Recenzie The Martian (2015)

Mai mult decât un film cu astronauți, „The Martian” ne îndeamnă să nu renunțăm niciodată la speranță, chiar dacă ne aflăm într-o situație ce pare fără scăpare.

În regia lui Ridley Scott („Thelma & Louise”, „Alien”, „Prometheus”), cu scenariul scris de Drew Goddard, bazat pe romanul cu același nume publicat de Andy Weir în 2011, „The Martian” îl are în rolul principal pe Matt Damon („Good Will Hunting”, „Saving Private Ryan”, „Interstellar”, „Elysium”, „The Bourne Identity”).

În timpul unei misiuni cu echipaj uman pe Marte, astronautul Mark Watney (Matt Damon) este presupus mort după o furtună puternică şi lăsat în urmă de echipajul său. Dar Watney a supravieţuit şi se trezeşte singur pe planeta ostilă, fără posibilitate de scăpare. Având la îndemână doar nişte provizii sărăcăcioase, el trebuie să-şi folosească ingeniozitatea, umorul şi tăria de caracter pentru a supravieţui şi a găsi o cale de a le semnaliza celor de pe Pământ că este în viaţă.

Mark Watney se confruntă cu dificultăţi şi cu izolare inimaginabilă, iar filmul urmăreşte modul în care el reacţionează. Soarta lui Mark va fi hotărâtă de calea pe care o alege – aceea de a se lăsa învins de panică şi disperare şi de a accepta moartea ca pe ceva inevitabil sau aceea de a-şi folosi pregătirea, ingeniozitatea şi simțul umorului pentru a-şi păstra calmul şi a-şi rezolva problemele.

Trebuie să recunosc că inițial mă întrebam cu ce pot fi umplute cele 141 de minute ale filmului din moment ce personajul principal a rămas singur pe o planetă străină, fără a putea lua legătura cu Pământul, dar mi-am dat seama curând că „The Martian” este mai complex decât pare la prima vedere. Cu cât acțiunea filmului se desfășura mai mult, nu îmi trecea prin cap decât „Ce film grozav!” și, chiar dacă nu sunt cea mai mare fană a lui Matt Damon, am început să îl apreciez mai mult… și nu, nu pentru că am avut ocazia de a-l vedea dezbrăcat!

Tu ai fost cu noi la vizionarea filmului? Cum ți s-a părut? Așteptăm părerea ta!