din perspectiva 3D, oferindu-ţi un spectacol inedit şi emoţionant”.

Top 10 cele mai de succes filme din toate timpurile

Și Philippe Petit a văzut, bineînțeles, filmul și a mărturisit că s-a simțit transportat în trecut. „Trebuie să mărturisesc că am sărit de pe scaun când am văzut filmul, şi asta nu numai pentru traversarea pe sârmă, ci pentru întreaga aventură pe care am retrăit-o acum”, spune el. „Văzând filmul în IMAX 3D, m-am simţit transportat în trecut, în acea zi de august din 1974. Face parte din povestea vieţii mele, pe care o cunosc bine şi căreia îi cunosc finalul – şi totuşi m-am surprins gândind în sinea mea: „Sper că tipii ăştia vor reuşi!” Dacă prin magia acestui film minunat aş putea să mă întorc la cea mai importantă zi din viaţa mea, imaginaţi-vă cum s-ar uita la film milioane de oameni. Pentru prima dată în istoria cinematografului, spectatorii vor fi cu toţii pe sârmă odată cu mine. E un film frumos, iar eu m-am îndrăgostit de el când l-am văzut”.

Pentru acest film, Joseph Gordon-Levitt s-a pregătit intens alături de Philippe. „Am reuşit să-l învăţ să meargă pe sârmă”, spune Petit. „Am făcut şedinţe de pregătire doar cu el, extrem de obositoare, de la 9 dimineaţa la 5 după masa, în fiecare zi. Cu pauze de doar 30 de secunde – aşa mă pregăteam eu. Nu-l lăsam de loc. Am început cu sârma întinsă pe jos, iar la sfârşitul antrenamentelor a ajuns să-şi menţină echilibrul la 2,5 metri înălţime”.

Drama biografică „The Walk: Sfidează limitele” este distribuită în România de InterComFilm Distribution și va avea premiera pe 9 octombrie 2015.