Recenzie Southpaw / Lovitura de stanga (2015)

southpaw afisUn film excelent de văzut cu iubitul, la care niciunul dintre voi nu se va plictisi.

În regia lui Antoine Fuqua („Training Day” – 2001, „The Equalizer” – 2014, „Shooter” – 2007, „Olympus Has Fallen” – 2013), cu scenariul semnat de Kurt Sutter („Sons of Anarchy”), drama „Southpaw” / „Lovitură de stânga” îi aduce pe marile ecrane pe Jake Gyllenhaal (vezi aici care sunt cele mai bune filme ale sale), Rachel McAdams și Forest Whitaker („Catch .44” – 2011, „Criminal Minds”, „The Experiment” – 2010, „Repo Men” – 2010, „The Last King of Scotland” – 2006, „Phone Booth” – 2002).

În centrul poveștii se află Billy Hope (Jake Gyllenhaal), care pare că le are pe toate: o carieră impresionantă în box, o soţie frumoasă şi iubitoare (Rachel McAdams), o fiică adorabilă (Oona Laurence) şi un stil de viaţă luxos. Însă când tragedia îi loveşte familia, iar managerul şi prietenul lui de-o viaţă (Curtis „50 Cent” Jackson) îl părăseşte, Hope ajunge în cea mai grea situaţie din viaţa sa.

În acel moment, îi cere ajutorul unui salvator improbabil, de la o sală de gimnastică de cartier: Tick Willis (Forest Whitakerr), un luptător pensionat, care acum îi antrenează pe cei mai duri boxeri amatori din oraş. Cu viitorul său depinzând de îndrumarea şi tenacitatea lui Tick, Billy intră în cea mai grea luptă a vieţii sale, în vreme ce se străduieşte din răsputeri să fie iertat şi să recâştige încrederea celor pe care îi iubeşte.

Am spus mai sus că filmul este potrivit pentru o seară cu iubitul și iată de ce: pe de-o parte, avem lumea boxului, cu meciuri, antrenamente, violență și sânge, pe care poate nu toate femeile o vor aprecia. Pe de altă parte, avem emoții, suferință, speranță și, bineînțeles, pe Jake Gyllenhaal la bustul gol, ceea ce echilibrează cumva situația.

Nu știu cât de originală este povestea filmului – un sportiv ușor arogant trece printr-o experiență tragică și este nevoit să facă eforturi pentru a ajunge din nou pe linia de plutire -, însă nu m-am plictisit niciun moment în timpul vizionării și nu am considerat filmul ca fiind „just another sports movie”.

Alegerea actorilor din rolurile principale mi s-a părut excelentă, Jake Gyllenhaal și Forest Whitakerr interpretându-și personajele, ca de obicei, în mod excepțional. Trebuie să recunosc, totuși, că ambii îmi plac foarte mult ca actori, spre deosebire de Rachel McAdams, deci poate că nu sunt tocmai obiectivă atunci când mă gândesc că ea nu prea s-a potrivit rolului primit.

Poate că finalul a fost puțin previzibil, dar am lăsat asta deoparte, fiind destul de fascinată de meciul cu care se termină filmul. Încă o dată, înainte să îți cumperi biletul ține minte că boxul este un sport violent și sângeros, deci, dacă ești mai sensibilă la astfel de scene, poate că „Southpaw” / „Lovitură de stânga” nu este tocmai potrivit pentru tine.

„Southpaw” / „Lovitură de stânga” este distribuit de Forum Film România și va avea premiera în cinematografele din România pe 14 august 2015.