Recenzie Poltergeist (2015)

În anul 1982, Frank Marshall și Steven Spielberg au lansat „Poltergeist”, în regia lui Tobe Hooper, cu un scenariu scris de Michael Grais, Mark Victor și Steven Spielberg. Foarte bine primit de către public, filmul horror a fost urmat de „Poltergeist II: The Other Side” (1986) și „Poltergeist III” (1988), însă doar primul din trilogie a rămas în memoria iubitorilor filmelor de acest gen. Recent, MGM și 20th Century Fox au cofinanțat reboot-ul seriei, iar filmările au început la finalul anului 2013.

poltergeist-448157l-imagine

La 33 de ani după ce am făcut cunoștință cu familia Freeling, povestea apare din nou pe marile ecrane, însă cu mici modificări. De data aceasta, Eric Bowen (Sam Rockwell) este capul familiei, care decide să se mute într-un oraș nou, după ce și-a pierdut locul de muncă. După o scurtă perioadă în care totul a decurs normal, fiica sa, Madison (Kennedi Clements), este răpită, lucru ce îl face să înțeleagă cât de importantă este familia. Soția sa este Amy (Rosemarie DeWitt), iar alte personaje importante din film sunt Carrigan Burke (Jared Harris), o personalitate de televiziune care prezintă o emisiune numită „Haunted House Cleaners” și fosta sa soție, Dr. Powell (Jane Adams), parapsiholog, a cărei echipă începe să investigheze evenimentele care au dus la dispariţia fiicei familiei Bowen.

Pentru început, trebuie să recunosc că nu am vizionat decât primul film din seria originală, iar acest lucru s-a datorat părerilor prietenilor, dar și comentariilor citite pe internet, care spuneau că următoarele două nu i-au impresionat chiar atât de mult. De data aceasta, sunt curioasă să văd și următoarele filme din trilogie, în special pentru că efectele vizuale sunt, așa cum era de așteptat, mult mai reușite.

În rest, povestea este destul de asemănătoare, deși există acele modificări pe care le-am menționat mai sus, filmul te ține încă o dată în suspans și există și câteva jump scares la care să te aștepți.

poltergeist-163092l-imagine

Totuși, mă întreb, chiar era nevoie de acest film? Recent, multe filme vechi au fost refăcute, deși nu era neapărat necesar, în special pentru că povestea este (aproape) identică. „Poltergeist” va rămâne mult timp un film de referință, însă fanii adevărați vor alege întotdeauna originalul. Momentan este greu de spus cât de mult succes va avea remake-ul, însă cred că filmul ar fi avut mai mult succes dacă ar fi fost făcut pe aceeași idee cu „Mad Max: Fury Road”- luăm un film vechi, dar aducem ceva nou.

Nu în ultimul rând, ar merita să menționez aici și așa-numitul „blestem Poltergeist”, despre care poate nu toți știu. Se spune că platoul de filmare și actorii erau bântuiți în timpul și după trilogia originală, în special pentru că s-au folosit schelete adevărate de oameni la filmări. Acest zvon este întărit și de faptul că patru dintre actori au murit în cei 6 ani dintre premierele primului film și al treilea, printre care și Dominique Dunne (Dana, fiica cea mare a familiei) și Heather O’Rourke (simpatica Carol Anne).

Filmul „Poltergeist” este distribuit de Forum Film România și va avea premiera în cinematografele din toată țara pe 22 mai 2015.